ManCave-pyssel aka MC-pyssel

Det finns en ölback där...vad är det för märke?


  • Antal röstningar
    0

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Är roligt att följa ditt projekt!
Jag gör något liknande med min banhoj som jag fick lagerhaveri på förra året, Ducati 999 ska bli 1198. Det har gått riktigt bra men nu har det fastnat lite på avgaset. 1198 har ju den klassiska enkelsvingen. Det har inte min 999...:huvet
Gifta ett 999 och 1198 system med varann visade sig vara knepigt. Men man får aldrig ge upp...:smasha
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
..man får aldrig ge upp...:smasha

- Några gånger har jag tänkt att va f*n jag köper en annan hoj o säljer den här som projekt till någon stackars ovetande sate, men så vaknar min nyfikenhet på nytt kring den här motorn och vad den kan leverera. Så sitter/ligger man där igen o svär vid hojen. En livsstil...sjuklig sådan.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Kabelhärvan på rätt sida, termostathuset installerat, diverse anslutningar anslutna. Tiden tickar illavarslande.
Var fan ska de här små eländiga kablarna/slangen ansluta då? Kom igen nu innan det är högsommar o jag måste ligga på soldäck med en kall öl istället.

jordkabel.png

tvinkabel.png

kylslang.png
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
På A svarar jag startmotor alt solenoiden.
På B säger jag blinkers.
C är jag rätt säker på att det är till expansionskärlet.

Vad vinner man?
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Ska kabeln på övre bilden ens till motorn? Jag tycker det ser ut som en blinkers anslutning.

Slangen på nedre bilden ser ut som någon som ska till expansions kärl?
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Jag missade övre bilden. Den gissar jag på att den ska gå till startmotorn som redan nämnts
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
På A svarar jag startmotor alt solenoiden.
På B säger jag blinkers.
C är jag rätt säker på att det är till expansionskärlet.

Vad vinner man?

- Jag ska checka av dina punkter och sedan besluta om pris. Tackar o niger vackert för inputen.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Ska kabeln på övre bilden ens till motorn? Jag tycker det ser ut som en blinkers anslutning.

Slangen på nedre bilden ser ut som någon som ska till expansions kärl?

- Tack o nig. Borde det inte vara en likadan blinkersanslutning på höger sida om det är en sådan? Eller är de på något sätt hopkopplade då?
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Det borde vara en motsvarande på andra sidan. Försök att följa kabeln så det du vart den tar vägen.går den via ett blinkersrelä så vet du sedan.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Då har jag utvärderat era tips live i garaget. Tackar o bockar ända ner till golvet för era bidrag :tummenupp
Jag började med att först bli halvt skelögd för att upptäcka jordkontakten på startmotorn...för att sedan bryta handlederna när jordkabeln skulle anslutas mot skruven där. Vilken jäkla smidig placering
startjord.jpg

Sen var det expansionskärlets tur. Där fick jag improvisera eftersom jag inte hittade 9:ans kärl, utan fick modda ZX7-kärlet för att få det att passa fästpunkterna i motorn. Okey, sladden då från termostaten..öfvre eller nedfre anslutningen på kärlet?
expkärl.jpg

Kabeln med två anslutningar i änden - som ni föreslog som en blinkerskabel - den är bara såhär lång som på bilden, o jag hittade ingen motsvarande på höger sida. Får nog luska vidare där, tror jag.
tvinkabel.jpg
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Gör jag något vettigt alls med projekthojen ZX7/ZX9= ZX8RR?
Jodå, fast jag har haft full rulle med att ramla omkull med en GSX750R, samt fått min bil påkörd igen.

Idag var jag ute o tvingade på förgasarbryggan. Det gick som smör i solsken och innan jag trädde på dem, tog jag ett par bilder av de portade inloppen som ska vara proffsigt öppnade med lagom ruffig yta för bästa atomisering av bränsleblandningen.

insugett.jpg

insugtvå.jpg
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
ÅÅh så fint, här slinker det ner både grus och småfåglar.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
ÅÅh så fint, här slinker det ner både grus och småfåglar.

- Njaee..jag hade väl inte tänkt mig att köra med såpass öppna spjäll precis. Men det kan vara bra att dokumentera innan man skruvar dit en massa jox typ luftburkar o annan plast.
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
ÅÅh så fint, här slinker det ner både grus och småfåglar.

Eller grodor, det råkade en kamrat till mig ut för på en XJ900.
De går skitdåligt med en groda i förgasaren, det kan vara ett tips om ni någon gång ska felsöka. :fyllisar
Och det gäller säkert andra märken och modeller än Yamaha XJ900.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
ZX9 luftburk beställd från Tyskland. 100 SEK + frakt = 250 SEK. Billigare än så blir det inte i västvärlden :banana

Varför? (undrar den trogne läsaren)
Jo för att jag trodde jag hade behållit luftburken från ZX9:an jag sålde..o det hade jag alltså inte.
Och det faktum att ZX7´s luftburk inte fixar 9´-förgasarna.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Tysk service rules!!

Jag har redan fått o hämtat ut luftburken som dessutom kostade jättebilligt : )
luftburk 9a.jpg

Mycket gott skick och perfekt förpackad.
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Den saknade luftburken. Materialiserade sig den sekunden efter att du öppnat paketet med den nya?

Själv har jag många bra saker som jag inte vet att jag har.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Den saknade luftburken. Materialiserade sig den sekunden efter att du öppnat paketet med den nya?

Själv har jag många bra saker som jag inte vet att jag har.

- Nä den verkar förbli utom räckhåll. Tror den hängde med ZX9:an jag sålde.
 

MichaelB

Medlem
Gick med
16 Apr 2020
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki GSXR750 BMW F650GS Dakar Suzuki DR350S
Mycket underhållande tråd. När man ska göra nått nytt som egentligen var tänkt frän början blir det mycket provande & testade. Vet när jag byggde racebil för många år sedan hade i & ut motorn ca 15 gånger den sommaren :huvet
Bara att kämpa på så vi får se den rulla i sommar :smasha
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Tyvärr har ZX8-bygget nu kommit till vägs ände. Efter en lååång mekperiod inser jag att jag inte hinner med att få den färdig. Jag har under resans gång lärt mig massvis om Kawas härliga SBK:are, och en hel del om motorcyklars funktiioner i allmänhet, men får ge mig nu med två hojar till i garaget.
Blev tvungen att ha något att åka på den här säsongen, när jag insåg att Kawan inte blir färdig.
Jag säljer den nu som den står, inte långt ifrån färdig men med en del småpill som ändå tar sin tid. Hämtas på tisdag och landar hos någon som har tiden o platsen. *fäller en oljetår*

(min mycket hemliga dröm är att skrämma upp en äldre ZX7:a där ZX9-motorn passar bolt-on...man får väl se vad framtiden har i sin mutta)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top