Handledare/sällskap vid körning VÄXJÖ. På G med A-kortet

SpinCS

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
2002, Honda CB600f hornet
Tjena!
Helt superny på SH.
26 år från Stockholm men bor i Växjö sen ett par år tillbaka.

Jag söker någon eller några som är kunniga inom MC-världen och som skulle kunna tänka sig o köra några rundor med mig nu i vår så fort du tar ut din mc och har tid o lust. Jag ska bara besiktiga min så är jag good to go, men jag kommer inte dit utan släp, eller din hjälp hehe!

Jag är nog en ganska trevlig snubbe skulle jag påstå och kan absolut hantera en hoj, men du får gärna ge tips och råd eftersom jag ändå är rätt ny på effekter över 15hk :)

Har i mina yngre dagar kört en del cross och provat farsans 125cc, men min honda 600cc är något nytt för mig, men det ska inte vara några problem.

Jag har första körlektionen med skola nu i april, men med din hjälp så kan jag kanske ta kortet innan hösten.... :D

skicka ett meddelande eller använd annat valfritt kontaktsätt om du kan tänka dig att ställa upp, eller om du helt enkelt vill ha en kompis på vägen och glida runt med :)

Ha det fint!
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Hej och välkommen till sporthoj!

Jag kan inte vara handledare än då jag inte haft kortet i 5 år. Men säg gärna till om du undrar över något eller vill ha tips på bra vägar här i trakten.

Lycka till med kortet!
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
hejsan och välkommen... jag kanske kan tänka mig att vara handledare.. bor en bit utanför växjö.. ca 4 mil.
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Med lite tryck på planering och vana vid trafik (dvs tex B-kort) bör det inte vara några problem att ha lappen innan Transportstyrelsens semesterperiod.
...oavsett om du åker med handledare eller ej...
För att köra köra upp för A-kort ställer inte superhöga krav, sen att det kan vara kul att öva kurvtekniker mm är ju en annan sak, men för att klara lappen behöver man inte nöta tusentals timmar.
Jag körde moped i tonåren, sen rörde jag inget med styre på 20 år... då kom jag på att A-kort kunde vara kul, tog fyra dubbellektioner och en övningsdag på bana och sen uppkörning och klarade på första försöket.
Och så är det för många, liksom inte så svårt.

Så planera in lektioner och Risk I och II när det går och plugga teori, sen kan det bli europasväng vecka 29.

(jag bor 6 mil från Växjö och skulle väl i teorin kunna åka med om du det vill, lite trafikvana bakom styret är aldrig fel, sänd PM om du inte hittar nån närmre)

Och hur jag skulle gjort för att besiktiga hojen om jag saknade A-kort skall jag nog inte berätta, men kan ju säga så mycket att kladda med nån släp hade jag inte gjort.
:tungan
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top