MotoGP 2018 - Qatar GP

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Haha exakt, efterbliven var det! :3freak

Njäe, jag menar att det låter som att han har svårt att komma fram till vad han menar. Liksom. Men det är väl jag som inte begriper bättre... :hihi

Hörde i en intervju:
-"I stand here with...with...eh...".
Sen räckte han över micken till personen som själv fick presentera sig. :hihi
OK att han är ny, och Dylans fotspår är svåra att fylla, men lite mer förberedd kan man vara.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Hörde i en intervju:
-"I stand here with...with...eh...".
Sen räckte han över micken till personen som själv fick presentera sig. :hihi
OK att han är ny, och Dylans fotspår är svåra att fylla, men lite mer förberedd kan man vara.

Haha jaså, det missade jag. Men jag tycker att han är för lite rakt på, jag hänger inte med i hans inlindade frågor.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Angående MMs placering i år i förhållande till förra året, är inte bara så att Hondan är avsevärt bättre redan från start?
De hade ju lite problem förra året så kanske att denna inledningen påvisar ännu en titel för MM/Honda..
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
MM var nästan 7 sekunder efter 2017 så ett riktigt fall framåt är det nog.
Jag kommer ihåg det genom tårarna... ;)

Jo, fast han har ju vunnit och varit på pallen tidigare, i ett så tätt fält som MotoGP presterat de senaste åren är det inte att ha problem, för mig. Att det inte är en bana likt Austin där han har ensamrätt på att vinna är ju rätt iofs. :hihi
 

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke 1290R
Angående MMs placering i år i förhållande till förra året, är inte bara så att Hondan är avsevärt bättre redan från start?
De hade ju lite problem förra året så kanske att denna inledningen påvisar ännu en titel för MM/Honda..

Jepp exakt så är det, jag ser ingen som kan klå MM i år heller.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Haha jaså, det missade jag. Men jag tycker att han är för lite rakt på, jag hänger inte med i hans inlindade frågor.

Romano Albesiano, Aprilias teamchef, var det som fick presentera sig själv så det var ju ingen total doldis heller.

Ställer han ens några frågor? I parc fermé efter målgång så sa inledde han att säga ”congratulations to the win after several years of trying!” varpå Dovi svarade ”thank you” och väntade på att Crafar skulle fortsätta med frågor men han bara stod där och höll tyst? Efter några sekunder fattade Dovi vinken och började köra den vanliga svadan som förare kör i post race.

Man undrar lite på vilka meriter han anställdes? Har han förlorat sina fastigheter i Andorra och någon tyckte synd om honom?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Romano Albesiano, Aprilias teamchef, var det som fick presentera sig själv så det var ju ingen total doldis heller.

Ställer han ens några frågor? I parc fermé efter målgång så sa inledde han att säga ”congratulations to the win after several years of trying!” varpå Dovi svarade ”thank you” och väntade på att Crafar skulle fortsätta med frågor men han bara stod där och höll tyst? Efter några sekunder fattade Dovi vinken och började köra den vanliga svadan som förare kör i post race.

Man undrar lite på vilka meriter han anställdes? Har han förlorat sina fastigheter i Andorra och någon tyckte synd om honom?

Nä du har rätt, han har nog rätt dålig koll på vad publiken vill höra. Förhoppningsvis är han bara nybörjarbyxis, vi får väl ge honom några race så kanske han kommer in i matchen. :)
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Jo, fast han har ju vunnit och varit på pallen tidigare, i ett så tätt fält som MotoGP presterat de senaste åren är det inte att ha problem, för mig. Att det inte är en bana likt Austin där han har ensamrätt på att vinna är ju rätt iofs. :hihi

Sist han vann på Losail vann han ju dessutom de nästkommande nio racen, så har han fått riktig ordning på hojen så kommer han att bli riktigt farlig i år (som om han nu inte är det i vanliga fall ändå). Men vi får hoppas att Dovi kan haka på så länge det går och undviker att hamna utanför top10 i vissa race, för det gör aldrig Marquez. Men så ligger han ju i gruset desto oftare. Jag hoppas att det kommer att vara fler förare uppe i toppen som kan sno en poäng eller två för både Marquez och Dovi. Det känns som att fältet har potential att leverera 10 olika vinnare under rätt omständigheter.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Crafar är total katastrof för övrigt och låter som en riktig retard. Kanske inte det bästa att ha en kille med sjukt skum dialekt och ett diffust uttal till att intervjua en massa spanjorer och italienare med minst sagt knagglig engelska. Undrar om de ens förstår vad han säger.....
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Är det någon som förstår varför Pedrosa av alla människor valde Hard front - Soft Rear, precis som Marquez? Normalt brukar ju Crutchlow välja samma däck som Marquez. Att de två vill ha ett hårdare framdäck kan man ju fatta, men Pedrosa som ju är ökänt en av de "sämre bromsarna" på gridden väljer ett hårt framdäck när alla andra tar medium eller soft är en gåta.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sist han vann på Losail vann han ju dessutom de nästkommande nio racen, så har han fått riktig ordning på hojen så kommer han att bli riktigt farlig i år (som om han nu inte är det i vanliga fall ändå). Men vi får hoppas att Dovi kan haka på så länge det går och undviker att hamna utanför top10 i vissa race, för det gör aldrig Marquez. Men så ligger han ju i gruset desto oftare. Jag hoppas att det kommer att vara fler förare uppe i toppen som kan sno en poäng eller två för både Marquez och Dovi. Det känns som att fältet har potential att leverera 10 olika vinnare under rätt omständigheter.

Det är fördjävla väl att säkringen i huvudet brinner på honom när han kör race, så att han gör rent galna attacker trots att han egentligen borde vakta serieledningen. Som sista racet förra säsongen när han höll på att parkera hojen i sandlådan i en bromsfajt. :D Det gör det iaf lite spännande över säsongen, annars hade det ju varit skrämmande ensidigt. Plus att det är roligt att se honom köra när hojen mer ser ut som en vildhäst under inridning.
Apropå det, näst sista varvet så sa kommentatorerna att Dovi såg ut att hålla Marquez på gränsen av vad Marquez klarade av att köra, och Hondan såg ut att gå som på räls. Så ser inte hondan ut när Marquez ligger på gränsen av vad han klarar utbrast jag till sambon, och mycket riktigt så körde han ikapp i kurvorna fort som attans på sista varvet. :D Inte riktigt samma kvalité på pratkvarnarna i båset heller, iofs var det en del svammel innan med. :hihi
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Det är fördjävla väl att säkringen i huvudet brinner på honom när han kör race, så att han gör rent galna attacker trots att han egentligen borde vakta serieledningen. Som sista racet förra säsongen när han höll på att parkera hojen i sandlådan i en bromsfajt. :D Det gör det iaf lite spännande över säsongen, annars hade det ju varit skrämmande ensidigt. Plus att det är roligt att se honom köra när hojen mer ser ut som en vildhäst under inridning.
Apropå det, näst sista varvet så sa kommentatorerna att Dovi såg ut att hålla Marquez på gränsen av vad Marquez klarade av att köra, och Hondan såg ut att gå som på räls. Så ser inte hondan ut när Marquez ligger på gränsen av vad han klarar utbrast jag till sambon, och mycket riktigt så körde han ikapp i kurvorna fort som attans på sista varvet. :D Inte riktigt samma kvalité på pratkvarnarna i båset heller, iofs var det en del svammel innan med. :hihi

Ska man tro Marquez själv så hade han inte mer att ge och tappade framändan i var och varannan kurva. Ett möjligt scenario är ju att han faktiskt talar sanning men också insett att en massa do or die-omkörningar kan leda till situationen på Valencia förra året när han var en kvarts hårsmån från att krascha bort världsmästerskapet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ska man tro Marquez själv så hade han inte mer att ge och tappade framändan i var och varannan kurva. Ett möjligt scenario är ju att han faktiskt talar sanning men också insett att en massa do or die-omkörningar kan leda till situationen på Valencia förra året när han var en kvarts hårsmån från att krascha bort världsmästerskapet.

Fast det säger han ju efter vartannat race. :hihi
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Dovi och Marquez ser ut att ta upp där de avslutade förra säsongen, bådar gott för året. :hihi
Inte utan att man saknar Dylan nere i depån, han verkar haft mycket mer koll än Crafar. Mummel gör sig inte värst bra när GPhojarna dånar förbi :D

Men läsa innantill på papper helt oförberett går utmärkt :D
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Vad hände med lill-Marquez bakbroms?
Lyste som ett stoppljus ett tag och la senare av helt - eller?
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Överhettad bakbroms=börjar ligga på ordentligt kan eventuellt låsa fast bakhjulet. Man får hoppas att den tar bort det lagret av belägg så man får utrymme mellan skivan och beläggen. Sen får man låta bli att bromsa ett tag tills den kyls ner ordentligt. Vilket han lyckades med
Skivan expanderas ganska rejält vid överhettning som leder till nämnda problem.

Han märkte det ganska snabbt och lyckades köra igenom problemet och sluta före Pasini vilket var bra gjort.

Dovi fick också bakbromsen överhettad vid träning. Vissa använder bakbromsen ganska mycket medans andra mindre. Men sällan det överhettas till den punkten som Marquez fick då man brukar börja känna ganska tidigt när de väl börjar överhettas.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Jag är mest tacksam för att de fått ordning på Lorenzos kommunikation med depån. När kedjan höll påatt trassla in sig i hojjen behövdes det bara ett meddelande på dashboarden så kom han in direkt, mycket bättre än de där jobbiga 'map 8' meddelandena som aldrig kom fram ordentligt förra året.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag är mest tacksam för att de fått ordning på Lorenzos kommunikation med depån. När kedjan höll påatt trassla in sig i hojjen behövdes det bara ett meddelande på dashboarden så kom han in direkt, mycket bättre än de där jobbiga 'map 8' meddelandena som aldrig kom fram ordentligt förra året.

:D :rofl :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top