MotoGP 2018 - Qatar GP

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Att vara Lorenzo och hålla det mentala uppe måste vara tungt för tillfället, hoppas verkligen han hittar rätt.
Att vara tillförlitlighetsansvarig för KTM är nog heller inte ett 8-17-jobb just nu.

I övrigt: ojojoj. Årets bästa. Utan tvekan. <- inget direkt skämt men ett försök att vara lite rolig.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Härligt att det rullat igång, som sagt. :tummenupp

Är det nån som fattar vad Simon Crafar säger? Förutom att hans röst är lite "dov" och dränks när hojarna passerar, så har han ett "smygande" sätt att närma sig poängen. Meen det är väl så man pratar i NZ...
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Sjuuukt bra jobbat av Dovi! Äntligen satte han Qatar. Å andra sidan, med tanke på hur tätt efter Marquez var, så lör det bli ett spännande 2018 också...:yoparty

Härligt att det rullat igång, som sagt. :tummenupp

Är det nån som fattar vad Simon Crafar säger? Förutom att hans röst är lite "dov" och dränks när hojarna passerar, så har han ett "smygande" sätt att närma sig poängen. Meen det är väl så man pratar i NZ...

Det du säger är att han låter efterbliven? :tungan
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Dovi och Marquez ser ut att ta upp där de avslutade förra säsongen, bådar gott för året. :hihi
Inte utan att man saknar Dylan nere i depån, han verkar haft mycket mer koll än Crafar. Mummel gör sig inte värst bra när GPhojarna dånar förbi :D
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Bra race med ganska väntad pall.

Dovvis kommentar på när en fransk journalist frågade om Zarcos tid i ledningen var helt underbar. "He led because we let him..." ingen följdfråga och både VR och MM nickade.

Trist att Rins kraschade och JL kan inte ha det lätt.

Verkar som näste VR46 medlem tänkt regera moto2 då Bagnaias race nästan var en kopia Morbidellis från förra året. Lowes gick rakt in i sin gamla klass och gjorde det han brukar dvs krascha....
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kul race, ser ut att kunna bli en bra säsong när Rins fått ordning på bitarna.
Dom får väl utveckla motorn denna säsongen med så....
Undrar vad som går runt i Ianonnes huvud?
Zarco på en suka kanske....

Vinales såg stark ut på slutet, kunde man förvisso ana efter fp4 men ändå, får han bara ordning på de sista bitarna på nya hojen så kommer det gå fort!

Rossi såg starkare ut än jag trott men kan ju berott på att det var Zarco som satte tempot med, med Dovi först hade det kanske blivit en lucka men man vet aldrig, möjligt han kunnat gått med även då.

Dovis uppkörning, i år är han titelutmanare på riktigt!

Lorre däremot, förvisso lite maskinstrul tidigare som kanske ställt till det mentalt men avåkningen var väl liite "rookie misstag" ovärdigt just metronomen Lorenzo?

Det talas även om att han gör bättre ifrån sig än Rossi när han testade Ducati, men gör han verkligen det?
Var inte Rossi oftast bästa Ducce i fältet?
Nå, lite tidigt att säga men känslan är att Lorre inte kommer vara bästa Ducce i år heller.

MM som vanligt, helt javla omöjliga situationer som ombromsningen av Zarco när han hamnar ur linje, utanför Dovi och blir tvungen att ta ett "omöjligt" spår och ändå lyckas ta sig in i linjen och förbi, han kan inte tänka utan bara kör...fantastiskt!

Pedrosa....mäh!

Men, hörde jag rätt?
Har inte följt silly season så det kanske är debatterat sen innan men , skulle T3 byta till KTM?
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Ja . T3 byter till KTM. På T3:s initiativ lät det som. Antagligen ekonomi som talar. Ej resultat.
Hur blir det med Yamahas satellitstall. Kanske Rossis SKY-team tar tillfället i akt.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Ja . T3 byter till KTM. På T3:s initiativ lät det som. Antagligen ekonomi som talar. Ej resultat.
Hur blir det med Yamahas satellitstall. Kanske Rossis SKY-team tar tillfället i akt.

Sa inte Rossi något i stil med att så länge han kör själv kommer det inte bli något satellit-team, mao inte än på minst två år?
Tyckte jag mig höra.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Zarco säger att något var fel i profilen på hans framdäck och att det förvärrades under racet. Säger själv att det kändes som att han körde långsamt i täten men att han var nöjd så länge ingen körde om.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Sa inte Rossi något i stil med att så länge han kör själv kommer det inte bli något satellit-team, mao inte än på minst två år?
Tyckte jag mig höra.

Japp.. Jag har för mig de refererade VR exakt så på motogp.com under testdagarna i qatar.

Otroligt gött rejs.. . Gött att Viniales kom tillbaka efter missärstarten , han körde bra tider och kommer säkert va med i fajten om pallplatser :tummenupp
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Dovi och Marquez ser ut att ta upp där de avslutade förra säsongen, bådar gott för året. :hihi
Inte utan att man saknar Dylan nere i depån, han verkar haft mycket mer koll än Crafar. Mummel gör sig inte värst bra när GPhojarna dånar förbi :D

Vad hände med dylan? Sparken eller slutade han självmant?
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Vad hände egentligen med Lorenzo?

Fick nästan lite Biaggovibbar; "Fan vad det går dåligt idag, jag åker ut och lägger mig i sanden istället..."
 

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke 1290R
Dovi anser att GP18 är mer konkurrenskraftig i förhållande till de andra hojarna än vad GP17 var förra året.
Bra för honom då tänker jag! För om Marquez var så här när en seger på denna banan som är bland det värre på kalenderåret för Marquez och Hondan, ja då kommer Dovi får det svettigt när vi kommer till Argentina och Austin...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Dovi anser att GP18 är mer konkurrenskraftig i förhållande till de andra hojarna än vad GP17 var förra året.
Bra för honom då tänker jag! För om Marquez var så här när en seger på denna banan som är bland det värre på kalenderåret för Marquez och Hondan, ja då kommer Dovi får det svettigt när vi kommer till Argentina och Austin...

MM må ha lite besvär på den banan, men det är ju inte riktigt hopplöst akterseglad nivå på problemen. De senaste 5 åren femteplats den sämsta, han har varit på pallen och vunnit mer än inte.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
MM må ha lite besvär på den banan, men det är ju inte riktigt hopplöst akterseglad nivå på problemen. De senaste 5 åren femteplats den sämsta, han har varit på pallen och vunnit mer än inte.

MM var nästan 7 sekunder efter 2017 så ett riktigt fall framåt är det nog.
Jag kommer ihåg det genom tårarna... ;)
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det du säger är att han låter efterbliven? :tungan

Haha exakt, efterbliven var det! :3freak

Njäe, jag menar att det låter som att han har svårt att komma fram till vad han menar. Liksom. Men det är väl jag som inte begriper bättre... :hihi
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top