REGLER FÖR TEKNIKFORUMET
Dessa regler appliceras även på övriga felplacerade teknikrelaterade trådar

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
- För icke MC-relarade frågor, använd OT Teknikforumet
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från teknikforumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I TEKNIKFORUMET
Resultat 1 till 2 av 2
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2012
    Hoj
    Kawasaki KXF 450 -06

Kawasaki kx450f hoppar lite på kopplingen, hög 1a

Kollade på denna, verkar väldigt billigt. ska man våga sätta dit den?
    https://www.24mx.se/kopplingspaket-t...x-450f-2006#?p

Kör mest för lite stigar för nöjes skull. och kopplingen är väldigt trög tycker jag, samt att den hoppar eller rycker sig fram när man slirar på kopplingen. de är inte så våldsamt men det är påtagligt.
    Innan vintern kom började jag slå i växlarna utan koppling och det gjorde säkert slut på stackars stålskivorna mer än dom va innan. ska jag sluta med det beteendet?
    Blir kopplingen lättsammare om jag byter till detta kitt?

Sen är hojjen rätt hög på 1ans växel. dom ska väll vara så. men inget man kan göra mer än drevning utan att börja skruva för mycket och dela på lådan mm?
    Har läst om någon slirkoppling
    http://www.forsellmotor.se/rekluse-e...402-c-655.aspx
    Men den va lite väl dyr för några timmar på skogen ibland

Så va säger ni?
    Tack

Börsmäklarn Mahhbechhs avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    Briggs & Stratton
    Om du bara sparkar i växlarna så slits inte kopplingen alls. Det gör däremot lådans klackar och axlar primärt. Fortsätter du så kommer du att få byta lite kugghjul osv med tiden. Koppling slits av att användas, inte av att inte användas. Stålskivorna slits främst av mycket slir, det går ibland att se på dom om dom varit riktigt misshandlade.

Ettan är hög på crosshohjar, så är det bara. Hög etta och korta steg till sista växeln är sen gammalt. Endurobågar är tvårtom med en kort etta för att enklare kunna trixa runt i skogen i låg hastighet utan att behöva slira, samt tyngre svänghjul för lugnare gång och mer kräm på lågvarv. Du kan köpa vikter att hänga på ditt svänghjul för att motverka tjuvstopp mm.

Du kan inte enkelt byta utväxling på bågen bortsett från det du redan nämnt med fram- och bakdrev.
    "Som vit man är du skyldig att känna skuld."

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag åker ungefär 1500-2000 mil om år, 90% av dessa åker jag själv och resten med andra, båda har sina för och nackdelar, älskar att åka själv för då hitta [...]

Morriz73
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här