Ny MotoGP-dokumentär "Marc Marquez: 2017 unseen"

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Klart sevärd och intressant :tummenupp

Dovi marc1.2.jpg

När Zarco urskuldande förklarar varför han touchade Marques lår... :hihi
Zarco marc.jpg
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hann inte se den förrän nu. :)
Som MM fan är den ganska lätt att tycka om...:kär
Det får mig också att tycka än bättre om den fantastiske Dovi!
Vilken racer, vilken fighter, vilken människa! :Bugar

Men min fotnot ligger här nedanför för evigt! :fakta
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ett försök att göra MM folkkär! Kommer nog att bli lite problem för Dorna när geten lägger av:gnissla
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ett försök att göra MM folkkär! Kommer nog att bli lite problem för Dorna när geten lägger av:gnissla

Det kommer absolut inte bli lätt när en ikon försvinner!
Gissar på ett, iaf initialt, tapp på 25-30%.
Jag tror Rossis andel fans är mer än så kanske 50-60% men alla lämnar inte.
Några gillar nog racing i sig också och kommer titta bara för att få se spanjorer få stryk. :hihi
Men MotoGP i sig är på en så bra plats nu så det kommer hämta sig ganska fort.
Dovi, Zarco, Miller, en hög Spanjoren, en till hög Italienare osv.
Förutom stentuffa championships finns det någon för alla att "hålla på".

Men någon med Rossis populäritet kommer nog aldrig igen. :)
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det kommer absolut inte bli lätt när en ikon försvinner!
Gissar på ett, iaf initialt, tapp på 25-30%.
Jag tror Rossis andel fans är mer än så kanske 50-60% men alla lämnar inte.
Några gillar nog racing i sig också och kommer titta bara för att få se spanjorer få stryk. :hihi
Men MotoGP i sig är på en så bra plats nu så det kommer hämta sig ganska fort.
Dovi, Zarco, Miller, en hög Spanjoren, en till hög Italienare osv.
Förutom stentuffa championships finns det någon för alla att "hålla på".

Men någon med Rossis populäritet kommer nog aldrig igen. :)

jag kommer att fortsätta titta absolut men inte med samma intresse då jag inte har ngn annan jag har fått ”känslor” för! simoncelli var ju den jag kände mest för efter rossi men det slutade ju inte bra där o h några andra karaktärsstarka förare har inte jag lyckats identifiera ännu och DORNA gör taffliga försök med att försöka lyfta och göra marquez folkkär men han är nog mest populär på den spanska marknaden! jag följer iannone på facebook men det är för många förare som försöker att kopiera rossis koncept istället för att köra sitt egna race! jag väntar och hoppas att det kommer en ny profil med attityd underifrån men det ser tyvärr dystert ut på den fronten i dagsläget så ja, motogp kommer att bli mindre attraktivt för mig när geten lägger av även om jag kommer att fortsätta titta!
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
jag kommer att fortsätta titta absolut men inte med samma intresse då jag inte har ngn annan jag har fått ”känslor” för! simoncelli var ju den jag kände mest för efter rossi men det slutade ju inte bra där o h några andra karaktärsstarka förare har inte jag lyckats identifiera ännu och DORNA gör taffliga försök med att försöka lyfta och göra marquez folkkär men han är nog mest populär på den spanska marknaden! jag följer iannone på facebook men det är för många förare som försöker att kopiera rossis koncept istället för att köra sitt egna race! jag väntar och hoppas att det kommer en ny profil med attityd underifrån men det ser tyvärr dystert ut på den fronten i dagsläget så ja, motogp kommer att bli mindre attraktivt för mig när geten lägger av även om jag kommer att fortsätta titta!

Jag kan förstå hur du menar.
Och jag tror(hoppas) du är ganska typisk för att vara Rossi-suporter.
Isf kommer iaf sporten att överleva. :)
Det finns nog få stjärnor överhuvudtaget som är så stora inom sin sport som Rossi.
Något jag inte förstod riktigt innan jag såg det gula havet på läktaren i Qatar.
Gissar att 80-90% hade VR eller gult på sig.
Coolt att se och gav mig en lite annan syn på The GOAT som förare. :)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag kan förstå hur du menar.
Och jag tror(hoppas) du är ganska typisk för att vara Rossi-suporter.
Isf kommer iaf sporten att överleva. :)
Det finns nog få stjärnor överhuvudtaget som är så stora inom sin sport som Rossi.
Något jag inte förstod riktigt innan jag såg det gula havet på läktaren i Qatar.
Gissar att 80-90% hade VR eller gult på sig.
Coolt att se och gav mig en lite annan syn på The GOAT som förare. :)

Sitter som sagt å väntar på en ny simoncelli som har hela paketet så att säg men det ser som jag nämnde ovan väldigt dystert ut på den fronten. Visst, duktiga förare men totalt karaktärslösa hela bunten (obs: min åsikt). Ingen ny: "So, aj vill bi arrest" på presskonferenser osv:gnissla
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
I mina ögon är MM redan folkkär och jag är övertygad om att han kommer bli den allra största i roadracingens historia, all time. Han har fullkomligt krossat varenda rekord han har kunnat ta sedan han klev upp i MotoGP.
Att några i den äldre generationen rossifans, från länder där motorsport ses som pesten, skulle sluta kolla på MotoGP tror jag inte gör varken från eller till. MotoGP som är nationalsport i Italien och Spanien lär knappast svikta bara för att Rossi slutar.
Marquez har vunnit mästerskapet när Hondan var skräp och alla andra Honda-förare kämpade med att komma inom topp 10 typ. Han är rena guden :crash :fakta
 

stringbikini

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Ort
Skövde
Hoj
Honda cbr600rr
UNDERBART! Såg detta igår och väntar bara efter rätt tillfälle att slå mig ner och avnjuta detta. Älskar dokumentärer och filmer liknande detta! :kär:kär:kär
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Sitter som sagt å väntar på en ny simoncelli som har hela paketet så att säg men det ser som jag nämnde ovan väldigt dystert ut på den fronten. Visst, duktiga förare men totalt karaktärslösa hela bunten (obs: min åsikt). Ingen ny: "So, aj vill bi arrest" på presskonferenser osv:gnissla

FQ20! :Bugar *prayinghands*, typ. MM.... :zpy
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
I mina ögon är MM redan folkkär och jag är övertygad om att han kommer bli den allra största i roadracingens historia, all time. Han har fullkomligt krossat varenda rekord han har kunnat ta sedan han klev upp i MotoGP.
Att några i den äldre generationen rossifans, från länder där motorsport ses som pesten, skulle sluta kolla på MotoGP tror jag inte gör varken från eller till. MotoGP som är nationalsport i Italien och Spanien lär knappast svikta bara för att Rossi slutar.
Marquez har vunnit mästerskapet när Hondan var skräp och alla andra Honda-förare kämpade med att komma inom topp 10 typ. Han är rena guden :crash :fakta

Marquez är förvisso unik men riktigt folkkär kommer han nog aldrig bli. Inte ens i sitt eget hemland var han särskilt populär när jag var där för några år sen och snackade med spanjorer. Doohan var ju också fantastisk men folkkär, nja...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top