Winblads revansch & comeback till SM i roadracing och Superbike!

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Låt säga du inte själv skulle rejsa, så hoppas jag du kan välja en fortsättning inom racing som coach och instruktör. Bara lite pepp mannen, pepp pepp! :tummenupp

Det hade faktiskt varit riktigt kul om jag skulle få den chansen den dagen jag lägger racingen på hyllan. Innan jag blev helt såld på hojtävlandet så var jag aspirant för smc knixkurser, men jag valde att fokusera på min egna körning så jag hann aldrig bli instruktör. Och jag är utbildad PT eftersom jag tycker det är så roligt och givande att hjälpa andra att bli bättre på det som de vill bli bättre på :)
 

hakhap

Medlem
Gick med
26 Oct 2013
Ort
Oslo
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016
Måste säga att du verkar vara av samma eller hårdare virke än grabbarna i motogp mtp att ta skador och komma tillbaka.

Imponerande.

misspelling with autocorrect
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
För att vara ett ihoplappat vrak så ser du ut att vara i tämligen god form.

Imponerande och inspirerande. Kämpa på Rickard!
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Måste säga att du verkar vara av samma eller hårdare virke än grabbarna i motogp mtp att ta skador och komma tillbaka.

Imponerande.

misspelling with autocorrect

Det kanske är det som är min talang. Det jag egentligen är bra på är motgångar och utmaningar :brynad

För att vara ett ihoplappat vrak så ser du ut att vara i tämligen god form.

Imponerande och inspirerande. Kämpa på Rickard!

Haha tack så mycket! Jag försöker göra mitt bästa för att hålla ihop :fakta
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
2019 har börjat!

Efter en extremt kämpig och tuff höst, vinter och vår så har en ovanligt krånglig premiärkörning på ett sommarsoligt Gelleråsen klarats av! Det dröjde inte länge förrän mitt avgassystem började krångla men efter några samtal och meddelanden på messenger så stod jag med en komplett och helt nytt helsystem med dubbla ljuddämpare, och här vill jag rikta ett stort tack till Mojja som även hjälpte till att skruva ihop allting för att jag skulle kunna få lite körtid över huvud taget. Däremot saknades ett par ändpluggar till hålen för lambdasonderna, så ljudet var på tok för högt ändå. I slutändan löste vi det genom att jag har fått låna två lambdasonder från Rickard Svennberg. Om någon sitter på ett par passande M10-pluggar som jag skulle kunna få köpa så hojta gärna till!

Hur som helst så blev hojen färdig inför SMC Sports KM-tävling på eftermiddagen och trots att jag bara hade fått totalt 9 varv fördelade på flera körpass under dagen så verkade det som att det mesta sitter kvar ändå och tiderna känns helt okej för att vara premiärkörningen!

Det bästa av allt var nog ändå att min fot som minst sagt har gett mig ett mindre helvete sedan Januari ändå verkar funka rätt bra sen drygt två veckor tillbaka. Jag var orolig att jag kanske skulle få ont av körningen men foten verkar ta det helt okej! Kroppen som helhet är väl inte i närheten av att vara smärtfri men körningen i sig ger ingen negativ påverkan :kär

För er som undrar ifall det kan vara jobbigt att köra hoj så kan ni ta en titt på bilden nedtill. Här har jag 188 i puls vilket motsvarar 97% av maxpuls. Genom hela racet igenom så pendlade jag mellan 91-97% och det känns jäkligt bra att jag faktiskt har tränat väldigt mycket intervallträning sedan i höstas, även om det blev en väldigt lång vila efter senaste operationen.

57407331_2225128227575353_8847433643925176320_o.jp  g


Både fredagens och Lördagens deltävlingar i klubbmästerskapet vann jag och jag kom ner på helt okej tider! Tredje dagen var med en annan arrangör och pga all (tränings)värk så tänkte jag bara puttra runt och samla på mig körtid inför kommande endurance-tävling den 5:e maj nere i Anderstorp. På eftermiddagen byttes den taktiken ut mot att kört lite fortare än tänkt ändå. Det är roligare så ;)

Tre dagars pangande är över och säsongsstarten har gått över förväntan. Det har varit riktigt roligt att köra och även om kroppen värker så är det mest träningsvärk det handlar om. Trots lite problem under första dagen så blev det ändå 122 varv totalt och jag börjar känna mig hemma på cykeln igen. VÄdret har varit helt underbart och man kan verkligen inte begära mer under april än +20 grader i solen och +35 grader i asfalten. Det är ju snudd på optimalt! Med en grymt positiv känsla ser jag fram emot första tävlingen men redan nu i helgen är det dags för Gelleråsen igen med Bikeport!


 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det är helt sjukt att jag faktiskt har möjlighet att göra det jag verkligen tycker om att göra. Det här är livet :kär
I helgen bär det av till Anderstorp för 2-dagars testade följt av 6h-tävlingen i Svenska endurancecupen. Målet är att vinna men det kommer bli en riktigt svår tävling där vädret kan ställa till det ordentligt för allihopa. Det ska bli svinkallt och eventuellt snöa.

Jag kommer köra Michelindäcken i år och på fredag blir det första gången jag testar dem. Jag har höga förväntningar men tvivlar inte en sekund på att jag kommer stormtrivas. Under de här två dagarna som kommer så har jag hjälp av FJ Racing och Jocke på K-tech för att ställa in hojen. Det kan bara bli bra det här!

58842515_2240616526026523_2052282803076202496_o.jpg


58461384_2234803096607866_8565915580102606848_n.jpg


58616564_2240021449419364_8553824538494763008_o.jpg


59376496_2242662312488611_5210218096563847168_o.jpg
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
NU krävs det en summering av 2019 innan det gått 1 år Fordon !
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Det kan ju vara så att han håller sig till fäjsbok numer :zpy Vi som vågar vägra fejan får leva i ovisshet :rock

Så är det ju säkert :D ... men om någon stelbent som jag iaf håller liv i tråden så .............
Trodde faktiskt jag skulle se till han i lördags men så blev det inte :(
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top