Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 61
    2018: Comeback och fetrevansch! Fordons avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Säg hej till uppdaterade loggan som Macke ordnade

Jag finns på Winblad Racing på Facebook!

2018: Revansch & comeback till Superbike!

2017: Winblad tar steget till SM!

2016: Rookie!

2015: Speedster Cup med en KTM 1290 Superduke!

Medlem Hojkul!s avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Gökur
    Hej Loggan! :-)

/H

Och vad har vi lärt oss av det här? El Duderinos avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Superduke 990 -07
    Blogginlägg
    1
    Lite Tony Tiger inspirerat?Klicka på bilden för en större version

Namn:	tony.jpg
Visningar:	27
Storlek:	50,1 KB
Id:	442213
    OBS! Ovanstående inlägg kan innehålla spår av ironi.

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Citat Ursprungligen postat av El Duderino Visa inlägg
    Lite Tony Tiger inspirerat?Klicka på bilden för en större version

Namn:	tony.jpg
Visningar:	27
Storlek:	50,1 KB
Id:	442213
    Egentligen bara färgbyte från Superstockblått till Superbike-svart Vilket passar utmärkt med min huvudsponsor Klätterapan. Det är också anledningen till färgsättningen på hojen.

*edit* För övrigt så dog jag och tjejen i skratt när du påpekande det. Vi kommer aldrig kunna släppa associationen...

Och vad har vi lärt oss av det här? El Duderinos avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Superduke 990 -07
    Blogginlägg
    1
    -Rickard, hur gick det i loppet?

-det gick GREAT!

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Citat Ursprungligen postat av El Duderino Visa inlägg
    -Rickard, hur gick det i loppet?

-det gick GREAT!
    Aldrig!!!!

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    När vi ändå pratar spons, hur mycket får du från MM Sports?

Du vore ju den perfekta reklampelaren, du är träningsnarkoman ute i fingerspetsarna, du håller på med en grymt häftig sport och du har brutit sönder kroppen på ett sätt som skulle fått dom flesta MMA-spännisarna att ge upp för gott, och du kom tillbaka från det, på rekordtid. Varje enskild av dom sakerna är ju häftigt ur PR-synpunkt, du har alla tre, och borde vara guld värd för ett företag i den branschen
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Citat Ursprungligen postat av Hoztic Visa inlägg
    När vi ändå pratar spons, hur mycket får du från MM Sports?

Du vore ju den perfekta reklampelaren, du är träningsnarkoman ute i fingerspetsarna, du håller på med en grymt häftig sport och du har brutit sönder kroppen på ett sätt som skulle fått dom flesta MMA-spännisarna att ge upp för gott, och du kom tillbaka från det, på rekordtid. Varje enskild av dom sakerna är ju häftigt ur PR-synpunkt, du har alla tre, och borde vara guld värd för ett företag i den branschen

När jag storshoppade hos dem (under första permissionen åkte jag direkt från rehabcentret till deras affär innan jag gjorde någotannat ) fick jag 15% rabatt men de var inte intresserade av något samarbete . Jag kanske får bli SM-mästare först Det är svårt att flörta med motorsport som morot. Hade jag haft 15k följare på instagram och stod i tangatrosor med spraytan, baby oil och flexXxad bicce så skulle de säkert nappa

Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
    När jag storshoppade hos dem (under första permissionen åkte jag direkt från rehabcentret till deras affär innan jag gjorde någotannat ) fick jag 15% rabatt men de var inte intresserade av något samarbete . Jag kanske får bli SM-mästare först Det är svårt att flörta med motorsport som morot. Hade jag haft 15k följare på instagram och stod i tangatrosor med spraytan, baby oil och flexXxad bicce så skulle de säkert nappa
    Fast då pratade du ju bara med hantlangarna i butiken på Sveavägen gissar jag? Du ska nog vända dig till huvudkontoret i Askim istället Eller testa det här: https://www.mmsports.se/content/affiliate/

Vart är JÄMO nu? Hade du varit en kvinna så hade du ju varit rik på sponsen, om du hade kört trostricket alltså
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Citat Ursprungligen postat av Hoztic Visa inlägg
    Fast då pratade du ju bara med hantlangarna i butiken på Sveavägen gissar jag? Du ska nog vända dig till huvudkontoret i Askim istället Eller testa det här: https://www.mmsports.se/content/affiliate/

Vart är JÄMO nu? Hade du varit en kvinna så hade du ju varit rik på sponsen, om du hade kört trostricket alltså
    Alltså du är ju för rolig Jag kanske får testa det där

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Under gårdagskvällen så satt jag på netflix och sökte på racing. Jag hamnade på Unchained: The untold story of freestyle motocross och där finns det en kille vid namn Brian Deegan. Han kraschade illa och fick liknande skador som jag, om än lindrigare som tur var. Det var så motiverande att se honom och sedan igår så har jag kunnat se slutet på den här mörka tunneln av svår läkemedelabstinens som jag har haft sedan snart 1½ vecka tillbaka. Om någon dag tror jag att det värsta är över. Jag ser fram emot sömn, bättre minne, mer energi, inga oönskade svettsvallningar, ingen svår rastlöshet eller värkande kropp (ja alltså, mer än nödvändigt ) och en mer harmonisk helhet helt enkelt.

Jag har gått igenom ett par giftavvänjningar med cigaretter, snus och morfin genom åren. Några gånger har jag trappat ned och några gånger har jag slutat tvärt. Jag skulle vilja påstå att jag känner mig själv och min kropp bättre än vad jag hade önskat att jag gjorde. Det har oftast varit väldigt svårt och utmanande men jag har oftast klarat av det. Den här gången har det varit annorlunda. Kanske inte slutresultatet men i ärlighetens namn så blev jag den här gången varse om att jag hade ett start beroende till mina läkemedel. Värre blev det idå det var svårt att göra skillnad på smärtan vid avtändning och smärtan från skadorna. Jag har tvivlat så många gånger på hur jag ska kunna bli av med opiaterna och det har krävts ett par försök med olika nedtrappningar för att jag ens skulle kunna närma mig en lösning. Oavsett mängd läkemedel, n, så krävde kroppen n+1 hela tiden. Jag behövde hela tiden mer och mellan varje intag så hade jag en avtändning på ett par timmar där jag har mått dåligt. Det här har pågått sedan november och det blir 5 månader nu. Detta samtidigt som husläkaren inte har kunnat hantera mängden läkemedel medan smärtkliniken inte tyckte att mitt fall var tillräckligt allvarligt eller viktigt för att de skulle engagera sig. De skickade remissen med vändande post. Tack och lov så kände jag mig själv tillräckligt bra och hade läst på om alla mina läkemedel så jag kunde styra det här på ett dugligt sätt.

Hur som helst, nu ska jag till poängen efter en halv A4-sida; jag är säker på att det finns en reell chans till att ställa upp i första SM-tävlingen! Om exakt 2 månader så är det tävling i Anderstorp och jag kommer ha möjlighet att köra 3 helger i rad innan dess. På den tiden så skall jag alltså lära mig att hantera mig själv på hojen, jag skall lära mig motorcykeln, jag skall lära mig en ny körstil och jag skall få upp samma tempo i kroppen som jag hade förra året.

Det här är utan tvekan mitt största och svåraste mål någonsin. Och då sätter jag gärna mål som jag inte garanterat kan nå. Men jag vill så gärna, och jag tänker göra allt jag kan för att lyckas. Men det krävs resurser som jag inte riktigt har och därför så skapade jag en crowdfunding-sida som går att finna här.

Jag kan bara göra allt jag kan för att ge mig de bästa förutsättningarna men jag räcker inte alltid till på egen hand. Min rehabresa är ett bra exempel på det. När energin ekande tom och hopplösheten var som störst så fanns det alltid ett helt gäng människor med mycket kärlek och värmande pepptalk som höll mig ovanför ytan.
    Om ni har en egen facebooksida så skulle det betyda mycket om ni ville sprida länken vidare.

De allra bästa hälsningarna från en numera läkemedelsfri (förutom tabletter mot nervsskadorna, men de är inte beroendeframkallande)
    Rickard Winblad

Medlem hakhaps avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Hoj
    Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016
    Lagt några kronor och delat på FB lycka till med come-backen.

misspelling with autocorrect

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Citat Ursprungligen postat av hakhap Visa inlägg
    Lagt några kronor och delat på FB lycka till med come-backen.

misspelling with autocorrect
    Tack så hemskt mycket Det är väldigt uppskattat!

Medlem Hojkul!s avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Gökur
    Nu kom du just 1 steg närmare SM... :-)
    /H

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Citat Ursprungligen postat av Hojkul! Visa inlägg
    Nu kom du just 1 steg närmare SM... :-)
    /H
    Tack så jättemycket för ditt fina bidrag Jag såg meddelandet

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Okej. Det kan vara det fulaste jag har sett på en hoj. Men alltså damn, det här är bra Det här stödet som satt fastklistrad på tanken när jag köpte hojen satte jag tillbaka på tankskyddet nu. Den kommer avlasta överkroppen på raksträckorna... Som Sveriges Snabbaste Invalid (självutnämnd) så behöver jag all extra support som går att finna. Next up: fotplattor, handtagsvärmare och semesterdagar kanske?

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Jag sitter och spånar lite inför min SM-satsning i år. Om jag känner att jag kan hålla uppe ett tempo värdigt Superbike, åtminstone så att jag inte kommer sist, så kommer jag att ställa upp med hela mitt hjärta. Det jag vet med mig är dock att det kan vara svårt att hålla ordning på saker och ting numera. Jag har svårare att hantera stress och det händer att jag glömmer saker. Det är ett resultat av det trauma som kroppen/hjärnan behövde hantera. So far so good. Så vad kan jag göra? Jo, jag kan be om hjälp såklart.

Jag söker en mekaniker som vet vad han eller hon pysslar med. Om jag kraschar så behöver jag hjälp att få ihop hojen igen. Jag behöver någon som håller koll på bränslet, på däcktrycket, på däcken överlag, på däckvärmarna, rengöring och insmorning av kedjan och så vidare. Krasst sett sköta om hojen. Allt för att jag ska kunna hålla stressnivån nere så mycket som möjligt och få behålla ett lugn.

För detta så krävs såklart en skälig ersättning. Jag vet dock inte vad det skulle vara. Om du känner att det här skulle vara något för dig så får du gärna dra iväg ett pm till mig

Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
    Det jag vet med mig är dock att det kan vara svårt att hålla ordning på saker och ting numera. Jag har svårare att hantera stress och det händer att jag glömmer saker. Det är ett resultat av det trauma som kroppen/hjärnan behövde hantera. So far so good. Så vad kan jag göra? Jo, jag kan be om hjälp såklart.
    Todo-listor och packlistor kommer att bli din vän I förväg kan man i godan ro sitta och planera vad man ska göra och vad man ska ha med sig, sen är det bara att pricka av. Efter ett tag har man dessutom ett antal standardlistor, packlistor för kvällsträningar och racehelger, todolistor för service, inför race osv. Rutiner och struktur är också guld värt, att saker och ting har sin givna plats tex.

Medlem Brutales avatar
    Reg.datum
    okt 2014
    Hoj
    Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
    Hjärnan är en lustig figur...
    Försöker att inte krångla till det mera än så här...

MEN på http://www.smokingtire.se hittar ni min blogg, bilder och andra dagdrömmar...

Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Hur bör jag bäst dra bromsledningen från tumbromsen på styret, ner till bromscylindern vid foten?

OBS! Varning för vertikalt filmande

Also, skall det här föreställa ersättningscylindern för fotbromsen?
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Bromspaket.jpg
Visningar:	78
Storlek:	1,78 MB
Id:	442628

Den liknar ju inte den nuvarande på något sätt liksom..

Klicka på bilden för en större version

Namn:	gamla bromspumpen.jpg
Visningar:	69
Storlek:	1,79 MB
Id:	442629

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag åker ungefär 1500-2000 mil om år, 90% av dessa åker jag själv och resten med andra, båda har sina för och nackdelar, älskar att åka själv för då hitta [...]

Morriz73
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här