Wsbk 2018

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Märkligt race...
Rea som bromsar på sig i var och varannan kurva???
Melandri som faan kommer ha träningsvärk i armarna till mitten på April!!!
Va som hände med Sykes vet väl bara gudarna???

Nåväl, snyggt kört av Davies. :tummenupp
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag trodde att Rea hade nåt problem med sin frambroms efter alla missade kurvor. Kul att det är jämnt i poängtabellen såhär långt. Synd att Camier missade pallen i första racet.
 

Svalans

ratbiker
Gick med
12 May 2010
Ort
Mitt i skåne.
Hoj
ZX9-R och FZ750
Snaaaaarrk..
Hur kan ens Rea motivera sig att köra. Det är som att man skulle stå vid planen och jubla när Zlatan gör mål i korpfotboll.. Snart fyrfaldig världsmästare och överlägsen i varje race. Men det klart vart ska han ta vägen om nu inget stall i MotoGP vill ha honom?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
"Upptäckte" att jag hade Eurosport 1 och kunde kolla WSBK i helgen vilket jag var taggad för. Laguna Seca brukar bli bra race då det är en kort och kurvig bana men shit vad jag lurade mig och stängde av båda racen efter halva distansen. Brutalt ointressant med Rea som flyger ifrån resten.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Snaaaaarrk..
Hur kan ens Rea motivera sig att köra. Det är som att man skulle stå vid planen och jubla när Zlatan gör mål i korpfotboll.. Snart fyrfaldig världsmästare och överlägsen i varje race. Men det klart vart ska han ta vägen om nu inget stall i MotoGP vill ha honom?

Är det inte kul att vinna VM och håva in cash så vet jag inte vad som kan vara motiverande :hihi Han vill säkert slå alla rekord och spöa Fogerty med hästlängder också, och se till att ingen annan kommer i närheten av dessa rekord.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tittade bara för att se dem "rinna" ner för korkskruven! :Bugar
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Fasen att han skall vara så enormt överlägsen.... Det är ju pinsamt för de andra. Och tråkigt för oss som tittar.:(
Spelar ju ingen roll varifrån han startar - vinner ändå.
Undrar om han hade hög feber när Yamaha var uppe och vann.....:va
De andra är ju hysat jämna, men för Rea ser det så otroligt stabilt och enkelt ut. Konstigt med Sykes som ju har samma mtrl.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Trista race tyvärr och som ni andra säger så är Rea helt överlägsen. Helgens höjdpunkt var ändå att få se Laverty tillbaka på pallen!
Hoppas att de plockar in någon annan i Kawa istället för Sykes som ser ut som avslagen påskmust. Kanske skulle någon annan kunna vara närmre Rea på den andra Kawan. VdM och Lowes verkar ju ta sig närmre toppen sakta men säkert och oftast inte tillräckligt ofta för att göra det spännande på riktigt.
Davies gör det ju bra, men räcker inte till över en hel säsong. Tror att han måste överköra sin Ducce för att kunna Matcha Rea.

Det man får hoppas på är att den nya Duccen kan jämna ut saker och ting en aning, att Yamaha med förare hittar ytterligare något. Och kanske att om det skiter sig för Aprilia i MGP tar de sig tillbaka med en ordentlig fabrikssatsning tillsammans med snåljåparna i BMW. Men det är många halmstrån att gripa efter.

Tills vidare får man väl försöka njuta av att titta på den bäste genom tiderna leka hem ett mästerskap till. Man sitter ju trots allt och tittar på en blivande legend, alltid något.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Han har just skrivit kontrakt för två år till med Kawasaki trots anbud från MotoGP.
Kawa på gång att köra MotoGP eller vad kan annars motivera JR?

Såg nån intervju nånstans att han bara skulle vara intresserad att gå över till motogp om han fick möjlighet till en riktigt bra och konkurrenskraftig hoj.
Det gör ju urvalet lite mer begränsat, sen är ju frågan hur bra han skulle kunna prestera på en motogp hoj...
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Såg nån intervju nånstans att han bara skulle vara intresserad att gå över till motogp om han fick möjlighet till en riktigt bra och konkurrenskraftig hoj.
Det gör ju urvalet lite mer begränsat, sen är ju frågan hur bra han skulle kunna prestera på en motogp hoj...

Han har redan bevisat att han är snabb på en MotoGP hoj(inhopp på Honda). Skulle han få sitta på en Honda eller liknande skulle han slåss för vinster utan tvekan.

Däremot tycker jag det är synd att han inte bytt till Ducati eller Yamaha och försöka vinna på en annan hoj.
 
Gick med
7 Jul 2015
Ort
Sösdala
Hoj
Suzuki Gsx-s1000f
Han har redan bevisat att han är snabb på en MotoGP hoj(inhopp på Honda). Skulle han få sitta på en Honda eller liknande skulle han slåss för vinster utan tvekan.

Däremot tycker jag det är synd att han inte bytt till Ducati eller Yamaha och försöka vinna på en annan hoj.
Precis. Skulle varit kul att se han på en annan hoj. Det kan ju inte vara så att Kawan är så mycket bättre? Sätt han på en MV och han skulle vinna ändå.

Skickat från min Honor 8 via Tapatalk
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Precis. Skulle varit kul att se han på en annan hoj. Det kan ju inte vara så att Kawan är så mycket bättre? Sätt han på en MV och han skulle vinna ändå.

Skickat från min Honor 8 via Tapatalk

Det är ju mer att Kawan och han passar ihop som en piska i en S&M håla.
Jag tror han skulle kunna ta enstaka vinst på MV:n. Det var ju en dålig Honda han körde men ändå lyckades vinna ibland.

Förutom Rea så är ju resten av fältet ganska tätt och racingen är ju ganska bra. Så det behövs nog lite handikapp på Rea nu :tungan
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Han har redan bevisat att han är snabb på en MotoGP hoj(inhopp på Honda). Skulle han få sitta på en Honda eller liknande skulle han slåss för vinster utan tvekan.

Däremot tycker jag det är synd att han inte bytt till Ducati eller Yamaha och försöka vinna på en annan hoj.

Hur många race har han gjort i MotoGP? Har följt Motogp länge men har inget minne av att se han som wildcard eller liknande.

Det skulle såklart vara intressant att se han en hel säsong men av olika anledningar så tror jag inte att det kommer att hända. Främst att han själv för att kunna gå över vill ha en riktigt bra styrning, har svårt att se att det skulle hända. Han skulle snarare få gå samma väg som cal crutchlow, helt enkelt att jobba sig upp efter prestation.

Sen så är det ju synen som många inom "motogp cirkusen" har på wsbk, att det är lite av "andra rangens" racingliga.
Slutligen så är det väldigt många talanger inom moto2 som förtjänar en motogp styrning och där är konkurrensen stenhård...
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
2011 eller 2012 när Stoner missade några race för Honda.

90-talet var ju WSBK där alla ville vara! Det var ju mer att Rossi skapade intresset med sina rivaliteter i motogp. Lite som amerikanerna innan. Doohan var ju grym bra men det fanns ju inte någon som kunde direkt utmana honom heller. Honda hade ju en kanon hoj hela den perioden. Det blev tråkigt för folk...medans WSBK så fanns det ju...Fogerty :hihi
Minns ju att det brukade braka loss rejält mellan honom och flera :yoparty

Det som hänt de senaste 10 åren är ju att MotoGP cirkusen sett till med reglemente att allting blir jämnare bland hojarna. Folk glömmer att de mindre klasserna brukade också domineras av vissa få team. Men sen kom ju allting med samma däck samma motor osv osv. Nu kan ju en förare som ligger längre ner i fältet egentligen kunna vinna då det inte skiljer på materialet så pass mycket att enbart det avgör.

Medans SBK cirkusen är det nu de insett att göra reglementen bättre...kolla supersport, tråkigt för några år sedan pga de supertrimmade 3-4 hojar som dominerade. Men nu när de är mer "stock" än förut så är racingen kanon!!!
WSBK är ju på väg dit också...men intresset för det kommer ju bara öka när det blir lite rivalitet och fight mellan vissa förare. Så fort någon dominerar på det viset som Rea/Doohan så blir det tråkigt. Med tanke på att ingen verkar vilja de illa heller.
Förut i WSBK har vi ju sett förare nästan köra omkull sina rivaler så de inte vinner.......:hihi

Sen att nästan alla drog ur WSBK gjorde inte saken bättre. Det har ju gjort att den fabrikatet som vill satsa på WSBK kommer vinna. Aprilia gjorde det, BMW försökte och nästan lyckades, det blev ju en bra 3vägs fight mellan Kawa, Aprilia och BMW ett tag. Var det Sykes eller Biaggi som vann med en halv poäng?

Sen kom ju Ducati tillbaka, men Aprilia och BMW var ute...Så det lämnade en erfaren Kawa som kan dominera. Ducati gjorde bra att återhämta sig till vinster men som vi ser det blev lite för sent och kanske deras förare inte räckte till heller med tanke på de misstagen Davies har gjort säsong efter säsong och hamnat efter Rea.

Det ser ju ljust ut för framtiden enligt mig, Yamaha är nu igång och kan vinna rejs nu. Varför Suzuki inte satsar med ett team vet jag ej! Skumt som fan då deras nya gixxer har lyckats jävligt bra i andra räjsing serier.

De är ju också sent ute med de mindre klasserna. Det tog tid för de att jämna ut Supersporten samt den nya "A2" serien som jag kallar det. Mer unga som kan börja komma därifrån. Blir mer likt de stegen man ser i GP från en jämn klass med små hojar till mellanstor osv.

Så ju jämnare det blir i WSBK ju bättre förare över hela gridden kommer man se. Topp 5-7 i WSBK skulle vara topp i MotoGP också. Inte alla från MotoGP har lyckats väl i WSBK heller. Men en snabb förare lyckas i båda klasserna alltid.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Hur många race har han gjort i MotoGP? Har följt Motogp länge men har inget minne av att se han som wildcard eller liknande.

Det skulle såklart vara intressant att se han en hel säsong men av olika anledningar så tror jag inte att det kommer att hända. Främst att han själv för att kunna gå över vill ha en riktigt bra styrning, har svårt att se att det skulle hända. Han skulle snarare få gå samma väg som cal crutchlow, helt enkelt att jobba sig upp efter prestation.

Sen så är det ju synen som många inom "motogp cirkusen" har på wsbk, att det är lite av "andra rangens" racingliga.
Slutligen så är det väldigt många talanger inom moto2 som förtjänar en motogp styrning och där är konkurrensen stenhård...
Wsbk är andra linjens racingklass för avdankade MotoGP piloter.....

Hur många fd wsbk stjärnor har lyckats i MGP och vice versa?

Baylis är väl den enda wsbk stjärnan som vunnit ett MGP lopp?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Otroligt att inget motogp team tar sig an en vinnarskalle som Rea.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top