REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 47

Ämne: Wsbk 2018

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Märkligt race...
    Rea som bromsar på sig i var och varannan kurva???
    Melandri som faan kommer ha träningsvärk i armarna till mitten på April!!!
    Va som hände med Sykes vet väl bara gudarna???

Nåväl, snyggt kört av Davies.
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

Está demasiado frío! gthynis avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
    Citat Ursprungligen postat av Kratoz Visa inlägg
    Va som hände med Sykes vet väl bara gudarna???
    «We had a technical problem with the front fork. I do not want to go into too much detail ... something was broken inside the fork »
    There are a lot of people who talk about racing, but don't respect racing - Alberto Puig
    ---
    Förr i Luleå, nu i Stockholm

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av gthyni Visa inlägg
    «We had a technical problem with the front fork. I do not want to go into too much detail ... something was broken inside the fork »
    Vilken gud var det som visste det?

Medlem Murmeldjurets avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Hoj
    KTM 990 SM, R1
    Jag trodde att Rea hade nåt problem med sin frambroms efter alla missade kurvor. Kul att det är jämnt i poängtabellen såhär långt. Synd att Camier missade pallen i första racet.
    KTM -Om murmeldjuret själv får välja!

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    WSBK live på Eurosport1 nu.
    Laguna Seca.

ratbiker Svalanss avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Hoj
    ZX9-R och FZ750
    Snaaaaarrk..
    Hur kan ens Rea motivera sig att köra. Det är som att man skulle stå vid planen och jubla när Zlatan gör mål i korpfotboll.. Snart fyrfaldig världsmästare och överlägsen i varje race. Men det klart vart ska han ta vägen om nu inget stall i MotoGP vill ha honom?

Masjävel and proud of it! Aryeys avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Hoj
    Looking...
    "Upptäckte" att jag hade Eurosport 1 och kunde kolla WSBK i helgen vilket jag var taggad för. Laguna Seca brukar bli bra race då det är en kort och kurvig bana men shit vad jag lurade mig och stängde av båda racen efter halva distansen. Brutalt ointressant med Rea som flyger ifrån resten.
    Vad vet jag? Jag föredrar svartmålade väggar, igenmurade fönster och hårdrock...

2018: Comeback och fetrevansch! Fordons avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Yamaha R1M Superbike
    Citat Ursprungligen postat av Svalans Visa inlägg
    Snaaaaarrk..
    Hur kan ens Rea motivera sig att köra. Det är som att man skulle stå vid planen och jubla när Zlatan gör mål i korpfotboll.. Snart fyrfaldig världsmästare och överlägsen i varje race. Men det klart vart ska han ta vägen om nu inget stall i MotoGP vill ha honom?
    Är det inte kul att vinna VM och håva in cash så vet jag inte vad som kan vara motiverande Han vill säkert slå alla rekord och spöa Fogerty med hästlängder också, och se till att ingen annan kommer i närheten av dessa rekord.
    Jag finns på Winblad Racing på Facebook!

2018: Revansch & comeback till Superbike!

2017: Winblad tar steget till SM!

2016: Rookie!

2015: Speedster Cup med en KTM 1290 Superduke!

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    Jag tittade bara för att se dem "rinna" ner för korkskruven!

Yamahanörd cidairs avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Hoj
    R1M, RD500, RD350, TZR125RR, MT-09 SP
    Fasen att han skall vara så enormt överlägsen.... Det är ju pinsamt för de andra. Och tråkigt för oss som tittar.
    Spelar ju ingen roll varifrån han startar - vinner ändå.
    Undrar om han hade hög feber när Yamaha var uppe och vann.....
    De andra är ju hysat jämna, men för Rea ser det så otroligt stabilt och enkelt ut. Konstigt med Sykes som ju har samma mtrl.

Trajumf! CoBzs avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Hoj
    Street Triple 765 R, Honda CRF150R Minimotard
    Trista race tyvärr och som ni andra säger så är Rea helt överlägsen. Helgens höjdpunkt var ändå att få se Laverty tillbaka på pallen!
    Hoppas att de plockar in någon annan i Kawa istället för Sykes som ser ut som avslagen påskmust. Kanske skulle någon annan kunna vara närmre Rea på den andra Kawan. VdM och Lowes verkar ju ta sig närmre toppen sakta men säkert och oftast inte tillräckligt ofta för att göra det spännande på riktigt.
    Davies gör det ju bra, men räcker inte till över en hel säsong. Tror att han måste överköra sin Ducce för att kunna Matcha Rea.

Det man får hoppas på är att den nya Duccen kan jämna ut saker och ting en aning, att Yamaha med förare hittar ytterligare något. Och kanske att om det skiter sig för Aprilia i MGP tar de sig tillbaka med en ordentlig fabrikssatsning tillsammans med snåljåparna i BMW. Men det är många halmstrån att gripa efter.

Tills vidare får man väl försöka njuta av att titta på den bäste genom tiderna leka hem ett mästerskap till. Man sitter ju trots allt och tittar på en blivande legend, alltid något.
    Eller hur?!

Mzee Vincent Hs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Hoj
    Suzuki GSX-R1127
    Citat Ursprungligen postat av Svalans Visa inlägg
    Hur kan ens Rea motivera sig att köra.
    Han har just skrivit kontrakt för två år till med Kawasaki trots anbud från MotoGP.
    Kawa på gång att köra MotoGP eller vad kan annars motivera JR?

Medlem Danne Ss avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Hoj
    Nada
    Citat Ursprungligen postat av Vincent H Visa inlägg
    Han har just skrivit kontrakt för två år till med Kawasaki trots anbud från MotoGP.
    Kawa på gång att köra MotoGP eller vad kan annars motivera JR?
    Såg nån intervju nånstans att han bara skulle vara intresserad att gå över till motogp om han fick möjlighet till en riktigt bra och konkurrenskraftig hoj.
    Det gör ju urvalet lite mer begränsat, sen är ju frågan hur bra han skulle kunna prestera på en motogp hoj...
    Women dont really wanna hear mens opinion, they just wanna hear their own said in a deeper voice

Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Hoj
    Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
    Citat Ursprungligen postat av Danne S Visa inlägg
    Såg nån intervju nånstans att han bara skulle vara intresserad att gå över till motogp om han fick möjlighet till en riktigt bra och konkurrenskraftig hoj.
    Det gör ju urvalet lite mer begränsat, sen är ju frågan hur bra han skulle kunna prestera på en motogp hoj...
    Han har redan bevisat att han är snabb på en MotoGP hoj(inhopp på Honda). Skulle han få sitta på en Honda eller liknande skulle han slåss för vinster utan tvekan.

Däremot tycker jag det är synd att han inte bytt till Ducati eller Yamaha och försöka vinna på en annan hoj.

Medlem H-son-jönssons avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Hoj
    Ducati Hypermotard 1100
    Citat Ursprungligen postat av vurparen Visa inlägg
    Han har redan bevisat att han är snabb på en MotoGP hoj(inhopp på Honda). Skulle han få sitta på en Honda eller liknande skulle han slåss för vinster utan tvekan.

Däremot tycker jag det är synd att han inte bytt till Ducati eller Yamaha och försöka vinna på en annan hoj.
    Precis. Skulle varit kul att se han på en annan hoj. Det kan ju inte vara så att Kawan är så mycket bättre? Sätt han på en MV och han skulle vinna ändå.

Skickat från min Honor 8 via Tapatalk

Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av H-son-jönsson Visa inlägg
    Precis. Skulle varit kul att se han på en annan hoj. Det kan ju inte vara så att Kawan är så mycket bättre? Sätt han på en MV och han skulle vinna ändå.

Skickat från min Honor 8 via Tapatalk
    Det är ju mer att Kawan och han passar ihop som en piska i en S&M håla.
    Jag tror han skulle kunna ta enstaka vinst på MV:n. Det var ju en dålig Honda han körde men ändå lyckades vinna ibland.

Förutom Rea så är ju resten av fältet ganska tätt och racingen är ju ganska bra. Så det behövs nog lite handikapp på Rea nu

Medlem Danne Ss avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Hoj
    Nada
    Citat Ursprungligen postat av vurparen Visa inlägg

Hur många race har han gjort i MotoGP? Har följt Motogp länge men har inget minne av att se han som wildcard eller liknande.

Det skulle såklart vara intressant att se han en hel säsong men av olika anledningar så tror jag inte att det kommer att hända. Främst att han själv för att kunna gå över vill ha en riktigt bra styrning, har svårt att se att det skulle hända. Han skulle snarare få gå samma väg som cal crutchlow, helt enkelt att jobba sig upp efter prestation.

Sen så är det ju synen som många inom "motogp cirkusen" har på wsbk, att det är lite av "andra rangens" racingliga.
    Slutligen så är det väldigt många talanger inom moto2 som förtjänar en motogp styrning och där är konkurrensen stenhård...
    Women dont really wanna hear mens opinion, they just wanna hear their own said in a deeper voice

Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Hoj
    2011 eller 2012 när Stoner missade några race för Honda.

90-talet var ju WSBK där alla ville vara! Det var ju mer att Rossi skapade intresset med sina rivaliteter i motogp. Lite som amerikanerna innan. Doohan var ju grym bra men det fanns ju inte någon som kunde direkt utmana honom heller. Honda hade ju en kanon hoj hela den perioden. Det blev tråkigt för folk...medans WSBK så fanns det ju...Fogerty
    Minns ju att det brukade braka loss rejält mellan honom och flera

Det som hänt de senaste 10 åren är ju att MotoGP cirkusen sett till med reglemente att allting blir jämnare bland hojarna. Folk glömmer att de mindre klasserna brukade också domineras av vissa få team. Men sen kom ju allting med samma däck samma motor osv osv. Nu kan ju en förare som ligger längre ner i fältet egentligen kunna vinna då det inte skiljer på materialet så pass mycket att enbart det avgör.

Medans SBK cirkusen är det nu de insett att göra reglementen bättre...kolla supersport, tråkigt för några år sedan pga de supertrimmade 3-4 hojar som dominerade. Men nu när de är mer "stock" än förut så är racingen kanon!!!
    WSBK är ju på väg dit också...men intresset för det kommer ju bara öka när det blir lite rivalitet och fight mellan vissa förare. Så fort någon dominerar på det viset som Rea/Doohan så blir det tråkigt. Med tanke på att ingen verkar vilja de illa heller.
    Förut i WSBK har vi ju sett förare nästan köra omkull sina rivaler så de inte vinner.......

Sen att nästan alla drog ur WSBK gjorde inte saken bättre. Det har ju gjort att den fabrikatet som vill satsa på WSBK kommer vinna. Aprilia gjorde det, BMW försökte och nästan lyckades, det blev ju en bra 3vägs fight mellan Kawa, Aprilia och BMW ett tag. Var det Sykes eller Biaggi som vann med en halv poäng?

Sen kom ju Ducati tillbaka, men Aprilia och BMW var ute...Så det lämnade en erfaren Kawa som kan dominera. Ducati gjorde bra att återhämta sig till vinster men som vi ser det blev lite för sent och kanske deras förare inte räckte till heller med tanke på de misstagen Davies har gjort säsong efter säsong och hamnat efter Rea.

Det ser ju ljust ut för framtiden enligt mig, Yamaha är nu igång och kan vinna rejs nu. Varför Suzuki inte satsar med ett team vet jag ej! Skumt som fan då deras nya gixxer har lyckats jävligt bra i andra räjsing serier.

De är ju också sent ute med de mindre klasserna. Det tog tid för de att jämna ut Supersporten samt den nya "A2" serien som jag kallar det. Mer unga som kan börja komma därifrån. Blir mer likt de stegen man ser i GP från en jämn klass med små hojar till mellanstor osv.

Så ju jämnare det blir i WSBK ju bättre förare över hela gridden kommer man se. Topp 5-7 i WSBK skulle vara topp i MotoGP också. Inte alla från MotoGP har lyckats väl i WSBK heller. Men en snabb förare lyckas i båda klasserna alltid.

Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    .
    Citat Ursprungligen postat av Danne S Visa inlägg
    Hur många race har han gjort i MotoGP? Har följt Motogp länge men har inget minne av att se han som wildcard eller liknande.

Det skulle såklart vara intressant att se han en hel säsong men av olika anledningar så tror jag inte att det kommer att hända. Främst att han själv för att kunna gå över vill ha en riktigt bra styrning, har svårt att se att det skulle hända. Han skulle snarare få gå samma väg som cal crutchlow, helt enkelt att jobba sig upp efter prestation.

Sen så är det ju synen som många inom "motogp cirkusen" har på wsbk, att det är lite av "andra rangens" racingliga.
    Slutligen så är det väldigt många talanger inom moto2 som förtjänar en motogp styrning och där är konkurrensen stenhård...
    Wsbk är andra linjens racingklass för avdankade MotoGP piloter.....

Hur många fd wsbk stjärnor har lyckats i MGP och vice versa?

Baylis är väl den enda wsbk stjärnan som vunnit ett MGP lopp?
    Boris KTM Service - Följ mina äventyr i garaget

Medlem #spaces avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Gsx-r 1000 Racehoj
    Blogginlägg
    5
    Otroligt att inget motogp team tar sig an en vinnarskalle som Rea.

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Min gissning är att han gillar att köra de mest extrema hojarna som finns på vår planet, och han ogillar starkt att vara en medial person. Som testförare uppfylls [...]

raggeerz
Vill du annonsera ovan? Klicka här