Wsbk 2018

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Ja då var en ny säsong igång igen.
Rea favorit till totalsegern igen?

Camier verkar göra bra ifrån sig oavsett vilken hoj han sitter på. Hade vart kul att se honom på nåt riktigt konkurrenskraftigt.

Flag to flag-race på söndagen. Dessa kortare race är nästan roligare än de längre? Fler kan hänga på när däcken inte behöver hålla så länge.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Dubbelseger är en bra start på säsongen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det var ju ett par spännande race, men den banan brukar ju bjuda på spännande racing
Hoppas på att Rea inte är lika fånigt överlägsen i år, men han kommer säkert igen snart och tar titeln med en god marginal igen.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Sååå skönt att se någon annan än Rea högst upp på pallen! Detta bådar gott för säsongen....hoppas jag.:gnissla
Om bara Davies kunde vara lite mer pålitlig också.

Kul att Yamaha har så pass bra fart i hojarna. Kanske de kan vara med i toppen efter den kommande uppdateringen.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Ny på WSBK men visst var det Rea som hade problem de sista varven?
Var det bara jag som tyckte hans kroppsspråk skrek "touring" medan de två bakom som tog sig förbi precis på slutet hade full racepose? Fartskillnaden upplevde jag inte som speciellt stor.

Fascinerande.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Svårt att dra växlar från helgen .. Får se när Rea är frisk om han dominerar iår
Rea, struggling with illness all race weekend
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Har blivit så bortskämd av motogp med tight racing de senaste åren att wsbk är ett riktigt sömnpiller. Om inte något speciellt händer kommer antagligen Rea springa iväg med titeln och det skiljer ett tiotal sekunder mellan 1-6plats.
Helgens race var ju underhållande mest pga av hård motvind på rakan så slipstreaming gav ännu större effekt på en bana där den redan har stor effekt.
Måste kännas jävligt tröstlöst för Lowes, Camier och Laverty mfl. som vet att de inte kommer kunna röra toppen denna säsongen heller.
 
Gick med
7 Jul 2015
Ort
Sösdala
Hoj
Suzuki Gsx-s1000f
Kan bara Lowes, Camier och Laverty hålla sig på hjulen så tror jag nog att dom kan ta pallplatser denna säsongen. Hoppas det i allafall.

Skickat från min Honor 8 via Tapatalk
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Kan bara Lowes, Camier och Laverty hålla sig på hjulen så tror jag nog att dom kan ta pallplatser denna säsongen. Hoppas det i allafall.

Skickat från min Honor 8 via Tapatalk

Camier är ju knappast en kraschkung. MVn som la av i tid och otid förra året. Men jag tror inte Hondan duger till mer än nån enstaka 2-3 plats
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Har blivit så bortskämd av motogp med tight racing de senaste åren att wsbk är ett riktigt sömnpiller. Om inte något speciellt händer kommer antagligen Rea springa iväg med titeln och det skiljer ett tiotal sekunder mellan 1-6plats.
Helgens race var ju underhållande mest pga av hård motvind på rakan så slipstreaming gav ännu större effekt på en bana där den redan har stor effekt.
Måste kännas jävligt tröstlöst för Lowes, Camier och Laverty mfl. som vet att de inte kommer kunna röra toppen denna säsongen heller.

Ja motogpracen har varit mycket mer spännande på senare år. Lite längre tillbaka var det tvärt om.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ny på WSBK men visst var det Rea som hade problem de sista varven?
Var det bara jag som tyckte hans kroppsspråk skrek "touring" medan de två bakom som tog sig förbi precis på slutet hade full racepose? Fartskillnaden upplevde jag inte som speciellt stor.

Fascinerande.

Första racet så tog hans däck sopslut iaf. :hihi
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Vet inte om man ska dra för stora växlar av P.I.-racet. Jonathan Rea hade ju fan influensa, eller åtminstone levde han i sviterna av den. tänk er själva att må pissdåligt och gå ut och bränna loss i 300 knyck på världens snabbaste bana. Han såg ju likblek och kallsvettig ut i intervjun efteråt. Tyckte att det var imponerande som fan att han ens genomförde loppen. Tror att han kommer att krossa alla i Thailand den här helgen.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Äntligen!
Go Yamaha go!

Nu börjar de få ordning på hojarna i Pata-Yamaha. :tummenupp
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Fan vad gott för Davies! Och precis som cidair säger är det grymt att Yamma-boysen håller hela vägen från start till mål. Äntligen kanske vi får tillbaka racingen som var mellan Aprilia, BMW och Kawasaki för några år sedan! Detta gav definitivt mersmak. En liten shoutout till Leon Camier som gjort det grymt hela helgen och även till Toprak Raz, som kommer att sitta på Sykes hoj inom snar framtid. Stackars Melandri, som måste åka omkring på ett skakande asplöv i 300+, kan inte vara någon förtroendeingivande känsla!
 
Last edited:

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Fan vad gott för Davies! Och precis som cidair är det grymt att Yamma-boysen håller hela vägen från start till mål. Äntligen kanske vi får tillbaka racingen som var mellan Aprilia, BMW och Kawasaki för några år sedan! Detta gav definitivt mersmak. En liten shoutout till Leon Camier som gjort det grymt hela helgen och även till Topark Raz, som kommer att sitta på Sykes hoj inom snar framtid. Stackars Melandri, som måste åka omkring på ett skakande asplöv i 300+, kan inte vara någon förtroendeingivande känsla!

Ja roligt att Camier och Hondan är med i övre halvan och fightas, även skönt att slippa se Rea helt överlägsen hela tiden, även om han nu är lite i en klass för sig oftast. Idag verkade han ju vara helt ur balans, inte ofta man ser honom göra så mycket små misstag som han gjorde idag.
Förstår mig dock inte på vad problemet är för Sykes. Han är snabb som fan på kval och kan vara snabb ett par tre varv i början för att sen sjunka som en sten. Han är ju så otroligt ojämn hela tiden så det är svårt att få grepp på karln.

Haha ja när det kommer till Melandri så förstår jag inte hur han inte får en hjärnskakning av allt det där skakandet :) sjukt strongt av honom att orka med ett helt race när hojen håller på som den gör.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Det ser ju lovande ut för säsongen med Honda, Ducati och Yamaha som kan fightas om pallplatserna med Kawas...Rea menar jag.
Han är ju fantastiskt snabb Rea. För det mesta så ser det så sjukt lätt ut när han forsar fram genom fältet och sedan vinner. Men idag så såg man att han också kan vara lite mänsklig. Om de andra bara kan kvala bättre, och hålla honom bakom sig de första varven, så ska de nog kunna störa hans överlägsenhet även i kommande race.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top