Rizoma bromsvätskebehållare eller "kinakopia"?

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Har haft just den Kina ver. på en av mina hojar. Fungerade utan problem. Sen köpte jag en annan varjant med ett "fönster" till min Ducati Streetfighter men den var skit. Började att läcka runt "fönstret" ganska direkt..antar det var pga. vibrationerna från hojen.
 

Svalans

ratbiker
Gick med
12 May 2010
Ort
Mitt i skåne.
Hoj
ZX9-R och FZ750
När man köper kinaskit ska man nog alltid tänka på vad som händer ifall det som KAN gå sönder verkligen går sönder.

Jag köpte just en sån du tittat på och den läckte inte bara runt fönstret, utan hela fönstret flög ut när jag körde. Vilket fick till följd att bromsvätskan, som är ganska aggressiv, gjorde märken både i lacken och på glasen till instrumenteringen.
Dessutom var slangen ett skämt. Den svettades ymnigt efter bara någon dag.
Jag har lärt mig. Visst jobbar kineserna för slavlöner men det är även så att det som ser ut som aluminium och gummi inte alls behöver vara det.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jakten på kronor kan ofta kosta mer än det smakar.
Men visst kan man chansa och vinna.
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Beror på om du gillar lotteri eller inte. Ibland räknar man bara pengarna. Men tänk på att först vänta en månad på att få grejen från kina. Samt arbete du lägger ner. Samt andra oväntade följd risker.som att glaset lossnar i farten som nån nämnde. Och att du i slutändan ändå köper rizoma. Då har du köpt sopor från kina du slänger på tippen i sverige. Samt att du ändå köper rizoma. Har slösat massa tid. Plus 200 kronor på priset. Eller så funkar grejen galant. Men vad andras erfarenhet här på forumet varit. Hade jag köpt rizoman
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Polarn köpte en liknande kopp från wish, började läcka efter nån vecka eller så :tummenupp
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Asså, hur tänker ni? Det är ju en sak att chansa med kinaskit när det gäller kosmetiska grejer. Men hur man är villig att gambla med livhanken för att tjäna en femhunka kan jag inte fatta.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Bara älskar att kinagrunkan på Aliexpress avbildas

Ironwalls-CNC-Motorcycle-Brake-Cyclinder-Fuel-Oil-Reservoir-Cup-Fluid-Oil-Master-Universal-For-Honda-Suzuki.jpg_640x640.jpg


...upp och fucking ner.
Säger det mesta.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
I tillägg till att kvaliteten på grejerna verkar vara skit enligt inlägg ovan så så ser Rizoman betydligt mycket bättre ut än den blingiga och smäckiga Kina-versionen. Små skillnader som gör stor intryck på helhetsupplevelsen. Om inte säkerhetsaspekten är nog för att välja Rizoma alltså ;)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top