Korkade saker att köpa-tråden!

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
MiniDisc.

Tog det ett år innan iPod dök upp och totalt dominerade den marknaden? Och strax därefter överöstes (väst)världen med MP3-spelare, i synnerhet "av" Jens of Sweden här i Sverige.

Minidisc dök ju upp i mitten av 90-talet. iPod släpptes 2001, men blev väl inte succé förrän 2003 eller så? :)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Korkade saker att köpa: Klädesplagg till sin kvinnliga partner. Även om det är rätt blir det fel.:lol
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tack för tipset. Ska testa det en dag tillsammans med lite extra vaddering över tårna.

Du har inte nödvändigtvis gjort ett korkat köp... Det här är bara min personliga erfarenhet (plus en del spekulationer) och alla håller säkert inte med, men hur som:

Jag har lite knepigt med skostorlekar rent generellt, mina fötter är oproportionerligt breda i förhållande till sin längd och dessutom väldigt långa... Skostorlek hamnar därför på omkring 45-47 (beroende på typ av pjucks och tillverkare). I mitt yrke (militär) erbjöds vi i en period två typer av kängor. Den ena modellen var bättre på alla sätt och vis, men fanns tyvärr inte i min storlek. Det var dock nära, och eftersom just dessa kängor hade ett förhållande mellan bredd och längd som faktiskt passade mig bättre än vanligt så gjorde jag ett försök att gå in ett par som var lite för små. Efter en (smärtsam) ingångsperiod blev de kängorna de bästa jag någonsin haft :tummenupp Tidigare har jag alltid köpt skor som varit för stora hellre än för små på något håll, bara för att få plats i dem. Nuförtiden köper jag skor som är på gränsen till för små på längden och i princip garanterat för små på bredden, sen går jag in dem och sen sitter jag som gjuten i dem. Mina fötter mår bättre på alla sätt och vis med den metoden, även om en del skor visat sig svårare än andra att gå in så är det helt klart värt det för när de väl sitter sitter de jävligt bra :tummenupp

Just pjäxor/skridskor/snowboardboots ska ju sitta tight, så det jag vill ha sagt är väl mest bara att lyckas du gå in dem så kommer de sitta bättre (tror jag) än ett par i "rätt" storlek hade gjort efter en viss tids användning. Alla skor slits ju in, om de sitter perfekt från början bör de rimligtvis bli lite småslappa efter en tids brukande. Dina sitter för tight från början, men när du väl slitit in dem lär du sitta ordentligt resten av deras livstid :)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Gummitutt till bränsleinsprutet på bilen, från tre olika ställen, orginaldel + en par egay-special, för att jag behöver få hem skiten så fort som möjligt, och inte ett av ställena har bemödat sig med att ens skicka skiten än, på en hel jävla vecka. :dummer
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Gummitutt till bränsleinsprutet på bilen, från tre olika ställen, orginaldel + en par egay-special, för att jag behöver få hem skiten så fort som möjligt, och inte ett av ställena har bemödat sig med att ens skicka skiten än, på en hel jävla vecka. :dummer

Ah just ja,
Hus som jag inte kan bo i, därför att bilen är kaputt och jag inte kan ta mig dit, det känns rätt korkat.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ah just ja,
Hus som jag inte kan bo i, därför att bilen är kaputt och jag inte kan ta mig dit, det känns rätt korkat.
Du kan supa och sova i bilen när den ändå är kaputt iom att du är för lat för att knata hem ;)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag har gjort ett ganska intensivt försök på att nöta in snowboardskorna utan att lyckas. Lösningen blev till slut att proppa i en strumpa med väldigt varmt ris för att sen "heat molda" efter min fot (nånting jag borde gjort för länge sen :huvet ). Nu passar äntligen skorna efter många dagar med onda tår :)

Inte den konstigaste metoden jag hört talas om, själv körde jag en grovjustering av mina kängor genom att trycka ner en 1.5l petflaska i varje, snöra hårt och lämna över natten :hihi Gött att det löste sig :tummenupp
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Du kan supa och sova i bilen när den ändå är kaputt iom att du är för lat för att knata hem ;)

Bilen är hemma, jag var inte det. Låååång cykelväg i snöyran för att ta sig hem mellan arbetspassen, så det får bli veckopendling a la pedalpower helt enkelt. :banana
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Powerhit måste ju vara decenniets mest meningslösa produkt.
En Powerbank som inte går att ladda upp igen och kan inte ladda upp en genomsnittlig smartphone till ens en tredjedel.
Allt detta för ungefär 40 kr per batteri.
Miljömässig katastrof och slöseri med komponenter.

https://www.powerhit.co.uk/
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top