Tips på streamingtjänster/kanaler för MC-sport

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Börjar bli lite trött på att jaga content i diverse serier/event som jag hade velat se, så tycker vi kör en tråd där man kan tips/recensera kanaler och streamingtjänsters utbud vad gäller just MC-sport. Att se sammandrag på Youtube intresserar mig inte alls lika mycket som att kunna följa skiten live, om det ens går.

MotoGP har vi säkert alla koll på, deras egen tjänst, Viasat eller Eurosport är de alternativ jag känner till. Finns det fler/bättre alternativ? Deras egna tjänst är i min mening svårslagen även om den kostar en slant.

Eurosportplayer, hur är det? Man verkar få WSBK, FIM EWC, Dakar och MotoGP. Inget BSB?

FIM har ju sen en hel drös med serier som körs i supermoto, Red Bull Rookies Cup, Supercross etc etc. Är det helt kört att kunna se dessa eller vem fan kastar jag mina pengar på? :huvet
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Australiska superbike serien kör snart igång. De kör rejsen på sin länk nedan. Du kan se förra årets rejs o lära känna förarna. Att Bailiss gör comeback är ju bara det intressant att följa.
https://www.asbk.com.au/
 

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
BSB går väl bara att se på Eurosport UK, jag har löst det genom en vpn-tjänst och Eurosport player UK. Kostar väl runt 50-lappen i månaden har jag för mig för vpn-tjänsten.

Annars är ju ful-tv genom iptv svårslaget så länge det funkar. En billig androidbox för drygt en 5-hunka, iptv-app och ett abonnemang för runt en tusing om året. Då får man det mesta, BT-sport, Eurosport UK, Viasat motor m.m. Kräver lite rymligare samvete men är rimligt enkelt och prisvärt. Har man en smart-tv kan man tom slippa boxen.

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Australiska superbike serien kör snart igång. De kör rejsen på sin länk nedan. Du kan se förra årets rejs o lära känna förarna. Att Bailiss gör comeback är ju bara det intressant att följa.
https://www.asbk.com.au/
Kul! Helt klart en lite udda serie att följa men det ska jag hålla koll på.

BSB går väl bara att se på Eurosport UK, jag har löst det genom en vpn-tjänst och Eurosport player UK. Kostar väl runt 50-lappen i månaden har jag för mig för vpn-tjänsten.

Annars är ju ful-tv genom iptv svårslaget så länge det funkar. En billig androidbox för drygt en 5-hunka, iptv-app och ett abonnemang för runt en tusing om året. Då får man det mesta, BT-sport, Eurosport UK, Viasat motor m.m. Kräver lite rymligare samvete men är rimligt enkelt och prisvärt. Har man en smart-tv kan man tom slippa boxen.

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
Behöver du köra VPN varje gång du ska in och kolla? Att sätta upp typ Kodi med en RPI är ju klart ett alternativ också, inte tänkt på det.

Ingen som vet hur det är med de mera offroad-orienterade serierna, typ Enduro GP? De har rätt mycket bra på youtube så förvånar mig om det inte går att se på tv på något vis.
 

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Det är ju inte vpn jag kör utan en dns-tjänst märkte jag när jag kollade lite Kör via unlocator, webläsare för Eurosport player på en htpc som har unlocator dns inställd i nätverksinställnigen. Har dock inga problem med svenska sidor som funkar som vanligt ändå. Fråga mig inte hur...

Men själv kollar jag mest iptv.
 

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Sthlm
Hoj
Honda 500 AF
När ComHem ringer mig (ca. 4-5 ggr/år) och frågar om än det ena och än det andra och vill 'erbjuda paket' av div. olika slag, samt bla bla bla bla... säger jag ALLTID följande;
"Kan ni erbjuda mig ENDAST den kanal som visar MOTO GP, till en rimlig kostnad, så ska jag köpa det!"
Men det kan de ju inte... så jag får titta några dagar i efterskott på U-tuben ;-)

IP-TV;
Har pratat med 3 olika personer som testar IP-TV, och summeringen jag gör är att det är ett riktigt krångel att få igång, samt att det rätt som det är stänger ner sig. Kanske är det uppstartsproblem initial, jag vet inte.

/H
 

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
IP-TV;
Har pratat med 3 olika personer som testar IP-TV, och summeringen jag gör är att det är ett riktigt krångel att få igång, samt att det rätt som det är stänger ner sig. Kanske är det uppstartsproblem initial, jag vet inte.

Så kan det säkert vara. Jag har kört ett par månader bara och än så länge har det funkat utan större problem. Något hack någon gång men inget jag stört mig på än så länge.

Jag var igång på 10 minuter och fick chat support av leverantören. Tyckte tvärtom att det var överraskande lätt att komma igång. Beror nog säkert på utrustning man väljer och intresse från leverantören
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top