Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 61
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2013
    Hoj
    Ducati Monster 1200s - 14
    Citat Ursprungligen postat av Halvdampis Visa inlägg
    Jag som lite smått sågade denna modell med motiveringen att antingen köper man en Monster eller så köper man en Panigale.
    Inte mellanmjölk som denna.

Kan jag ha haft fel?
    Jag måste provköra
    Du har helt fel enligt mig tyvärr. Panigalen är en jävla mardröm att köra längre sträcka på enligt mig ,och ja...jag har provat flera gånger. Samma med Monstern..mycket bekvämare men inget vindskydd. Så SS KAN vara en bra kompromiss mellan ovan ?
    Triumph Speed Triple - 2007
    Triumph Street Triple R - 2014
    Ducati Streetfighter 848 - 2014
    Triumph Speed Triple - 2014
    Ducati Monster 821 - 2015
    Ducati Monster 1200s - 2014

Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    yamaha mt-07 -17
    Citat Ursprungligen postat av doolycheck Visa inlägg
    Minnet kanske sviker mig.. jag ska iaf testköra den igen på desmodagen i maj.
    Det som har burit emot tidigare har varit försäkringen, men på bilsport mc var den obetydligt dyrare än monstret.
    Har du kollat svedea?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Medlem doolychecks avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Kawasaki w800 2016
    Citat Ursprungligen postat av slangklämman Visa inlägg
    Har du kollat svedea?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Hos svedea var den rätt dyr, drygt 11500:- per år.
    Bilsport-mc ville ha 7900:- vilket jag jag tycker är okej.

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Halvdampis Visa inlägg
    Jag som lite smått sågade denna modell med motiveringen att antingen köper man en Monster eller så köper man en Panigale.
    Inte mellanmjölk som denna.

Kan jag ha haft fel?
    Jag måste provköra
    Det beror väl lite på vad man är ute efter. Monstern saknar ju kåpor, om man vill ha det. Galenpannorna är ju lite knepiga.
    Nog finns det utrymme för något mitt emellan en snäll nakenhoj och en aggro sporthoj.

Medlem Halvdampiss avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Hoj
    TV4 Fact. -17
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Det beror väl lite på vad man är ute efter. Monstern saknar ju kåpor, om man vill ha det. Galenpannorna är ju lite knepiga.
    Nog finns det utrymme för något mitt emellan en snäll nakenhoj och en aggro sporthoj.
    Sålde min monster 1200s i somras och kan hålla med att den är liiite jobbig i högre farter då den saknar kåpor. Men så länge man inte lång pendlar eller ska ta en lång semester på mc ser jag inte det som ett problem.

Men jag upplever att SS:en är väldigt nära en 959:a fast med svagare motor och högre styre. Det är kanske det som gör den speciell?

Behöver nog provköra SS, tror det var i Maj som Desmocenter körde öppet hus.

Medlem Patrik72s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Hoj
    Ducati 899 Panigale 2014
    Citat Ursprungligen postat av xedexx Visa inlägg
    Du har helt fel enligt mig tyvärr. Panigalen är en jävla mardröm att köra längre sträcka på enligt mig ,och ja...jag har provat flera gånger. Samma med Monstern..mycket bekvämare men inget vindskydd. Så SS KAN vara en bra kompromiss mellan ovan ?
    Är nog lite speciell (kort ) men har inga problem med att köra 30-40 mil på en dag med min Panigale 899 .
    Tror dock att en SS är mer bekväm och en bra kompromiss om man vill ha en hoj med kåpa och samtidigt sitta lite mer upprätt.
    Patrik

Medlem vira20s avatar
    Reg.datum
    okt 2014
    Hoj
    2017 Ducati SuperSport S

Hemplockad

På påskdagen fick våran hoj komma hem från Stockholmsområdet till Göteborg. Tog den på en nätt mc-kärra som var helt grym att dra efter bilen. -2 grader och risk för snö gjorde att längre provkörning eller 2-hjulig körning hem inte var att tänka på.

2017 med 400mil på mätaren men fler ska det bli
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	20180401_100248.jpg
Visningar:	158
Storlek:	1,79 MB
Id:	442740Klicka på bilden för en större version

Namn:	20180401_100306.jpg
Visningar:	130
Storlek:	1,32 MB
Id:	442741Klicka på bilden för en större version

Namn:	20180401_104529.jpg
Visningar:	225
Storlek:	1,85 MB
Id:	442742

Medlem
    Reg.datum
    dec 2013
    Hoj
    Hmmm..nu e min M821 såld och jakten e igång på M1200 eller SS.

Funderar vira20 om det e du som e lång eller den e jävligt liten för det ser ut som en 125 när du sitter på den ..eller det e bara bilderna som blev så...

Medlem vira20s avatar
    Reg.datum
    okt 2014
    Hoj
    2017 Ducati SuperSport S
    Funderar vira20 om det e du som e lång eller den e jävligt liten för det ser ut som en 125 när du sitter på den ..eller det e bara bilderna som blev så...
    Förare är ca 180cm, 80kg, tjock klumpig jacka.
    Sitter 20mm högre styre på den samt en mjukare fjäder bak. Detta pga att tidigare förare var modell lättare och hade ryggproblem. Ska byta till OEM fjäder igen och se om den kanske reser sig lite baktill. Ev sänker vi styret igen...
    Senast redigerat av vira20 den 2018-04-04 klockan 08:11.

Medlem
    Reg.datum
    dec 2013
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av vira20 Visa inlägg
    Förare är ca 180cm, 80kg, tjock klumpig jacka.
    Sitter 20mm högre styre på den samt en mjukare fjäder bak. Detta pga att tidigare förare var modell lättare och hade ryggproblem. Ska byta till OEM fjäder igen och se om den kanske reser sig lite baktill. Ev sänker vi styret igen...
    Jaha ? Så man kan höja det från orginal ? det var intressant för det var exakt det jag var ute efter...

Medlem vira20s avatar
    Reg.datum
    okt 2014
    Hoj
    2017 Ducati SuperSport S
    Jaha ? Så man kan höja det från orginal ? det var intressant för det var exakt det jag var ute efter...
    Yes, på våran var det höjt med distanser. Styret är skruvat i kronan så det ska inte vara så svårt.

Namn:	Capture.JPG
Visningar:	146
Storlek:	31,9 KB
Id:	442778

Medlem
    Reg.datum
    dec 2013
    Hoj
    Yes, på våran var det höjt med distanser. Styret är skruvat i kronan så det ska inte vara så svårt.

Namn:	Capture.JPG
Visningar:	146
Storlek:	31,9 KB
Id:	442778
    Ok tack för inf. Dock köpte jag en M1200s.

Trygghetsnarkoman H_____Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939
    Nu har jag provkört denna maskin totalt 4 gånger, blivit lika imponerad varje gång! Enligt mig känns den starkare än vad siffrorna antyder.

Ni som har denna tingest, hur funkar den med skjuts? Lite av en dealbreaker för mig då min sambo envisas att åka med i tid och otid...

Om jag förstått det rätt så kostar originalväskorna över 10 k.... Nån som har hittat ett billigare alternativ?
    Föredettingar: Bmw 650 Funduro, Bmw r1150r rockster, Bmw F800ST, Yamaha 660 XTX, Bmw x-moto, Suzuki GSR 600, Bandit 1250, Yamaha FZ1, Ducati Hyperstrada

Medlem vira20s avatar
    Reg.datum
    okt 2014
    Hoj
    2017 Ducati SuperSport S
    Citat Ursprungligen postat av H_____P Visa inlägg
    Nu har jag provkört denna maskin totalt 4 gånger, blivit lika imponerad varje gång! Enligt mig känns den starkare än vad siffrorna antyder.

Ni som har denna tingest, hur funkar den med skjuts? Lite av en dealbreaker för mig då min sambo envisas att åka med i tid och otid...

Om jag förstått det rätt så kostar originalväskorna över 10 k.... Nån som har hittat ett billigare alternativ?
    Fantastiks bra! Vridet putter på bra, sadeln är skön och fötterna sitter ganska lågt även för passageraren. Tidigare ägare åkte mkt med passagerare så han installerade handtag bak (se bilder i tråd) vilket är gött att ha även när hojen ska rullas runt i garaget.

Ja väskor kostar ORIMLIGT mkt från Ducce, men fungerar Givi;s eller SHAD;s modellspecifika lösningar?
    https://www.fastbikebits.com/shopima...s/shad8230.pdf
    https://www.fastbikebits.com/shopima...annier-set.jpg ca 3500kr installerat med väskor

Den delar infästning med Monstern
    Senast redigerat av vira20 den 2018-05-16 klockan 13:38.

Anpassar farten efter omständigheterna MrsZs avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Hoj
    Ducati 900SS
    Citat Ursprungligen postat av Bonzo Visa inlägg
    P.S.
    Är den inte röd så är det ingen Ducati.
    Jo. Har man en i Senna-edition har man definitivt en Ducati

Citat Ursprungligen postat av RymdBörje Visa inlägg
    Bäst är att träna muskelpaketet runt midjan så spelar körställningen mindre roll.
    Det har även en del andra bonuseffekter förstås.
    Eller också ser man till att avlasta ryggen med hjälp av fartvind.

Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Det är ju inte direkt en mellanhoj mellan sporttourer och sporthoj, det är ju en sporttourer.
    Men jag vill provköra den ivf.
    Det är definitivt en sporttourer. Jag har provsuttit en hos handlare och den har en väldigt mer upprätt körställning mot min gamla Supersport från 2002. Min har styre och körställning som en superbike men sakar i effekt. Den nya har bara namnet gemensamt med den gamla.

Jag gillar lågt styre för då fungerar det inte att hänga på styret med raka armar och få ont i nacken. Ett lågt styre, sänkta axlar, sänkta och indragna armbågar. Då mår nacke och axlar finfint. Även på den som inte är vältränad. (Precis samma sak som som för ryttare. Skjut inte upp axlarna. Då får du ont.) Ryggen avlastas med fartvind, eller vid låg fart med vänster underarn på tanken.

Men körställning är personligt. Pga av den upprätta körställningen hos den nya så föredrar jag att behålla min gamla Supersport 900SSie Senna-edition.
    favoritroman: Resan är målet

Seriöst fartblind - The Black Mambas RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Hoj
    Ducati 748, 848 m.fl
    Citat Ursprungligen postat av Bonzo Visa inlägg
    Riktigt trevlig hoj det där. Skulle jag bli med Ducati igen så ligger den med på listan över potentiella kandidater.

P.S.
    Är den inte röd så är det ingen Ducati.
    Jag måste nog gå ut i garaget och kolla vad det står på aluminiumtanken?
    Sist jag tittade på den såg den ut så här ungefär:

Namn:	DucatiTankCloseUp.jpg
Visningar:	104
Storlek:	167,1 KB
Id:	443534
    Ducati så det räcker, eller?
    Och vad ska de som gillar gula Ducati säga?
    Vem vann? Ingen aning men Mossberg var med!
    www.ducatiklubben.se

Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939
    Fantastiks bra! Vridet putter på bra, sadeln är skön och fötterna sitter ganska lågt även för passageraren. Tidigare ägare åkte mkt med passagerare så han installerade handtag bak (se bilder i tråd) vilket är gött att ha även när hojen ska rullas runt i garaget.

Ja väskor kostar ORIMLIGT mkt från Ducce, men fungerar Givi;s eller SHAD;s modellspecifika lösningar?
    https://www.fastbikebits.com/shopima...s/shad8230.pdf
    https://www.fastbikebits.com/shopima...annier-set.jpg ca 3500kr installerat med väskor

Den delar infästning med Monstern
    Tack för input! Skall bara bli av med Hypern sen står det förhoppningsvis en SS i mitt garage.
    Föredettingar: Bmw 650 Funduro, Bmw r1150r rockster, Bmw F800ST, Yamaha 660 XTX, Bmw x-moto, Suzuki GSR 600, Bandit 1250, Yamaha FZ1, Ducati Hyperstrada

Medlem
    Reg.datum
    okt 2016
    Hoj
    XL1200C
    Ursäkta min okunnighet, men upplevs inte en hyper och en supersport som väldigt lika? Ungefär samma vikt/effekt-förhållande, ungefär samma tekniskt lull-lull, och egentligen också ungefär samma ändamål med båda hojarna? Bara det att en klär in tourandet i motordskrud medans den andra kör med clip-ons?

Och nej, i sann forumanda bemödar jag mig inte ens med att själv googla fram några faktiska tekniska data som möjligtvis skulle kunna styrka mitt påstående (Fast egentligen är det mer en uppriktig nyfiken fråga skriven i all välmening).

Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939
    Citat Ursprungligen postat av Oktanhalt Visa inlägg
    Ursäkta min okunnighet, men upplevs inte en hyper och en supersport som väldigt lika? Ungefär samma vikt/effekt-förhållande, ungefär samma tekniskt lull-lull, och egentligen också ungefär samma ändamål med båda hojarna? Bara det att en klär in tourandet i motordskrud medans den andra kör med clip-ons?

Och nej, i sann forumanda bemödar jag mig inte ens med att själv googla fram några faktiska tekniska data som möjligtvis skulle kunna styrka mitt påstående (Fast egentligen är det mer en uppriktig nyfiken fråga skriven i all välmening).
    Fullt berättigad fråga Innan jag provkörde trodde väl jag ungefär som du. Men sittställningen skiljer som du säger markant åt, motorn som ger ungefär samma effekt upplevs asevärt starkare i 939 konfiguration. Så som jag ser det är Hypern fantastiskt rolig när det blir riktigt riktig kurvigt och SS är mer en landsvägsracer med touringpotential.

Men jag ska inte sticka under stol med att efter 2 år och ca 1500 mil med Hypern börjar jag bli sugen på att byta...

Medlem
    Reg.datum
    okt 2016
    Hoj
    XL1200C
    Variation förnöjer! Klart du ska byta

Kul att de upplevs såpass olika motormässigt. Hyperstradan är dock hypotetiskt mer aktuell för egen del så lämnar tråden nu.

(PS; den vita supersporten är snyggast av de nytappade. Men snyggast av alla är en röd 900SS från mitten av 90-talet sisådär).

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Minns inte vad han körde i första filmen men inte riktigt lika modern som denna

Zafiro
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här