Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Citat " Efter ett grotuttag kan tillväxten därmed långsiktigt minska". Det är inte självklart som skogsägare att groten ska säljas.

Efter avverkning, och timret fraktats till sågverken blir "toppar och grenar" kvar på marken och de gröna" ämnena lakas då ut och återförs till marken som "näring".

Kvar blir "groten", och det är ur denna "restprodukt" man utvinner metanolen, och "restprodukten" efter detta är hetvattnet, som tex. Hagfors kommun använder i sitt fjärrvärmenät.

Sök på "Wermlandsmetanol" där finns det hela beskrivet.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vem ska man rösta på som garanterat inte startar ett samarbete med Miljöpartiet ?

Då ska du rösta med fötterna, dvs lämna Sverige. För det är vad som fått så många "nyanlända" att välja Sverige.
1a gången jag hörde detta var på 1980-talet när jag frågade en man som flytt från Iran varför han valt att söka asyl i Sverige. Svaret var
Det finns inget annat land där det är så lätt få ett pass som ger mig rätt fortsätta till USA där min bror redan bor.
Jag hade glömt bort svaret när jag nyligen hörde 4 unga män vars utseende talade för att de hade föräldrar från Mellanöstern. De talade om vad de skulle göra efter de var klara med studierna. Och de skulle, alla fyra
Och är det något konstigt ?
När Sverige skulle rösta om medlemskap i EU 1993(?) så ställde någon en fråga i tidningen Arbetet i Malmö.
Vad har Sverige för konkurrensmöjligheter i EU?
Och tidningen Arbetet svarade
Högutbildade har i Sverige förhållandevis låga löner jämfört med EU
Så det är ingen tillfällighet att det råder brist på personal med rätt utbildning i Sverige.
Även om (de dåliga) arbetsförhållandena på många offentliga arbetsplatser spelar in.

Och allvarligt talat, varför ska man fly till ett EU land som har bland EU högsta skatter, medelhöga löner och en sjukvård som har EUs längsta väntetider.
Där alla sjukskrivna (som väntar på vård) är ett problem för statskassan !
Det som drar måste vara just det att det finns inget annat EU land där det är så lätt få ett medborgarskap.
Som gör att du kan resa vidare.

Alternativt är Sverige väl EUs bästa land vara kriminell i ?
https://www.expressen.se/nyheter/qs/last-night/last-night-in-alvesta/
 
Last edited:

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
MP är ju för fan helt rubbade, köper lite prylar från nätet, beräknad lev. 3-8 mån. beroende på häst ock vagns skick,
vi åter kommer närmare med lev. info.....:glömdet

Hur har man tänkt att ett modernt samhälle ska fungera som det är uppbyggt nu, skulle vilja se hur dom tänkt lösa alla transporter mm.

Och större tillverkning av elbilar är ju inte heller bra för miljön har det visat sig......:död

Leverans kommer ske med packcykel:rofl
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det gör väl iofs förhoppningsvis inte heller MP.

Det får vi verkligen hoppas, eller i alla fall att de inte hamnar i en vågmästarroll där de som nu kan bilda eller fälla den regering som inte går deras trams till mötes. Om deras domedagsscenario till framtid inträffar finns nog ingen framtid för vare sig mig eller dig eller de trakter vi kommer ifrån.

På grund av Violins och Romsons trams så betalar jag i år runt femtusen spänn mer för att ta mig till jobbet jämfört med förra året. Hur mycket bättre har miljön blivit på grund av detta...? Det har under samma tid startats etthundrafyrtio nya flyglinjer i så kallade utvecklingsländer, så det känns verkligen motiverande att lägga ut dessa stålar bara för att ett antal så kallade medborgare hade lite väl mycket otur när de tänkte till inför valet 2014.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Den "feministiska snöröjningen" är väl bara ett i raden av exempel på den maktgirighet som råder inom svetsarens parti. Alla medel är tillåtna så länge det innebär att man kan sitta kvar vid makten, kind of...Därför blir man också beroende av stödet från mariginalpartier som MP och FI och därför röstas liknande tramsförslag igenom lite då och då.

Jag har dock haft en lägenhet i Upplands Väsby i drygt tjugo år och kan därför konstatera att de var långt före alla andra med "feministisk snöröjning". För när det mot förmodan snöar så plogar man varken bilvägar, gångvägar eller cykelbanor. Rättvist, jämställt, könsneutralt, riktigt jävla PK och allt annat som partierna vid makten gillar.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Karin Svensson Smith förnekar sig inte.

Nu är det de stora köpcentrumen utanför städerna som står i fokus.

Här vill man att kommunerna (!) på privat mark(!!) skall få ta ut en straffskatt på dem som parkerar:


Stäng
Miljöpartiet vill att kommuner får rätt att ta ut skatt för att du parkerar vid köpcenter utanför stadskärnorna.

Partiet föreslår att folk använder lådcykel i stället för bil när de storhandlar.

– Det kan vara en så kallad Christiania-cykel. Men det finns många olika varianter när man har fler kassar än vad som passar att hänga på styret, säger Karin Svensson Smith, trafikpolitisk talesperson.

https://www.expressen.se/dinapengar/konsument/mp-forslaget-skatt-nar-du-storhandlar-med-bil/


Genomarbetat? Skulle inte tro det...


I Dagens Industri utvecklar SS-Karin sitt resonemang något:


. Enligt myndigheten Trafikanalys sjunker cykelns andel av persontransporterna i stället för att öka. Särskilt bekymmersamt är att skolresorna med cykel har halverats sedan 1994. Många föräldrar skjutsar sina barn i bil till och från skolan.


Men hoppsan.. ? Föräldrar vill inte släppa ut sina barn på cykel i stadstrafiken utan kör och hämtar hellre? Hur kunde det bli så konstigt...?

Skall ytterligare beskattning få föräldrar att se annorlunda på sin familjs säkerhet?
https://www.di.se/debatt/debatt-sa-ska-farre-ta-bilen/
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Och återigen - vi som har tio mil till närmaste "köpcentrum utanför stad" - ska även vi parkera bilen och införskaffa dansk brajrökarvelociped...? Kanske starta i gryningen så man är framme lagom till lunch (om man inte blir överkörd av en polsk långtradare längs E4'an det vill säga)...?

Nä, låt Karin Svensson Smith's utspel visa vilken typ av människor detta tramsparti verkligen består av. Nästan kusligt att kärringen kallar lådcykel för "Christiania-cykel". Man kan ju undra vad hon sysslat med i sin ungdom...?

Hoppas att gemene svensk inser att bestraffning på lokal nivå aldrig kan reparera ett problem på global nivå. Så hamnar dessa stollar förhoppningsvis under fyraprocentspärren.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Var har du hittat den??? Riktigt snygg men om den verkligen klassas som cykel är en fråga.

En jobbarkompis kör med en Hermes herrcykel med liknade motor på 65 cc, vi har inte vägt cykeln men den verka ligga i gränslandet mellan A och A2 i vikt och effektförhållandet ;)


Karin Svensson Smith förnekar sig inte.

Nu är det de stora köpcentrumen utanför städerna som står i fokus.

Här vill man att kommunerna (!) på privat mark(!!) skall få ta ut en straffskatt på dem som parkerar:




https://www.expressen.se/dinapengar/konsument/mp-forslaget-skatt-nar-du-storhandlar-med-bil/


Genomarbetat? Skulle inte tro det...


I Dagens Industri utvecklar SS-Karin sitt resonemang något:





Men hoppsan.. ? Föräldrar vill inte släppa ut sina barn på cykel i stadstrafiken utan kör och hämtar hellre? Hur kunde det bli så konstigt...?

Skall ytterligare beskattning få föräldrar att se annorlunda på sin familjs säkerhet?
https://www.di.se/debatt/debatt-sa-ska-farre-ta-bilen/

Ja jösses dom är långt från verkligheten, tror jag skulle ha nog jobbigt med paketcykel mina ca 4 mil tur och retur till och från affären. På vinter antar jag att dom tänker att man ska åka skidor med ryggsäck.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top