Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det jag sett är att man handlar med utsläppsrättigheter.
Varje LAND tilldelas utsläppsrättigheter av EU.
Men Sverige får mycket fler utsläppsrättigheter än Sverige behöver.
Därför säljer Sverige utsläppsrättigheter till behövande med tex kolkraftverk.

Nej. Det är företag som omfattas av systemet som tilldelas utsläppsrätter.
Handeln sker ju mellan de som släpper ut mindre än de rätter de blivit tilldelade och de som släpper ut mer än de rätter de blivit tilldelade.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7

Att den här personen överhuvudtaget har kunnat bli nominerad till en valbar plats inom ett parti är ju dels så PK att det stinker ändå hit, dels snudd på mygel. Kvinna - check. Muslim - check. Född utanför Europa - check. Och uppenbart nominerad i ett enda syfte - att ragga så många röster som möjligt ur en specifik grupp väljare. Tyvärr glömde man att det knappast blir "check" på personens kompetens, men det brukar ju inte heller vara så noga i sällskap som vill skapa jämställdhet medelst kvotering...?

I vilket fall som, detta stolpskott ska alltså sitta i Sveriges Riksdag de nästa fyra åren och därmed - under förutsättning att hon lyckas bättre med bordsskivan nästa gång - vara delaktig i beslut som rör landet och dess befolkning.

Hjälp. Nu blev jag rädd på riktigt...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Att den här personen överhuvudtaget har kunnat bli nominerad till en valbar plats inom ett parti är ju dels så PK att det stinker ändå hit, dels snudd på mygel. Kvinna - check. Muslim - check. Född utanför Europa - check. Och uppenbart nominerad i ett enda syfte - att ragga så många röster som möjligt ur en specifik grupp väljare. Tyvärr glömde man att det knappast blir "check" på personens kompetens, men det brukar ju inte heller vara så noga i sällskap som vill skapa jämställdhet medelst kvotering...?

I vilket fall som, detta stolpskott ska alltså sitta i Sveriges Riksdag de nästa fyra åren och därmed - under förutsättning att hon lyckas bättre med bordsskivan nästa gång - vara delaktig i beslut som rör landet och dess befolkning.

Hjälp. Nu blev jag rädd på riktigt...

Nja, hon har ju i princip kuppat in sig själv.

Hon har stått på sitt torg och sett till att alla kryssat in henne i valet, folk som kanske inte ens kan svenska och helt plötsligt har en landsfrände som pratar samma språk på väg in i riksdagen. Inte så konstigt om dom kryssar in henne.
Och svenska folket kryssar väl inte så mycket över lag utan slänger bara valsedeln på lådan.

Så nu sitter hon väl där hon sitter den här mandatperioden.

Funderade själv förra valet på att kuppa in mig själv som representant för SD i kommunalvalet 2014, tror det skulle ha räckt med en handfull kryss så skulle jag kanske ha suttit i kommunfullmäktige och representerat ett parti vars partiprogram jag tyckte var direkt motbjudande.

Nu efter övriga partiers ignorans och handfallenhet efter flyktingströmmen 2015 är jag iofs inte lika negativ till partiet längre.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jo, men för att kunna kuppa in sig själv måste hon väl först hamna på valbar plats på MP's lista...?

Jag försöker inte vara rasist, kvinnomotståndare eller motståndare till jämställdhet. Men jag erkänner villigt att jag har väldigt många fördomar och de flesta av dem brukar förr eller senare visa sig vara rätt...En av mina starkt befästa fördomar är att en person ur denna samhällsgrupp knappast söker upp politiken självmant och om så ändå sker så blir det något av partierna betydligt längre till vänster.

Således anar jag ett tydligt syfte med att hon överhuvudtaget finns på valbar plats i riksdagsvalet och det syftet är naturligtvis att få samtliga röster ur just den samhällsgrupp hon representerar. Således en rak och friktionsfri väg in i Sveriges Riksdag, uträknad av någon som sitter betydligt högre upp i partiets näringskedja.

Andra miljöpartister kan låtsas vara förvånade över att hon lyckats kryssa sig förbi en massa andra namn, men jag tror att detta är en noga genomtänkt plan, för att få maximal PK-poäng samtidigt som man får in en marionett som håller partiets linje i ett antal omröstningar. Vilket uppenbarligen falerade på grund av marionettens kompetens redan under den första omröstningen...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jo, men för att kunna kuppa in sig själv måste hon väl först hamna på valbar plats på MP's lista...?

Man kan väl skriva in vilket namn man vill på valsedeln vad jag vet?

Eller hur funkar det om jag trycker färdiga valsedlar med mitt namn på och sedan kryssar jag mitt namn för hand och delar ut till folk på byn?
Det riktades ju en del kritik om färdigkryssade valsedlar som delades ut någonstans under valet. Runt Bergsjön kan man nog problemfritt dela ut färdigkryssade sedlar utan att någon klagar.

Vet inte, jag bara spekulerar men tycker inte det är så konstigt att sånt här lyckas i områden där folk knappt kan svenska. Största problemet är väl snarare att man kan få rösträtt i ett land där man inte kan språket och därmed inte kan ta till sig erforderlig information för genomtänkta beslut.
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Trodde också att man kunde det, men när jag nu kollar verkar det inte vara så. Var så förut?

Leila Ali Elmi var tydligen med på valsedeln:

https://www.mp.se/namnderorgan/kandidater-riksdagen-goteborg


Trodde också det.
https://www.val.se/svenska-valsystemet/valsedlar-och-personrosta/rosta-pa-parti-och-person.html

I val till riksdagen kan du bara rösta på de kandidater som är förtryckta på valsedlar som gäller för din riksdagsvalkrets. Längst ner på valsedeln står det vilken valkrets som valsedeln gäller för.

Hon var alltså aktiv och känd i sin valkrets, Göteborg.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Att inte klara av allting dirEkt när man är ny på jobbet är väl inte så konstigt. Har väl hänt även icke-politiker.
För min del störs jag mer av MPs politik än av enskilda politikers klantigheter.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Att inte klara av allting dirEkt när man är ny på jobbet är väl inte så konstigt. Har väl hänt även icke-politiker.
För min del störs jag mer av MPs politik än av enskilda politikers klantigheter.

Skillnaden är väl att när en politiker väl lärt sig sitt område så blir vederbörande minister för ett nytt område han inte behärskar.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Vad fan händer?

Nu skall den politiker man har minst förtroende för, försöka sy ihop något med det partiet man absolut inte litar på. Herreguuuud...?

Jag måste säga, att detta med att avsätta en regering utan att själv inte ha skuggan av en idé hur man skall fylla luckan med sin egen konstellation är gravt oskickligt. Vill man ens att så otaktiska politiker skall leda landet...?

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government. Supreme executive power derives from a mandate from the masses, not from some farcical aquatic ceremony.

Man kallar det "extraval" istället för "nyval".
Synd. Jag skulle vilja ha nyval.
Nyval som i nya politiker att rösta på.
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ah!

Var femte elbil som exporterats i år har lämnat landet inom sex månader efter att de först registrerades in i fordonsregistret. Vissa företag har kammat hem miljoner i supermiljöbilspremier för att efter så kort tid som 13 dagar exportera bilarna ut ur landet. Det visar Plus undersökning om elbilsexporten.
https://amp-svt-se.cdn.ampproject.o...errer=https://www.google.com&amp_tf=Från %1$s

De svenska "supermiljöbilspremien" verkar fungera som ett sätt att låta svenska skattebetalare finansiera norskt elbilsägande.

60 miljoner hittills, and counting.

"Det var inte så det var tänkt".

Kanske inte. Men när man knappt tänker alls så kan de inte bli annat än fel.
Nu väntar jag bara på undanflykten att de svensksubventionerade elbilarna i Norge faktiskt fortsätter att göra miljönytta som hela vääärlden får gott av - miljön känner inga gränser.

..inte svensk godtrogenhet heller.

Tack Miljöpartiet!
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Större idiot får man leta efter. Özz Nujen är vad vi kallar en evolutionär återvändsgränd. Problemet med Miljöpartiet är inte att de vänder kappan efter vinden, problemet med miljöpartiet är att de inte har något att tillföra, de finns bara för att de är en käpp i hjulet för högern.

Han har mer hår på bröstet än du...
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Man kallar det "extraval" istället för "nyval".
Synd. Jag skulle vilja ha nyval.
Nyval som i nya politiker att rösta på.

Jag har varit inne på samma linje sedan långt före det "vanliga" valet. Jag förtidsröstade och passade på att fråga om man får rösta i extravalet när man ändå är på plats. Den väldigt PK-tränade valförrättare låtsades att inte riktigt förstå vad jag menade...

Nej tack och ja tack på samma gång. Ett nytt val där den verkliga makten - våra jubelidioter till landsmän - verkligen tänker till och tar sitt förnuft till fånga. Ett val där tramspartier som Miljöpartiet spelar ut sin roll och hamnar långt under fyraprocentspärren och där partier som företräder kompetenta medelålders män får mer företräde. Just det och precis det. Att vi som verkligen betalar för kalaset också får makten, typ.

Mitt tidigare ironiska inlägg om ideallandet Italien håller ju för fan på att besannas. Den fars vi nu bevittnar är ju inte ett dugg bättre än Berlusconi och hans landsmäns oförmåga att få fram en regering...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Större idiot får man leta efter. Özz Nujen är vad vi kallar en evolutionär återvändsgränd. Problemet med Miljöpartiet är inte att de vänder kappan efter vinden, problemet med miljöpartiet är att de inte har något att tillföra, de finns bara för att de är en käpp i hjulet för högern.

Men MP har i varje fall rätt färg på flaggan.
https://butik.mp.se/flagga-100-x-150-cm
Vid nästa val är texten på flaggan.
 

Bifogat

  • Allahu-Akbar.png
    Allahu-Akbar.png
    93.3 KB · Visningar: 40
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top