Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Off-topic poliserna har väl sin heliga graal kallad Fejsbook...?

Nu har samtliga distrikt räknats färdigt och som väntat drog hufvudstaden upp detta tramsparti över fyraprocentspärren. Min gamla kollega Lennart Larsson hade rätt hela tiden - allt jävelskap kommer från Stockholm...

Hoppas några andra partier kan få till en konstellation som minimerar Frigolits, Bottenfärgs-Åsas och businessflygaren Isabellas inflytande. Annars väntar mörka tider för svensk industri såväl som svensk glesbygd.
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Off-topic poliserna har väl sin heliga graal kallad Fejsbook...?

Nu har samtliga distrikt räknats färdigt och som väntat drog hufvudstaden upp detta tramsparti över fyraprocentspärren. Min gamla kollega Lennart Larsson hade rätt hela tiden - allt jävelskap kommer från Stockholm...

Hoppas några andra partier kan få till en konstellation som minimerar Frigolits, Bottenfärgs-Åsas och businessflygaren Isabellas inflytande. Annars väntar mörka tider för svensk industri såväl som svensk glesbygd.

Nja, en har väl flyttat, eller flytt, till Kalix för en massa år sedan? :va


Fast det är ju söderut förståssss... :D


Jobbade Lennart förresten på ett känt företag med huvudkontor i Lapplands Väsby så har han varit hemma hos mig! :hej
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jobbade Lennart förresten på ett känt företag med huvudkontor i Lapplands Väsby så har han varit hemma hos mig! :hej

Lennart är numera pensionerad men förevigt en legend. Förutom att han har jobbat på Husqvarna under det företagets glansdagar så har han varit chef för den avdelning på ovan nämnda stötdämparfirma som gör i princip alla stötdämpare till alla gathojar, mellan 1980 och 2015, ungefär. Gillar du engelska hojar så vet du garanterat vem han är. Han har precis sålt en Bonneville i originalskick till en väldigt nära kollega till mig som kommer från Nordirland.

Lennart till ung ingenjör som söker jobb på ovan nämnda stötdämparfirma: - Ja, du verkar ju vara en välutbildad ingenjör med bra CV, fina meriter och trevlig personlighet. Har du några andra meriter...? Äger du en engelsk motorcykel, till exempel...?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Nja, en har väl flyttat, eller flytt, till Kalix för en massa år sedan?

Jag missade detta och jag vet inte heller om du menar vår "bostads och digitaliseringsminister" Peter Eriksson. Han bor ute i obygden mellan Kalix och Överkalix och han skämmer också ut vår kommun i tid och otid genom att kalla sig Kalixbo, mer med sina urbota dumma förslag än just det faktum att han definitivt kommer från sydligare breddgrader.

Han tappar dock sin riksdagsplats så vi lär slippa hans dumma förslag såväl som hans ludna nuna ett tag framöver. Hmm, kanske något man borde fira genom att bjuda grabbarna på stekhus i kväll...?
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag missade detta och jag vet inte heller om du menar vår "bostads och digitaliseringsminister" Peter Eriksson. Han bor ute i obygden mellan Kalix och Överkalix och han skämmer också ut vår kommun i tid och otid genom att kalla sig Kalixbo, mer med sina urbota dumma förslag än just det faktum att han definitivt kommer från sydligare breddgrader.

Han tappar dock sin riksdagsplats så vi lär slippa hans dumma förslag såväl som hans ludna nuna ett tag framöver. Hmm, kanske något man borde fira genom att bjuda grabbarna på stekhus i kväll...?

Jag har gjort en hel del för att komma i kontakt med honom i egenskap av digitaliseringsminister, vet mycket väl ett sätt att som skulle lyckas utan problem men vågar inte då jag är rädd att få säpo efter mig och sen är det nog färdig jagat älg för då lär ju bössorna ryka. Har absolut inga tankar på att göra nåt annat än lungt och sakligt få tala med honom och höra vad han har att säga.

Är heligt förbannad att han som digitaliseringsminister som på diverse youtubeklipp mm står och viftar med sin fjållofån och framhåller hur bra digitaliseringen är för landsbyggden för att sen ser till att ta bort den enda säkra digitala kommuinikationen och telefon vi har via kopparnätet. Är inte emot att man lägger ner kopparnätet men se då till att det finns nåt som funkar innan man gör det, skit kul nu då dom klippt kopparnätet då man saknar mobiltäckning och ska ha mobilt bredband, i slutet av månaden får man kolla väderprognosen för att betala räkningarna för snöar eller regnar det blir det problem:mad::mad:

Har sett honom i byn nån gång men det är länge sen nu hoppas bara att jag ska spriga på honom nån gång.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Om jag inte minns helt fel körde väl Peter också som en sann miljöpartist en SUV för några år sen:va
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Om jag inte minns helt fel körde väl Peter också som en sann miljöpartist en SUV för några år sen:va

Det vet jag inte, men jag vet i alla fall att han och andra riksdagsmän från vår del av landet åker flygtaxi till Luleå innan de tar flyget till Riksdagen. En flygtaxi som allt som oftast startar sin resa i Luleå, hämtar upp riksdagsmannen i hemmet och sedan åker tillbaka till Luleå. Alltså dubbla körsträckan per riksdagsman jämfört med vanligt folk som tar egen bil. Miljövänligt och bra...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Behöved bara en snabb googling så hittade jag detta så minnet svek inte https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0EQ6rg/kritiserar-jeepar-men-har-en-sjalv

Tveksamt om Peter Eriksson har SUVen kvar. Det var ju 14 år sedan.
Peter Eriksson har ju bytt till en nyare hustru.
Han kanske inte har någon anknytning alls till byn utanför Morjärv som det stod i Aftonbladet 2004 utom att Xet Britt Johansson kanske bor där fortfarande.
https://www.expressen.se/dinapengar/lang-ko-inget-problem-for-bostadsministern/
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag har ingen aning om och inget större intresse i hans familjestatus, men jag skulle nog vilja påstå att jag har sett honom på flygplatsen i Luleå ett tiotal gånger i år. Dock inget i jämförelse med oduglingen till landsbygdsminister som också kommer från våra krokar. Han ser man ju tamejfan varje gång man flyger. I vilket fall som, båda kommer normalt indrällandes last minute dot com med ett taxibolag som inte finns representerat i deras så kallade hemkommuner, men väl i Luleå.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Fick en elräkning i dag. Där stog det att 41% av elen jag köper kommer från fossila bränslen. Så när vi ska köra elbilar så kommer väl en stor del av energiförbrukningen att komma från kolkraftverk i stället för från bensin. Vilken miljövinst.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Fick en elräkning i dag. Där stog det att 41% av elen jag köper kommer från fossila bränslen. Så när vi ska köra elbilar så kommer väl en stor del av energiförbrukningen att komma från kolkraftverk i stället för från bensin. Vilken miljövinst.

Men de flesta bolag ger dig möjligheten, mot en ersättning naturligtvis, att välja bort fossila bränslen.
Det har jag gjort och eftersom jag värmer huset med sol på sommaren och pellets på vintern så märks det inte på elräkningen. De fasta avgifterna är så höga och min elförbrukning så låg att en halvering av förbrukningen ger mig pengar till en extra öl på krogen ungefär...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top