Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag brukar ofta hålla med dig i det du skriver men här har du uppenbarligen stoppat ned hästarna i byrålådan...

Italien är ett skitland med nivåer på analfabetism, misär och korruption som du inte hittar ens i de värsta förorterna i Sverige. Folk bor hemma hos föräldrarna tills de är 40 år, arbetslösa och utan utbildning. Sopor på gatorna pga strejker, fuskjobb, illegal invandring och då pratar vi miljoner, inte 6000.

Det är nästan som när folk pratar om att flytta till Thailand för att det var fint där på semestern...

Att sedan MP med inflytande troligen innebär lägre produktivitet i samhället är nog sant. Men tomten kommer till de som hade den önskelista flest kunde enas om... och det bor väl fler på Hornsgatan i Stockholm än vad det gör i hela östra Norrbotten. Och i Kalix gillar man ju MP och S. :)


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Det är skillnad på att semestra och leva i ett uland.. kan man ju säga.

Skickat från min Pixel via Tapatalk
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag glömde lägga till att vårt avlånga land inte längre tål ironi...

Nu har MP tyvärr återhämtat sig lite grann från nattens bottennotering. Jag misstänker att de stora städernas stora valdistrikt drar ut på tiden med den slutliga rösträkningen och då lär de väl öka ännu mer fram tills detta är helt klart...?

https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/R/rike/index.html

Jag kan i alla fall gå rakryggad och stolt. I min egen valkrets fick de 1.82 procent (23 röster) och slog endast FI och några andra tramspartier som bara drar enstaka röster.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Här där jag jobbar fick de minst andel röster i Sverige. :D


Buy quality, cry once
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Du gör det jäkligt enkelt för dig.

Ja, SD försöker lura sina väljare att allt blir bra om vi bara sparkar ut alla som inte bott tillräckligt många generationer i Sverige men faktum är att övriga partier har inte vågat peta i en lång rad problem som uppstått i samband flyktingarna som kom från Syrien i slutet av 2015.

Skulle dom övriga partierna ha stake nog att ta tag i problemen så skulle nog SD ganska snabbt hoppa tillbaka till sina 13% dom hade 2014. Och skulle dom bli insläppta till förhandlingsbordet i riksdagen så skulle dom nog snart göra bort sig och tappa ännu fler väljare.

SD förlorade antagligen en jäkla massa väljare bara sista dagarna nu före valet när dom började visa upp en lite mer främlingsfientlig sida samtidigt som dom andra partierna kom med valfläsket.
Som andersbrink säger, folket är nog inte så främlingsfientliga men folk ser problemen som inte fanns för 5 år sedan. Och när övriga 7 partier förnekar att dessa problem finns så är det inte konstigt att SD får röster.

Att ge uppehållstillstånd till 9000 personer utan flyktingstatus
Att inte utvisa de som kommer hit och tackar för kaffet genom att begå grova brott
Att ge fri sjukvård till folk som inte ens har rätt att befinna sig i landet samtidigt som vårdköerna blir allt längre
osv

Och beroende på var man bor, lever och rör sig ser man olika mycket av problemen.

Det ligger nog en del i det där. Det finns ju "förståsigpåare" i form av stadsvetare, psykologer och annat som tror att en av dom starkt bidragande orsakerna till att partier liknande SD har fått så många röster i flera länder i Europa hänger ihop med att övriga partier mest ägnar sig åt att demonisera dom och benhårt försöka hålla dom utanför vilket skapar en rätt stark Vi och dom känsla och då sluter dom leden ytterligare och samlar på sig röster.

Och för min egen del så är jag rätt övertygad om att en väldigt stor del av dom som röstat på SD har gjort det för att dom anser att man måste diskutera flykting och invandringspolitiken och försöka låsa dom problem som finns vilket dom andra partierna varit intensivt ointresserade av. Dom är inte rasister utan ser bara att det finns problem som ingen annan vill diskutera.

Och om dom andra partierna sedan springer i Media och säger att SD är rasister och alla som röstar på dom är också rasister så innebär det ju defacto att man kallat en massa människor som inte anser sig vara rasister för just rasister. Och jag tror att det är enormt låga odds för att man vinner tillbaka någon till sin sida genom att kalla dom för rasister. Snarare förlorar man röster på att dom som funderat på att rösta på SD för att dom också tycker den frågan är viktig och inte anser att det är rasistiskt tycker att det är trams och byter parti.

Dom enda som tjänar på den polarisering som våra politiker med stor intensitet skapat under det här valet är SD och liknande partier.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Det bästa vore kanske att miljöpartiet fick lite nonsensposter i ytterligare en regering. Senaste äventyren innebar en drop 6.3->4.3%, ytterligare några år i regeringsunderlaget så kommer inte ens deras egna språkrör att rösta på partiet.:banana

Samma sak gäller för övrigt V och SD; Den dag de faktiskt får ta beslut och ta ansvar för följderna kommer de med största sannolikhet att falla ganska rejält.:fyllisar

När det gäller styre av landet de kommande fyra åren så hoppas jag att någon hittar någon gammal paragraf så kungen kan ta över i sådana här situationer istället för att överlåta till nuvarande sandlådebråkare. Och där är jag ändå republikan. :huvet
 

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Sthlm
Hoj
Honda 500 AF
Jag kanske uppfattas som 'dum' eller enkelspårig, men handlar inte denna tråden om att Miljöpartiet vill förbjuda bensin?
Skapa en egen tråd om den kommande regeringsbildningen istället för att skriva om Valet 2018 här. För det är inte många inlägg som handlar om det TS hade tänkt, är min gissning.
/H
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Nu tror jag du missuppfattar traditionen här på SH. Trådar som håller sig on-topic är lika sällsynta som rosa enhörningar boende på Mars :banana :glömdet
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag kanske uppfattas som 'dum' eller enkelspårig, men handlar inte denna tråden om att Miljöpartiet vill förbjuda bensin?
Skapa en egen tråd om den kommande regeringsbildningen istället för att skriva om Valet 2018 här. För det är inte många inlägg som handlar om det TS hade tänkt, är min gissning.
/H

Typiskt KTM-ägare.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
TS tycker att tråden är helt fantastisk!

Vi har diskuterat politik över 13 sidor utan att fara i strupen på varandra, dra på oss varningar, moderatorsåtgärder eller sett någon radera sitt konto i vredesmod.

Damm - vi agerar mer moget än politikerna vi röstade på!

Vart är SH på väg egentligen...?:fyllisar
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Ja nånting måste göras, såhär kan det ju inte fortgå!
Vart ska det sluta annars? Gruppkramar och sammankomster där man sjunger kumbayah och we shall overcome?!
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Ja nånting måste göras, såhär kan det ju inte fortgå!
Vart ska det sluta annars? Gruppkramar och sammankomster där man sjunger kumbayah och we shall overcome?!

Kommer det till det så får vi väl ta in Birgit Friggebo. Jag har hört att hon är en hejare på just We shall overcome. :rofl
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Den dag de faktiskt får ta beslut och ta ansvar för följderna kommer de med största sannolikhet att falla ganska rejält.:fyllisar

Ta följder? Riksdagspension? Statsrådspension? Hu vad hemska följder det blir, "gratis" pengar tills man blir ålderspensionär.

För övrigt anser jag att bensin kan förbjudas år 2030 så att vi får köra på sprit - istället för att dricka den - för att styra in på trådens spår.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det ligger nog en del i det där. Det finns ju "förståsigpåare" i form av stadsvetare, psykologer och annat som tror att en av dom starkt bidragande orsakerna till att partier liknande SD har fått så många röster i flera länder i Europa hänger ihop med att övriga partier mest ägnar sig åt att demonisera dom och benhårt försöka hålla dom utanför vilket skapar en rätt stark Vi och dom känsla och då sluter dom leden ytterligare och samlar på sig röster.

Och för min egen del så är jag rätt övertygad om att en väldigt stor del av dom som röstat på SD har gjort det för att dom anser att man måste diskutera flykting och invandringspolitiken och försöka låsa dom problem som finns vilket dom andra partierna varit intensivt ointresserade av. Dom är inte rasister utan ser bara att det finns problem som ingen annan vill diskutera.

Och om dom andra partierna sedan springer i Media och säger att SD är rasister och alla som röstar på dom är också rasister så innebär det ju defacto att man kallat en massa människor som inte anser sig vara rasister för just rasister. Och jag tror att det är enormt låga odds för att man vinner tillbaka någon till sin sida genom att kalla dom för rasister. Snarare förlorar man röster på att dom som funderat på att rösta på SD för att dom också tycker den frågan är viktig och inte anser att det är rasistiskt tycker att det är trams och byter parti.

Dom enda som tjänar på den polarisering som våra politiker med stor intensitet skapat under det här valet är SD och liknande partier.

Absolut! Ska jag sälja en produkt till en kund så är det utomordentligt dumt att börja med att dumförklara honom för den produkt han redan har.

De flesta människor går i försvar om man kritiserar deras val och då söker de bara efter ursäkter till sitt försvar istället för att försöka utvärdera produkterna.

Vilket även tydligt syns i statistiken genom att sd visar sig ha de mest trogna väljarna.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
TS tycker att tråden är helt fantastisk!

Vi har diskuterat politik över 13 sidor utan att fara i strupen på varandra, dra på oss varningar, moderatorsåtgärder eller sett någon radera sitt konto i vredesmod.

Damm - vi agerar mer moget än politikerna vi röstade på!

Vart är SH på väg egentligen...?:fyllisar

Vi börjar bli gamla, det polariserade tänket släpper sakta.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
TS tycker att tråden är helt fantastisk!


Vi har diskuterat politik över 13 sidor utan att fara i strupen på varandra, dra på oss varningar, moderatorsåtgärder eller sett någon radera sitt konto i vredesmod.

Damm - vi agerar mer moget än politikerna vi röstade på!

Vart är SH på väg egentligen...?:fyllisar

Haha vi som varit med ett tag är ju gamla gubbar nu och vi blir väl inte lika hetsiga längre ????
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Haha vi som varit med ett tag är ju gamla gubbar nu och vi blir väl inte lika hetsiga längre ????

Det hörs bara lite gubbljud när man rätar sig i soffan och innan man fumlat fram läsglasögonen har fem nya inlägg gjorts i tråden och man har redan glömt vad det var man ville svara på... :va
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Absolut! Ska jag sälja en produkt till en kund så är det utomordentligt dumt att börja med att dumförklara honom för den produkt han redan har.

De flesta människor går i försvar om man kritiserar deras val och då söker de bara efter ursäkter till sitt försvar istället för att försöka utvärdera produkterna.

Vilket även tydligt syns i statistiken genom att sd visar sig ha de mest trogna väljarna.

Lite så ja. Och det är ju ganska exakt så som samtliga partier har agerat i den nuvarande och för den delen föregående valrörelser. Inte bara mot SD utan även mot varandra.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Fast jag tycker det är hysteriskt roligt att Åkesson är Svarte Petter.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top