Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Jag kan tycka att det vore rimligare att den tillverkare som inte vill sälja bensin/dieselbilar slutar med det och den som inte vill köpa en bensin/dieselbil slutar med det.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Sossarnas största fråga är att hålla sig kvar vid makten.

Dom är beredda att kompromissa i alla andra frågor.

Dom låter gärna pseudokommunisterna och miljömupparna bestämma, när inte det räcker lovar man att centerpartiet och liberalerna ska få bestämma också.

Huvudsaken att pösmunken får sitta kvar...

Moderaternas största fråga är att komma till makten.

Dom är beredda att kompromissa i alla andra frågor.

Dom låter gärna Sverigedemokraterna och Kristdemokraterna bestämma, när inte det räcker lovar man att centerpartiet och liberalerna ska få bestämma också.

Huvudsaken att lille mannen får makten...

Undrar vilket parti som inte vill ha makt... :D
Man kan ha olika tolkning... ;)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Moderaternas största fråga är att komma till makten.

Dom är beredda att kompromissa i alla andra frågor.

Dom låter gärna Sverigedemokraterna och Kristdemokraterna bestämma, när inte det räcker lovar man att centerpartiet och liberalerna ska få bestämma också.

Huvudsaken att lille mannen får makten...

Undrar vilket parti som inte vill ha makt... :D
Man kan ha olika tolkning... ;)

Nåja, dom har i alla fall inte sålt ut sig över blockgränsen i ett desperat försök att få makten.

Dom har inte sålt ut sina hjärtefrågor för en mandatperiod...

Sossarna som var så stolta över att vara ett arbetarparti var villiga att skrota LAS för en mandatperiod till vid makten.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag tror som sagt att det börjar knorras i leden även hos sossarna. Försöker man tyda det som sägs i media i vårat närområde så är det ju uppenbart att flera tunga namn har svårt att acceptera vissa saker som kommit ur ”samarbetet” med Miljöpartiet.

Jag kan inte heller påstå att jag känner till någon sosse i närområdet som är för den aggressiva politik som just nu förs kring beskattning av drivmedel. De lever naturligtvis i glesbygd själva och ser därför verkligheten med lite nyktrare ögon än sina partikollegor från storstaden.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror som sagt att det börjar knorras i leden även hos sossarna. Försöker man tyda det som sägs i media i vårat närområde så är det ju uppenbart att flera tunga namn har svårt att acceptera vissa saker som kommit ur ”samarbetet” med Miljöpartiet.

Jag kan inte heller påstå att jag känner till någon sosse i närområdet som är för den aggressiva politik som just nu förs kring beskattning av drivmedel. De lever naturligtvis i glesbygd själva och ser därför verkligheten med lite nyktrare ögon än sina partikollegor från storstaden.

Precis varje gråsosse är förbannad över bränslepriser men det är ju ju enligt dom Miljöpartiets fel så dom kommer rösta på S även nästa gång. Precis som dom alltid gjort och deras pappa och farfar gjort.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nja, på farfars tid låg såssarna runt 45% så ca 1/3 har väl tänkt om.
Såssarna var dessutom ner över 4% i senaste mätningen.
(Tydligen har de skött det här med corona väl.)
Trots det ligger de fortfarande över resultatet från 2018.

Inga fler JÖKar tack!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nja, på farfars tid låg såssarna runt 45% så ca 1/3 har väl tänkt om.
Såssarna var dessutom ner över 4% i senaste mätningen.
(Tydligen har de skött det här med corona väl.)
Trots det ligger de fortfarande över resultatet från 2018.

Inga fler JÖKar tack!

Några byter ganska lättfotat parti men jag tror den stora massan är ganska trögrörlig.

Min farfar är ju död så han röstar inte längre på S.
Nya friska hjärnor ser inte S som ett lika självklart val ju längre bort från 1931 som vi kommer.

Det finns nåt inbyggt genetiskt i människan att sluta upp bakom sin ledare vid kris. Jag tror S ska vara försiktiga med att tolka det ökade väljarstödet som ett bra betyg på coronahanteringen.

S försökte ju iofs importera nya väljare i form av en nyskapad bidragsberoende underklass men det höll visst inte så länge för dom verkar nu startat sitt eget parti, Nyans.
Så den svenska politiken lär bli ännu mer färgglad framöver.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Precis. Rapporten som ska undersöka det hela ska presenteras senast inom 2 månader: https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/kommittedirektiv/2019/12/dir.-2019106/
Sen ska det dras i långbänk och ältas en skvätt..

Haha jag var lite hetsig när jag skrev det där - men jag har rätt. Det som gör mig irriterad är att miljölobbyn kör med det som en sanning för att vi alla ska bli indoktrinerade och okritiskt acceptera ett beslut.

Obs jag har ingen åsikt i frågan direkt - men jag tycker sättet att driva lobbyverksamhet på är fruktansvärt, oavsett vad det handlar om. Men miljölobbyn är fan experter på att framställa ideer som sanningar.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Haha jag var lite hetsig när jag skrev det där - men jag har rätt. Det som gör mig irriterad är att miljölobbyn kör med det som en sanning för att vi alla ska bli indoktrinerade och okritiskt acceptera ett beslut.

Obs jag har ingen åsikt i frågan direkt - men jag tycker sättet att driva lobbyverksamhet på är fruktansvärt, oavsett vad det handlar om. Men miljölobbyn är fan experter på att framställa ideer som sanningar.
Håller med dig. Med vinklingen att det svänger åt båda hållen. Oljeindustrin och dess lobbyister är inte direkt de vitaste fåren i hagen.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Poletten har i alla fall trillat ned hos en Miljöpartist:


För de som inte orkar läsa - Peter Eriksson har insett att partiet numera styrs av någon slags vegansekt från Hufvudstaden och att deras politik är helt främmande för människor som bor på landsbygden. Och helt otippat så håller Gustav Frigolit inte med...
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Poletten har i alla fall trillat ned hos en Miljöpartist:


För de som inte orkar läsa - Peter Eriksson har insett att partiet numera styrs av någon slags vegansekt från Hufvudstaden och att deras politik är helt främmande för människor som bor på landsbygden. Och helt otippat så håller Gustav Frigolit inte med...
Jag hoppas innerligt att Peter tystas ned snarast. Miljöpartiet straffar ut sig själva med den förda politiken, och det är väldigt bra. Väljarunderlaget kommer inte att vara större än Södermalm.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Mjae...ropa inte hej förrän du är över Skanstullsbron! MP verkar lika svåra att utrota som stafylokocker...

F ö...Inte vårt fel att allah gillar söööduurr...
 

Bifogat

  • IMG_1679.JPG
    IMG_1679.JPG
    1 MB · Visningar: 24

MrTurbo

Pucko utan puckar...
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Göta
Hoj
MT-10
Läser inte igenom 130 sidor....
Men tror många av er får fälla ut pungen och landa. :tungan
Fossila bränslen kommer fasas ut och försvinna. Alltså inse och acceptera det.
Å då snackar jag inte bara i lilla Sverige utan i hela fakking världen. Kämpa emot,
gny, gnäll och kalla era meningsmotståndare nedlåtande och taskiga grejer, det
ändrar inte framtiden. Sorry, men tänker ni efter så inser ni det faktum att förbränningsmotorn
kommer dö ut och försvinna. (Dock senare 2030) Ta det bara. :arsele
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Läser inte igenom 130 sidor....
Men tror många av er får fälla ut pungen och landa. :tungan
Fossila bränslen kommer fasas ut och försvinna. Alltså inse och acceptera det.
Å då snackar jag inte bara i lilla Sverige utan i hela fakking världen. Kämpa emot,
gny, gnäll och kalla era meningsmotståndare nedlåtande och taskiga grejer, det
ändrar inte framtiden. Sorry, men tänker ni efter så inser ni det faktum att förbränningsmotorn
kommer dö ut och försvinna. (Dock senare 2030) Ta det bara. :arsele
Är det en sak jag är säker på, så är det att inte vara säker på saker. :2cool

Troligen, kanske, någon gång försvinner förbränningsmotorn. Men vips om 9 år? Nej. Självkörande bilar var "precis runt hörnet" för 10 år sedan. Att vi garanterat skulle flyga fram istället för att fara på backen var också en "sanning" i många år. Oljekrisen på 70-talet? Peak oil? Många sanningar och halv-sanningar som gått en tyst död till mötes.
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
En förbränningsmotor måste ju inte bränna fossilt bränsle, det finns icke-fossila hittepå-bränslen. Även om det fortfarande är förbränning, så MP lär vilja förbjuda det med.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Vad miljöpartiet inte förstår är att det är bättre med alternativ än med förbud. Skulle alla köra diesel och tanka HVO100 så skulle vi sänka utsläppen från bilarna med 95%. Varför inte subventionera HVO då så kommer ju folk att tanka det självmant?
Problemet är att partiet, precis som Peter Eriksson själv säger, styrs av människor som vill förbjuda förbränningsmotorn, punkt! Oavsett hur ren den skulle kunna vara. Då går det ju inte längre att diskutera eftersom det alternativet inte finns förrän på väldigt många år. Enda fördelen med det resonemanget är ju att MP rationaliserar bort sig själva då eftersom den stora massan av väljare inte klarar vardagen utan förbränningsmotorn...idag, och många år framåt.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top