Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Hemma såklart!!!
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Det är alltid lika kul när någon klagar på de styrandes kompetens och själv inte klarar att hantera det svenska språket. En av tjusningarna med svenska är möjligheten att skapa sammansatta ord. Inkompetensskatt skulle vara ett bra exempel.

Jag får erkänna att jag faktiskt funderade en halv sekund på just det ordet &beslutade mig för att googla.

Prova det så får du se vad du får för svar...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det är alltid lika kul när någon klagar på de styrandes kompetens och själv inte klarar att hantera det svenska språket. En av tjusningarna med svenska är möjligheten att skapa sammansatta ord. Inkompetensskatt skulle vara ett bra exempel.

Impregnerande vingligt att inkontinenta inte har tillräknelig korpulens! :D

Men med amerikaniseringen kommer det att bli mer sär skrivning. :(
Grundläggande kunskaper ersätts av basal know how! :hej
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag får erkänna att jag faktiskt funderade en halv sekund på just det ordet &beslutade mig för att googla.

Prova det så får du se vad du får för svar...

Rookiemisstag, du får samma förslag i alla rättstavningspgm som är baserade på det engelska språket. :7peta:hej:fakta
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag får erkänna att jag faktiskt funderade en halv sekund på just det ordet &beslutade mig för att googla.

Prova det så får du se vad du får för svar...
Nä, jag är felfri så jag behöver inte använda Google.

För att återgå till ämnet så följer jag en YT-kanal om alternativ till gamla lösningar där en av de upprepade fraserna är "Stop burning stuff" och nånstans tycker jag att det är en god grundprincip eftersom man får en restprodukt som är svår att få användbar.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Precis min tanke...

Det partiet verkar ju ha fastnat för kvotering, så hennes poster tas sannolikt över av en annan kvinna. Frågan är vad som är värsta scenariot för oss som är intresserade av ett normalt glesbygdsliv kryddat med motorsport...?

Att businessflygaren själv sitter kvar...?

Eller att någon av de militanta miljöfeministtalibaner som kommer underifrån helt plötsligt får mer utrymme...?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Precis min tanke...

Det partiet verkar ju ha fastnat för kvotering, så hennes poster tas sannolikt över av en annan kvinna. Frågan är vad som är värsta scenariot för oss som är intresserade av ett normalt glesbygdsliv kryddat med motorsport...?

Att businessflygaren själv sitter kvar...?

Eller att någon av de militanta miljöfeministtalibaner som kommer underifrån helt plötsligt får mer utrymme...?

Jag gissar att åtminstone LITE analys kommer att göras av opinionssiffrorna och anledningarna till dem. Wetterstrand-profilen drar nog fler röster utanför miljökretsarna.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag gissar att åtminstone LITE analys kommer att göras av opinionssiffrorna och anledningarna till dem. Wetterstrand-profilen drar nog fler röster utanför miljökretsarna.

Risken är väl uppenbar att detta bottnar i en av två saker,

1. En mer maktgalen sida av partiet har insett att man numera ligger väldigt risigt till i de flesta opinionsundersökningar. Således behov av fler röster för att säkra svetsarens fortsatta kärlek...

2. En mer militant sida av partiet är inte nöjd då man anser att ”den gröna omställningen” och återförandet av Sverige till stenåldern går alldeles för långsamt. Därav inga fler affärer med någon som inte har samma militanta agenda i miljöpolitiken.

Frågan är om inte båda alternativ är sämre för oss vanliga glesbygdsbor...? Även om MP tyvärr suttit vid makten alldeles för länge så har ju business-Isabella varit en ganska slätstruken figur...?

Vi behöver varken en populist som drar röster utanför miljötalibanismen eller en militant kärring som gapar och skriker hela tiden.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Känns som början på en splitt mellan S och MP.
Jag tror fortfarande vi får minst en misstroendeomröstning i höst.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Vill de vinna folks röster så känns det som de behöver bli mindre radikala. Men det är kanske inte helt enkelt att räkna nettoutfallet av tappade/vunna röster.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vill de vinna folks röster så känns det som de behöver bli mindre radikala. Men det är kanske inte helt enkelt att räkna nettoutfallet av tappade/vunna röster.

Jag tror faktiskt dom tänker tvärtom.
Ut ur regeringen och bli mer radikala för att få tillbaka väljarbasen.
Helt OK om de får fler röster men mindre inflytande...;)
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ja kanske. Det svåra är ju som sagt att räkna nettorösterna tänker jag.

En mer radikal linje leder till ett tapp hos de mindre radikala väljarna och en vinst hos de mer radikala som idag inte röstar på partiet. Och tvärtom vid en slappare mer populistisk linje.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Med tanke på att de själva medger att symbolpolitik är viktigare än saker som faktiskt gör skillnad för miljön så tror jag faktiskt inte att de har tillräckliga matematikkunskaper för att ränka ut var optimum ligger mellan populism och radikalism...Lyckligtvis...
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Med tanke på att de själva medger att symbolpolitik är viktigare än saker som faktiskt gör skillnad för miljön så tror jag faktiskt inte att de har tillräckliga matematikkunskaper för att ränka ut var optimum ligger mellan populism och radikalism...Lyckligtvis...

Jag tror att de saknar ryggrad att göra den ultimata uppoffringen för miljön - att minska antalet personer på detta jordklot - iofs bara en liten symbolhandling - genom att dö i förtid på något sätt. "Våga vägra munskydd - pussa en främling - we shall overcome!"
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Hoppas man på det värsta tänkbara så kan man bara bli glatt överraskad iaf.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top