Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Intet nytt i sandlådan alltså.

Nja det är ju värre, jag förväntade mig att dom skulle inta en lite ödmjukare inställning mot varandra efter valet när dom allihop är i behov av att hitta samarbetspartner. Det är ju rent essentiellt så att de som hittar samarbetspartner är de som kommer regera den kommande mandatperioden och då borde man vara mer ödmjuk för att sälja in sig. Men istället låter de ännu mer obstinata än någonsin och vägrar acceptera att spela de kort de fått på handen.

Fast det kanske bara är ett skådespel gentemot fårket så att dom kan beskylla det andra blocket för att dom "tvingades" välja att samarbeta med SD. Alliansen kan nu säga att Löfven vägrade samarbeta så därmed tvingas vi samarbeta med SD.

Eller så går det ett varv till och så tar Löfven den utsträckta handen från Åkesson och skyller sen på alliansen.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det är väl klart att det är ett "spel" i så måtto att man inte förhandlar via medier på en presskonferens.

Landet måste styras och hittills har man ju löst detta sedan parlamentarismen infördes.

Inga tokpartier i regeringen, det har man också löst - tänk på att S varit beroende av V(PK) sedan 1973 utan att någonsin haft dem i regeringen. Tvärtom har de hållits långt borta och inte ens haft plats i utrikesnämnden förrän muren föll. SD kommer inte heller att släppas in och de skall inte heller ha det minsta inflytande.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det är väl klart att det är ett "spel" i så måtto att man inte förhandlar via medier på en presskonferens.

Landet måste styras och hittills har man ju löst detta sedan parlamentarismen infördes.

Inga tokpartier i regeringen, det har man också löst - tänk på att S varit beroende av V(PK) sedan 1973 utan att någonsin haft dem i regeringen. Tvärtom har de hållits långt borta och inte ens haft plats i utrikesnämnden förrän muren föll. SD kommer inte heller att släppas in och de skall inte heller ha det minsta inflytande.

Eh... Miljöpartiet?

För övrigt är det ju precis till media de flyttat förhandlingarna idag.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Lugn nu, det ni ser är spel för gallerierna. Det fattar väl även barn.


Buy quality, cry once
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
SD kommer inte heller att släppas in och de skall inte heller ha det minsta inflytande.

För mig säger SD's framgångar något om övriga partiers tillkortakommanden - för jag tror ju inte att 20% av befolkningen helt plötsligt har blivit nazister. Förmågan att våga ha obekväma åsikter och stå för dem utan att snegla på PK-flocken försvann med en mördad statsminister.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Orkar inte med 4 år till med detta pajaspartiet i regering. 4,3% och få påverka så pass som de fått göra.
Hoppas det inte blir så men som partierna hålls nu i sandlådan så vetifan vad som ska ske. :va
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
För mig säger SD's framgångar något om övriga partiers tillkortakommanden - för jag tror ju inte att 20% av befolkningen helt plötsligt har blivit nazister. Förmågan att våga ha obekväma åsikter och stå för dem utan att snegla på PK-flocken försvann med en mördad statsminister.

”Obekväma åsikter” är dock i SD-fallet enbart billig populism. Men det går ju hem hos drygt 17% av de mest politikerföraktande väljarna.


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag är riktigt jävla uppgiven och vet inte riktigt vad jag ska säga om denna soppa. Prognoserna såg ju så lovande ut...Men några stollar hade väl i vanlig ordning otur när de stoppade ner den verkliga sedeln i kuvertet...Jag är i alla fall övertygad om att MP kvar vid makten kommer att få svåra negativa effekter för den svenska ekonomin. Jag hoppas verkligen att de andra hittar en lösning som minimerar deras inflytande.

Annars känns det som att emigrationsspåret blir hetare och hetare för varje dag. Hade en ledig dag i Misano och det var helt jävla underbart. Gasa järnet på kurviga bergsvägar utan att någon hytte med näven och sedan trackday utan något svammel med bullergränser. Lättklädda damer på stranden som inte alls kände sig me too. Och pizza med tunn botten utan kebab och ananas. Tro mig - livet blir inte sämre med Berlusconi, Beppe Grillo eller ingen alls vid makten.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
För mig säger SD's framgångar något om övriga partiers tillkortakommanden - för jag tror ju inte att 20% av befolkningen helt plötsligt har blivit nazister. Förmågan att våga ha obekväma åsikter och stå för dem utan att snegla på PK-flocken försvann med en mördad statsminister.

Göran Persson var inte dum han heller.
Men resten.......av riksdagshena :huvet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21BoRq/goran-persson-orolig-for-social-turism

För övrigt, idag vid lunch hade MP (marxistpartiet?) 4,09% nu vid 22:00 har dom 4,04%
kan dom bara sjunka ytterligare 0,05% skulle jag luta mig tillbaka i stolen.
För då har de röstande förbjudit MP i 2018 års riksdag.
https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/R/rike/index.html
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
”Obekväma åsikter” är dock i SD-fallet enbart billig populism. Men det går ju hem hos drygt 17% av de mest politikerföraktande väljarna.


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro

Du gör det jäkligt enkelt för dig.

Ja, SD försöker lura sina väljare att allt blir bra om vi bara sparkar ut alla som inte bott tillräckligt många generationer i Sverige men faktum är att övriga partier har inte vågat peta i en lång rad problem som uppstått i samband flyktingarna som kom från Syrien i slutet av 2015.

Skulle dom övriga partierna ha stake nog att ta tag i problemen så skulle nog SD ganska snabbt hoppa tillbaka till sina 13% dom hade 2014. Och skulle dom bli insläppta till förhandlingsbordet i riksdagen så skulle dom nog snart göra bort sig och tappa ännu fler väljare.

SD förlorade antagligen en jäkla massa väljare bara sista dagarna nu före valet när dom började visa upp en lite mer främlingsfientlig sida samtidigt som dom andra partierna kom med valfläsket.
Som andersbrink säger, folket är nog inte så främlingsfientliga men folk ser problemen som inte fanns för 5 år sedan. Och när övriga 7 partier förnekar att dessa problem finns så är det inte konstigt att SD får röster.

Att ge uppehållstillstånd till 9000 personer utan flyktingstatus
Att inte utvisa de som kommer hit och tackar för kaffet genom att begå grova brott
Att ge fri sjukvård till folk som inte ens har rätt att befinna sig i landet samtidigt som vårdköerna blir allt längre
osv

Och beroende på var man bor, lever och rör sig ser man olika mycket av problemen.
 
Last edited:

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Lite snabb huvudräkning. Ungefär 900 för många röstade på MP. Så dom blir nog kvar i riksdagen.
Fortfarande preliminärt.
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Som norrbottning konstaterar jag stolt att vi har landets tredje lägsta stöd för Miljöpartiet med föredömligt låga 2.77 procent. Men vad är det för fel i huvudet på Aa'arna i hufvudstaden och på sillätarna vid Götaälvens mynning...? Tio jävla procent som köper detta tramspartis mumbo jumbo...?

Du vet det är dom där som tror att köttet växer fram i charkdisken och el kommer från två hål i väggen.

Och det är mer gott om de personerna i storstäderna.
 

Bifogat

  • www-skrattnet-se-elransonering-1137924060.jpg
    www-skrattnet-se-elransonering-1137924060.jpg
    52.5 KB · Visningar: 87

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag är riktigt jävla uppgiven och vet inte riktigt vad jag ska säga om denna soppa. Prognoserna såg ju så lovande ut...Men några stollar hade väl i vanlig ordning otur när de stoppade ner den verkliga sedeln i kuvertet...Jag är i alla fall övertygad om att MP kvar vid makten kommer att få svåra negativa effekter för den svenska ekonomin. Jag hoppas verkligen att de andra hittar en lösning som minimerar deras inflytande.

Annars känns det som att emigrationsspåret blir hetare och hetare för varje dag. Hade en ledig dag i Misano och det var helt jävla underbart. Gasa järnet på kurviga bergsvägar utan att någon hytte med näven och sedan trackday utan något svammel med bullergränser. Lättklädda damer på stranden som inte alls kände sig me too. Och pizza med tunn botten utan kebab och ananas. Tro mig - livet blir inte sämre med Berlusconi, Beppe Grillo eller ingen alls vid makten.

Jag brukar ofta hålla med dig i det du skriver men här har du uppenbarligen stoppat ned hästarna i byrålådan...

Italien är ett skitland med nivåer på analfabetism, misär och korruption som du inte hittar ens i de värsta förorterna i Sverige. Folk bor hemma hos föräldrarna tills de är 40 år, arbetslösa och utan utbildning. Sopor på gatorna pga strejker, fuskjobb, illegal invandring och då pratar vi miljoner, inte 6000.

Det är nästan som när folk pratar om att flytta till Thailand för att det var fint där på semestern...

Att sedan MP med inflytande troligen innebär lägre produktivitet i samhället är nog sant. Men tomten kommer till de som hade den önskelista flest kunde enas om... och det bor väl fler på Hornsgatan i Stockholm än vad det gör i hela östra Norrbotten. Och i Kalix gillar man ju MP och S. :)


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top