Sidan 73 av 73 FörstaFörsta ... 234867686970717273
Resultat 1 441 till 1 453 av 1453
    Big in Japan Lugns avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg

För jag tror inte för ett ögonblick att S behåller sin ställning till exempel i Norrbotten. Det är ju bara att lyssna runt bland "vanligt folk" för att förstå detta och när till och med tunga namn börjar skriva insändare mot sitt eget parti...Frågan är väl bara om ett rejält tapp i glesbygden räcker till för att påverka regeringssammansättningen...?
    Dessutom förlorar man snart en generation väljare pga ålder - de där som röstat rött sedan träkustens dagar.

De är garanterat införstådda med riktningen, och väljer att importera röster i södra delen av landet. Dessa väljare har tillgång till bra kommunikationer och skiter väl i om Norrland barrar bort - bara bidragen fortsätter rulla in.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    Det har skrivits ganska mycket om hur den höjda fordonsskatten drabbar hantverkare så ja, även lätta lastbilar får höjd fordonsskatt. Löfven tycker väl de går lika bra med lådcyklar.
    Men hur blir det får jag de 137 kr i rabatt på min L200 från 2013? Då jag köpte denna bil i februari 2014 var skatten just över 3500 kr och nu orkar jag inte ens ta reda på vad den är men tror inte 6500 kr räcker, har för mig att jag betalar 2200 kr tre gånger per år.

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av bosse-l Visa inlägg
    Men hur blir det får jag de 137 kr i rabatt på min L200 från 2013? Då jag köpte denna bil i februari 2014 var skatten just över 3500 kr och nu orkar jag inte ens ta reda på vad den är men tror inte 6500 kr räcker, har för mig att jag betalar 2200 kr tre gånger per år.
    Nej, vår kära regering har ju varit ute och gjort en stor grej av att de sänker inkomstskatten i glesbyggdskomuner med 137 kronor i månaden. Samtidigt som det nu alltså med andra handen tar så mycket mer, via bla fordonsskatter och bränsleskatter.

De där 137 kronorna fixar nog din arbetsgivare så att du får, sedan kommer fordonsskatten höjas med i genomsnitt drygt 200kr/månad med variation beroende på hur stor bil du har. Dessa kommer trafikverket se till att du blir av med. Och slutligen den 15 öre per liter blir du av med hos din bensinmack.

Lantisar är dumma i huvudet, knyter näven i fickan och fortsätter rösta rött och de vet tydligen politikerna om. Inte för att resten av befolkningen verkar vara smartare.

Jag har två bilar som jag skattar för, rent av tre igång under sommaren. Men vette fan om inte nästa bil blir en skattebefriad Cheva van med 6.2 liters diesel. Skattepengarna räcker ju till lite verkstadsjobb varje år för att hålla igång den.
    Senast redigerat av Two stroke man den 2019-09-11 klockan 09:42.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Nej, vår kära regering har ju varit ute och gjort en stor grej av att de sänker inkomstskatten i glesbyggdskomuner med 137 kronor i månaden. Samtidigt som det nu alltså med andra handen tar så mycket mer, via bla fordonsskatter och bränsleskatter.

De där 137 kronorna fixar nog din arbetsgivare så att du får, sedan kommer fordonsskatten höjas med i genomsnitt drygt 200kr/månad med variation beroende på hur stor bil du har. Dessa kommer trafikverket se till att du blir av med. Och slutligen den 15 öre per liter blir du av med hos din bensinmack.

Lantisar är dumma i huvudet, knyter näven i fickan och fortsätter rösta rött och de vet tydligen politikerna om. Inte för att resten av befolkningen verkar vara smartare.

Jag har två bilar som jag skattar för, rent av tre igång under sommaren. Men vette fan om inte nästa bil blir en skattebefriad Cheva van med 6.2 liters diesel. Skattepengarna räcker ju till lite verkstadsjobb varje år för att hålla igång den.
    Ja, man lade ju sin röst på ett missnöjesparti som lovade att fixa allt i landstinget... Det går ju sådär, minst sagt.
    Buy quality, cry once.

Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Ja, man lade ju sin röst på ett missnöjesparti som lovade att fixa allt i landstinget... Det går ju sådär, minst sagt.
    Tror inte någon gissade att han var den värsta sortens opportunist med mindre intresse för att fixa nåt.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99

Fan jag är ju dum i huvudet med, trodde det var fordonsskatten som skulle sänkas inte inkomstskatten då kan man ju vara lugn på att det inte blir mer pengar över. Är också inne på skattebefriad andra bil en 90:a MB 250 124 kombi diesel med turbo vore inte så dumt som andra bil, frågan är hur länge man kommer låta den rullande 30-års regeln vara kvar. Jag har på känn att den snart kommer att tas bort för nu börjar ju "hyfsat bra bilar" som kan användas mer som nyttofordon vara skattebefriade mot då dessa regler infördes då de gamla bilarna var mer entusiastbilar, kommer inte ihåg när dessa regler infördes men de måste ju vara bort åt 15 år sen.

Småvild Plasts avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Hoj
    Xvz1300tf 99 xt660r 08
    Citat Ursprungligen postat av bosse-l Visa inlägg
    Fan jag är ju dum i huvudet med, trodde det var fordonsskatten som skulle sänkas inte inkomstskatten då kan man ju vara lugn på att det inte blir mer pengar över. Är också inne på skattebefriad andra bil en 90:a MB 250 124 kombi diesel med turbo vore inte så dumt som andra bil, frågan är hur länge man kommer låta den rullande 30-års regeln vara kvar. Jag har på känn att den snart kommer att tas bort för nu börjar ju "hyfsat bra bilar" som kan användas mer som nyttofordon vara skattebefriade mot då dessa regler infördes då de gamla bilarna var mer entusiastbilar, kommer inte ihåg när dessa regler infördes men de måste ju vara bort åt 15 år sen.
    Jag brukar en gammal Volvo 240 som är Ombyggd med Turbo. sommartid. Övriga året åker jag chevrolet s10 pickup med en årsskatt på typ 3500kr. Förstår inte folk hur mycket bensin man kan köpa för typ 700 tusen. Dvs vad en tesla kostar
    Det skall knastra när man ramlar inte skramla.

Proud to be a redneck!

Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Tror inte någon gissade att han var den värsta sortens opportunist med mindre intresse för att fixa nåt.
    Inte? Vilken sten har de bott under då?

Det gäller ju definitionsmässigt ALLA populistpartier.
    Buy quality, cry once.

Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av Plast Visa inlägg
    Jag brukar en gammal Volvo 240 som är Ombyggd med Turbo. sommartid. Övriga året åker jag chevrolet s10 pickup med en årsskatt på typ 3500kr. Förstår inte folk hur mycket bensin man kan köpa för typ 700 tusen. Dvs vad en tesla kostar
    I sak håller jag ju med dig, men för att förstå så tror jag vi ska titta på de där personerna som verkligen ska ha en ny bil till varje pris. Ofta grundat på att man måste putsa upp sin fasad och status byggd med lånta fjädrar.

När dom då ska göra sin kalkyl så har dom 10000 kr i skatt på en ny fosilbil och noll skatt på en elbil som dessutom subventioneras av oss fattiga som inte själva har råd att köpa nya bilar.

Då har du en elbil som kostar mer i inköp, och fossilbil som med 2000 mil/år kostar ca 40000 kr i bränsle och skatt mot elbilen som laddas "gratis" hemma.

Lägg till att det varit elbilshype så elbilarna har haft väldigt bra andrahandsvärde vilket naturligtvis snabbt blivit en vedertagen sanning.

Men det andrahandsvärdet kommer naturligtvis gå ner eftersom alla bilar kan approximeras till att vara värda noll kronor om 15-20 år. Dessutom vet vi egentligen inte om batterierna håller i 20 år och det kan komma en ordentlig käftsmäll på andrahandsvärdet om det börjar visa sig att dom inte håller så länge som utlovats.

Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Inte? Vilken sten har de bott under då?

Det gäller ju definitionsmässigt ALLA populistpartier.
    Jag syftar på den information folk hade före valet.
    Han har ju sen visat sig vara värre än de flesta, möjligtvis slagen av vår SSU-ordförande.

Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Jag syftar på den information folk hade före valet.
    Han har ju sen visat sig vara värre än de flesta, möjligtvis slagen av vår SSU-ordförande.
    Att det blir det utfallet med populistpartier har stått fullständigt klart sedan 1926 (eller kanske redan strax efter år 0...)

Enkla lösningar är rena påhitt.
    Buy quality, cry once.

Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Citat Ursprungligen postat av Plast Visa inlägg
    Tja.. jag gör också som du. Kan man diagnostisera och fixa det mesta själv är det ett galet billigt bilägande. Jag gillar inte modernt bjäfs med tusen datorer i heller så lär aldrig bli nån ny bil för mig

Småvild Plasts avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Hoj
    Xvz1300tf 99 xt660r 08
    Citat Ursprungligen postat av Twintorsk Visa inlägg
    Tja.. jag gör också som du. Kan man diagnostisera och fixa det mesta själv är det ett galet billigt bilägande. Jag gillar inte modernt bjäfs med tusen datorer i heller så lär aldrig bli nån ny bil för mig
    Som jag brukar säga åt min vän som är tesla entusiast. Moderna bilar är "äckliga"
    Det skall knastra när man ramlar inte skramla.

Proud to be a redneck!

Sidan 73 av 73 FörstaFörsta ... 234867686970717273

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Chronic, kul! Det sjunger bra! Plockade ut ägarlista från transportstyrelsen så får väl se om jag går vidare med det. Skulle mest va intressant att veta vad s [...]

frogish
Vill du annonsera ovan? Klicka här