Sidan 48 av 51 FörstaFörsta ... 2342434445464748495051 SistaSista
Resultat 941 till 960 av 1018
    Blicken framför allt! Josefs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Hoj
    Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
    Har man hundratals bussar i drift varje dag kommer några förare göra misstag som detta varje år, det är självklart. Det är inte heller första gången misstaget görs med en gasbuss i Stockholm.

Vi hade ju en dödsolycka med en SL-dubbeldäckare som körde in i en balk förra gången man testade att köra höga bussar i lijetrafik i innerstaden (vilket lär ha varit en bidragande orsak till att man pensionerade dubbeldäckarna). Nu har man dubbeldäckare mot Norrtälje och höga gasbussar runt om i länet så det kommer naturligtvis hända igen förr eller senare. SL är säkert medvetna och beredda på det men ansvariga politiker kan naturligtvis inte medge vetskap, det vore politiskt självmord.

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av Josef Visa inlägg
    Har man hundratals bussar i drift varje dag kommer några förare göra misstag som detta varje år, det är självklart. Det är inte heller första gången misstaget görs med en gasbuss i Stockholm.

Vi hade ju en dödsolycka med en SL-dubbeldäckare som körde in i en balk förra gången man testade att köra höga bussar i lijetrafik i innerstaden (vilket lär ha varit en bidragande orsak till att man pensionerade dubbeldäckarna). Nu har man dubbeldäckare mot Norrtälje och höga gasbussar runt om i länet så det kommer naturligtvis hända igen förr eller senare. SL är säkert medvetna och beredda på det men ansvariga politiker kan naturligtvis inte medge vetskap, det vore politiskt självmord.
    Man slutade inte använda spårbunden trafik efter olyckan på Saltsjöbanan heller. Trots att en tekniker hade deaktiverat bromsarna för att för hindra att dom frös fast: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...de-olyckan-ske
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

"Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Skolstrejken för miljöns bästa måste vara ett påhitt av MP&V etc, okunskap löser alla framtida problem
    Söker: Motor till GSXR1100W dvs vattenkylda 92-98, ev skabbig hoj

/steffe

Lekfordon Suka 750gsxr, Winner of "Stockholm Midnight GP 2012"
    "Fear is lack of knowledge"
    "My attitude, your problem!!!"
    Min andra adrenalinsport, www.maltochhumle.se , Riddaren af Malt & Humle.

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    "Skolstrejk för kärnkraft!"
    Buy quality, cry once.

Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Hoj
    Ok
    Citat Ursprungligen postat av steffe Visa inlägg
    Skolstrejken för miljöns bästa måste vara ett påhitt av MP&V etc, okunskap löser alla framtida problem
    Har man tur kan man dessutom bli nominerad till Nobels fredspris.

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Alltså lediga fredagar för alla skolungar som säger att de är oroliga för miljön...? För jag kan inte tänka mig att den PK-uppfostrade lärarkåren skriver upp dem som frånvarande...?
    The Build Quality Police

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Det är en självklarhet att de kommer att få frånvaro, annars är det brott mot skollagen. Har de riktig tur ryker även studiestödet, och då får de minska sin konsumtion också - dvs det ENDA som kommer att påverka klimatet...
    Buy quality, cry once.

Full gas spar tid irishs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Citat Ursprungligen postat av zoda Visa inlägg
    Har man tur kan man dessutom bli nominerad till Nobels fredspris.
    Va? Har de knåpat ihop en PowerPoint presentation?

Edit: Det var tydligen en Keynote presentation, inte PowerPoint.. https://www.theonion.com/gore-wins-o...ese-1819569529
    Senast redigerat av irish den 2019-03-15 klockan 10:10.
    My opinions may have changed, but not the fact that I'm right!

Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Det är en självklarhet att de kommer att få frånvaro, annars är det brott mot skollagen. Har de riktig tur ryker även studiestödet, och då får de minska sin konsumtion också - dvs det ENDA som kommer att påverka klimatet...
    Kämpar dom ordentligt kanske dom får sin globala miljödiktatur, då betyder ju skollagen ingenting! Ett gäng illiterata dumhuven som styr oss andra med våld är väl inget nytt?

"Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Citat Ursprungligen postat av Twintorsk Visa inlägg
    Kämpar dom ordentligt kanske dom får sin globala miljödiktatur, då betyder ju skollagen ingenting! Ett gäng illiterata dumhuven som styr oss andra med våld är väl inget nytt?
    Gröna khmererna

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    The Build Quality Police

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Om fundamentalister är sådana som blir KrenGTa när någon har avvikande åsikt så har vi många fundamentalister i Sverige och världen.
    Alldeles för många vågar inte ha egna åsikter utan tycker som majoriteten.

Jämför låsningsfria bromsar som inte behövdes här på SportHoj för inte så länge sedan, nu Tjör man ijäl sig DirEcKt utan det!

Robert Collin: Att tro på elbilen är som att tro på Gud

Jamen, Miljöpartiets tro på den halva bilen per hushåll? Det kanske är lösningen? Men det kräver en extrem satsning på kollektivtrafiken OCH att vi ändrar våra resvanor. I storstäderna kanske det går att ersätta bil med buss, tunnelbana och cykel. Men glesbygden måste tömmas på folk så gott det går och järnvägen måste ändå rustas upp för att förbinda de landsortsstäder som inte kan läggas ner.
    Om du funderar på att byta bil, ska du välja en ny som går på diesel, bensin, eller el med batterier eller vätgas? Jag har inte en susning!
    I går var det etanol. I dag elbilar. Att tro på el*bilen är som att tro på Gud. Det är inte grundat på vetenskap. Utan just på tro. I alla fall de närmaste tio, tjugo åren. Tills det blivit ordning på koboltbrytning i Kongo och bilarna fått bättre räckvidd.

https://www.radron.se/artiklar/rober...tt-tro-pa-gud/
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Själv är jag rätt trött på honom och resten av hans yrkeskår. Inte för att han har en åsikt utan för att han utger sig för att vara en motorjournalist.

Enligt min mening så bör en motorjournalist, såsom med alla yrken, kunna vad fan man håller på med. Inte bara den lilla smala bit som sitter, och har suttit framför näsan de senaste 20 åren. Och det mina kära vänner kan han i detta fallet inte. Jag är ytterst tveksam till att han ens har satt sin fot inuti en elbil, än mindre haft någon under en längre tid. Hade någon skrivit i "Dagens Sporthojsblaska" att den bästa hojen som finns just nu på marknaden är en "Yamasuki GPXY 1143" hade nog de flesta på det här forumet kunnat ana ugglor i mossen. För vi har såkallad domänkunskap.

Myter, lögner och propaganda växlas om vartannat. Med inslag av vedertagna sanningar, så hela texten såklart inte kan dömas ut av, wait for it, vetenskapliga rön.

Enskilda meningar och fraser kan dock motbevisas, men då kommer den andra religionen in, diesel-talibanerna, och sågar vid fotknölarna.

Fundamentalister finns överallt. Damned if you do, damned if you don't.

Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Honda CBR900RR Fireblade, Honda VT750S & Yamaha XT600K Motard/Enduro
    Den här tråden förtjänar ju bussexplosionen som gif:
    https://media.giphy.com/media/vuOnOb...gjUE/giphy.gif

Tänk er att köra hoj bredvid den...

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Citat Ursprungligen postat av irish Visa inlägg
    Själv är jag rätt trött på honom och resten av hans yrkeskår.
    Jag har inte heller så mycket till övers för karln. Han har på något märkligt sätt lyckats skapa en karriär utifrån det gamla fallet med Mercedes A-klasse. Men han har inte producerat så mycket annat utöver detta. Han har dessutom lyckats hamna i blåsväder mer än en gång i mina hemtrakter, dels för konflikter med biltillverkare som har privata områden här uppe, dels för ett antal märkliga åsikter om vinterväghållning och vinterdäck.

Jag postade dock länkarna till hans artiklar eftersom de faktiskt belyser ett mycket intressant fenomen i vår nutid - den extrema lättkränktheten hos de politiskt korrekta. Backa bandet endast några år så var detta samhällsfenomen kanske inte obefintligt, men i alla fall betydligt mindre utbrett.

Typexemplet med elbilar är faktiskt spot on. Kritiserar du någonting kring elbilar så behöver man inte räkna mer än sekunder innan ett antal "elbilstalibaner" är uppe på barrikaden och beredda att dissikera dig och dina politiskt inkorrekta åsikter i småbitar. Kritiserar du däremot något så politiskt inkorrekt som dieselbilar...så händer precis ingenting...livet går vidare som vanligt, trots att "dieseltalibaner" rimligtvis lär vikta ut "elbilstalibaner" med en faktor tusen till ett.
    The Build Quality Police

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Triumph Street Triple R -11, Yamaha Super Ténéré -91, Husaberg TE250 - 11, avverkat: Dragstar 650, Bandit 600 S
    Jag gillar elbilar och brukar försöka bemöta kritik mot dem. Oftast är det felaktiga uppgifter som fortsätter att spridas bara för att folk verkar se elbilar som ett hot. Senast nu i veckan drogs IVLs rappakalja upp igen trots att den åtskilliga gånger har visats innehålla felaktiga uppgifter och jämförelser som inte är relevanta.

Elfordon har begränsningar och passar inte alla användare. Det gör inte en diesel-SUV heller.

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    Jag gillar elbilar och brukar försöka bemöta kritik mot dem. Oftast är det felaktiga uppgifter som fortsätter att spridas bara för att folk verkar se elbilar som ett hot. Senast nu i veckan drogs IVLs rappakalja upp igen trots att den åtskilliga gånger har visats innehålla felaktiga uppgifter och jämförelser som inte är relevanta.

Elfordon har begränsningar och passar inte alla användare. Det gör inte en diesel-SUV heller.
    Jag gillar SportHojar och försöker bemöta kritik mot dem...

SportHojar har begränsningar och passar inte alla motorcyklister. Men jag förstår att alla inte vet tillräckligt och att jag tillhör en minoritet av minoriteten motorcyklister.

När det gäller bil så skulle jag mycket väl kunna köra en elbil lika bra som min tråkiga bensindrivna bil. Att cykla till en hyrelbil vore inte fel och slippa försäkring, besiktning, hjulbyten, reparationer, tvätt och en massa annat.

Aber meine Sportler? Nein muss ich sagen!
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Hoj
    Ok
    Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    Senast nu i veckan drogs IVLs rappakalja upp igen trots att den åtskilliga gånger har visats innehålla felaktiga uppgifter och jämförelser som inte är relevanta.
    Är det denna du menar?
    https://www.ivl.se/download/18.59222...tteries%20.pdf

Har du nån länk till kritiken som pekar ut de felaktiga uppgifterna och de orelevanta jämförelserna?
    Eller du kanske vet själv vad i sak som kritiken rör?
    Senast redigerat av zoda den 2019-03-17 klockan 20:26.

Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Citat Ursprungligen postat av zoda Visa inlägg
    Är det denna du menar?
    https://www.ivl.se/download/18.59222...tteries%20.pdf

Har du nån länk till kritiken som pekar ut de felaktiga uppgifterna och de orelevanta jämförelserna?
    Eller du kanske vet själv vad i sak som kritiken rör?
    Försökte hitta en sida som inte drivs av miljötalibaner. Här är en debattartikel som håller låg ton och påpekar de mest uppenbara bristerna i att tolka IVL-rapporten som om det var tio Guds Budord: https://www.nyteknik.se/opinion/nu-b...ronare-6855970

Edit: Mer åt talibanhållet, men sätter fingret på mer tokigheter i rapporten: https://cleantechnica.com/2017/06/22...y-study-sucks/
    Senast redigerat av irish den 2019-03-17 klockan 20:51.

Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Här har vi en lista över de industrier som släpper ut mest CO2 i Sverige: http://www.sverigesnatur.org/aktuell...-sverige-2017/
    Anläggning/ Utsläpp av fossil CO2 (miljoner ton) / Verksamhet / Kommun
    1. Luleås kraftvärmeverk, Lulekraft /
    2,174 / Förbränning / Luleå
    2. Cementa AB, Slitefabriken/ 1,601 / Anläggning för framställning av cementklinker eller kalk / Gotland
    3. Preemraff, Lysekil, Preem AB / 1,583 / Olje- och gasraffinaderier / Lysekil
    4. SSAB, Oxelösund AB / 1,53 / Stål och metall / Oxelösund
    5. SSAB EMEA AB, Luleå / 1,294 / Stål och metall / Luleå
    6. Borealis Krackeranläggning / 0,641 / Anläggning för kemisk framställning av organiska baskemikalier / Stenungsund
    7. St1 Refinery / 0,522 / Olje- och gasraffinaderier / Göteborg
    8. LKAB, Kirunagruvan / 0,478 / Malm och mineral / Kiruna
    9. Preemraff, Göteborg, Preem AB / 0,461 / Olje- och gasraffinaderier / Göteborg
    10. Värtaverket / 0,448 / Förbränning / Stockholm
    Inte mindre än 3 raffinaderier ligger med på top-10 listan. Men enligt IVL-rapporten så räknas det inte med?
    Däremot så både tillverkas och körs elbilar med upptill 50% fossil elmix under hela dess livslängd?

Och här i Sverige har vi ju självfallet ett sådant scenario:
    http://www.energimyndigheten.se/cont...ddelande-2.gif
    Edit: Snyggade till tabellen
    Senast redigerat av irish den 2019-03-17 klockan 21:34.

Sidan 48 av 51 FörstaFörsta ... 2342434445464748495051 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Det är min 2,2 kg smideshammare, perfekt att finjustera passningen av ömtåliga delar med

Ryddarn
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här