Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Är det så att vi måste se bakåt i framtiden?

gengas%20001.jpg

Fotocred: Göran på http://nortonsingles.se/gammal/d982fba5-74a9-4841-bc7f-4523cb46fd14-29.html



Ja, jag vet att det är valår i år och de olika partierna kämpar järnet med att profilera sig.
Men hur tänker dom?

Ja hur tänker de? :va

Miljöpartiet har fått vara med och "ta ansvar" och bevisat att de inte riktigt förstår hur demokrati fungerar. De kan visserligen ha rätt i att vi inte kan fortsätta att leva som vi gör idag för då dör mänskligheten troligen ut. Men inte under vår livstid, kanske inte ens under våra barnbarns, så som egoister kan vi skita i det!

För i en demokrati, till skillnad från en diktatur, måste man ha människorna med sig. Annars förlorar man inflytande.

SD har fått människor med sig men har ännu inte fått "ta ansvar" och då kan man vara hur populistisk som helst.

Hade politikerna från början argumenterat med SD istället för att mobba ut dem hade de kanske inte blivit lika stora. Om de sedan, som i Finland, låtit dem vara med och "ta ansvar" så hade de troligen krympt och delat sig som Sannfinländarna.

För min del så skulle jag gärna pendla med en sidventilsstånka som drivs med gengas! :tummenupp
Bandagarna skulle se lite annorlunda ut men nog skulle jag fortsätta även om topphastigheten blir något lägre. :D
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Oj, en sån hoj har jag, men var hittar jag ett gengasaggregat till den. Kanske inte så kul på bandagar, den ger 14 hästar på bensin. Betydligt mindre på gengas. Förmodligen kopiösa utsläpp av växthusgaser, men jag har förstått att det bara är fossila bränslen och kor som förstör miljön.
 

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Sthlm
Hoj
Honda 500 AF
TS tycker att tråden är helt fantastisk!

Vi har diskuterat politik över 13 sidor utan att fara i strupen på varandra, dra på oss varningar, moderatorsåtgärder eller sett någon radera sitt konto i vredesmod.

Damm - vi agerar mer moget än politikerna vi röstade på!

Vart är SH på väg egentligen...?:fyllisar
-

Ja fan, borde ha förstått att det är Hampe som startat tråden :Bugar

/H
-
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Oj, en sån hoj har jag, men var hittar jag ett gengasaggregat till den. Kanske inte så kul på bandagar, den ger 14 hästar på bensin. Betydligt mindre på gengas. Förmodligen kopiösa utsläpp av växthusgaser, men jag har förstått att det bara är fossila bränslen och kor som förstör miljön.

Men den toppar nästan 110 på bensin och Tragikvärket vill inte att vi ska köra fortare än 80 så gengas borde uppmuntras!:tummenupp

Spontanturer kommer också bli färre när vi behöver planera lite! :tummenupp
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
...Sannfinländarna...

Ja jädrar, Sannfinländarna...

En annan har ju gått och blivit intresserad av Finland de senaste 10 åren, så man försöker följa med i det som händer där borta, och det där nya partiet snappade jag upp hyfsat tidigt.
Men, jag lyssnar ju mest på radio, och där blev det nog något fel.
Hör man galet första gången, så brukar det sätta sig på det viset.
Men, allt eftersom tiden gick och rapporteringen kring det nya partiet rullade på, så blev man mer och mer fundersam: det var krav på samerna som skulle anpassa sig till ett modernt samhälle, och det var hat mot finlandsvenskarna - det stämde dåligt med namnet jag hört...?

Sedan swischade det förbi en tidning under näsan -
Aha! Sannfinländarna, alltså! Jag hade hört det som
Samfinländarna första gången, och det ordet satt i skallen.
Liiite skillnad...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ja jädrar, Sannfinländarna...

En annan har ju gått och blivit intresserad av Finland de senaste 10 åren, så man försöker följa med i det som händer där borta, och det där nya partiet snappade jag upp hyfsat tidigt.

Där finns ju miljöpartiet också men heter De Gröna https://www.vihreat.fi/node/32

Tyvärr har jag ännu sämre koll där än på Sannfinländarna... :rodnar

Sannfinländarna ogillar ju det svenska språket men de har ju inte direkt koll på Finlands historia.
Vårt Land skrevs på svenska och efter 20 år översattes den till finska.
Det var svenskspråkiga finländare som fick finska att bli, tillsammans med svenska, officiella språk i Finland.
Mannerheims första språk var svenska.

Minä olen routinkielin routalainen! :)

Nu vart det lite OT för om De Gröna har samma politik som i Sverige vet jag inte... :rodnar

Men en sidventils 500 Norton gillar jag! :tummenupp
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Min chef är finne och bor norr om Helsingfors. Vi pratade lite om valet i måndags, och han berättade att de har hållit på liknande som i Sthlm i Helsingfors, så de måste ha en like till Helldén där borta.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
3.92 procent då 4017 av 6325 distrikt har räknats klart. Tyvärr är det distrikten med fler MP-anhängare som är kvar att räkna.

En rolig notering är ju att Raggarpartiet fått hela 17 röster: www.raggarpartiet.hemsida24.se
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag brukar ofta hålla med dig i det du skriver men här har du uppenbarligen stoppat ned hästarna i byrålådan...

Italien är ett skitland med nivåer på analfabetism, misär och korruption som du inte hittar ens i de värsta förorterna i Sverige. Folk bor hemma hos föräldrarna tills de är 40 år, arbetslösa och utan utbildning. Sopor på gatorna pga strejker, fuskjobb, illegal invandring och då pratar vi miljoner, inte 6000.

Det är nästan som när folk pratar om att flytta till Thailand för att det var fint där på semestern...

Att sedan MP med inflytande troligen innebär lägre produktivitet i samhället är nog sant. Men tomten kommer till de som hade den önskelista flest kunde enas om... och det bor väl fler på Hornsgatan i Stockholm än vad det gör i hela östra Norrbotten. Och i Kalix gillar man ju MP och S. :)


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro

Beror nog på perspektivet, du jämför med Italien, finnen jämför med Sverige....
https://sv.bibelsite.com/matthew/7-3.htm
https://svenska.yle.fi/artikel/2018...a-forortspoliser-for-att-tygla-brottslighet-i
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar


Man kan göra vilka jämförelser man vill för att uppnå det man vill... :)

- Det är till stor del internationella motorcykelgäng som sysslar framför allt med droghandel, och den handeln ökar, säger Mykkänen.
Nu ska jag inte säga att kan Finland men det var de gäng jag också kände till...

Det fria skolvalet har påskyndat en utveckling där infödda svenskar går i vissa skolor och invandrarbarn i andra.
Finland vill inte ha fria skolval utan ha det som är "vänster" i Sverige...
Fast här är det ju invandrarnas fel, inte det fria skolvalet. :fakta :D

https://svenska.yle.fi/artikel/2018...a-forortspoliser-for-att-tygla-brottslighet-i

Vilka partier som sett till att man infört E10 där vet jag inte men jag tankar alltid 98 av den anledningen, särskilt som jag har plasttank som inte gillar alkohol... :(
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top