Sidan 122 av 122 FörstaFörsta ... 227297116117118119120121122
Resultat 2 421 till 2 434 av 2434
    Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av Hoztic Visa inlägg
    Jag bor heller inte i Stockholm stad, jag bara pendlar tvärs igenom skiten varje dag och jobbar i ena hörnet Så han drabbar mig i högsta grad, och jag kan inte göra ett smack åt det
    F,låt, jag tolkade S-holm som att det var förkortning för Tokholma…
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av Old Badger Visa inlägg
    F,låt, jag tolkade S-holm som att det var förkortning för Tokholma…
    Det skulle ju kunna vara Sparreholm, men nej, det var Stockholm i 11 år, men nu bor jag strax söder om eländet, men fortfarande en del av Storstockholm
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av Hoztic Visa inlägg
    Det skulle ju kunna vara Sparreholm, men nej, det var Stockholm i 11 år, men nu bor jag strax söder om eländet, men fortfarande en del av Storstockholm
    Nu får vi tänka på att det finns känsliga SportHojare som faktiskt villigt flyttar dit!

Och sedan snabbt glömmer hur det är att inte ha en tunnelbana som går dygnet runt i närheten...

Jag föredrar ändå ,som SportHojare, att ha krokiga vägar utan trafik i närheten...
    Blodgivare

A SENSE OF HUMOUR

Medlem CFrs avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    Beror på
    Hmm, spontant och som en marknadsmekanism känns ju idén inte helt dum ändå, under förutsättning att den kan tillämpas globalt och om vi skalar bort en del av självspäkningsdelarna i det hela. Marknadsmässigt borde det ju ge incitament för att dels lägga pengarna på minskning av koldioxidutsläpp där det ger störst effekt och att investera i forskning som ger såväl största minskning av koldioxidutsläpp som att minska kostnaden för återföring av koldioxid.

Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Gäsp. En drömmare till. Rubriken hade också kunnat lyda "Så kan vi begå politiskt självmord". Dubbla priset på drivmedel? Det drabbar inte mig nämnvärt, men jag kör ju bara ungefär 1500 mil privat per år, om de milen kostar 15000 eller 30000 kr/år i drivmedel är inte livsavgörande. Men för företagen? För de som bor på landsbygden och kör fem tio gånger mer än jag, och som inte kan välja kollektivt som jag faktiskt kan?

Hur kan man vara så ignorant och respektlös? "Sverige har använt sin rättmätiga del av utsläpp"... säger vem då? I relation till vad? Per kvadratkilometer skog? BNP? Så många frågor.
    Föredettahojar: AR 125 -85 | ZZR 1100 -96 | Z1000 -09 | Street Triple R -13

Om julmust ska heta vintermust, så ska fan vinterhjul heta vintervinter!!

Medlem CFrs avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    Beror på
    Citat Ursprungligen postat av doolar Visa inlägg
    Gäsp. En drömmare till. Rubriken hade också kunnat lyda "Så kan vi begå politiskt självmord". Dubbla priset på drivmedel? Det drabbar inte mig nämnvärt, men jag kör ju bara ungefär 1500 mil privat per år, om de milen kostar 15000 eller 30000 kr/år i drivmedel är inte livsavgörande. Men för företagen? För de som bor på landsbygden och kör fem tio gånger mer än jag, och som inte kan välja kollektivt som jag faktiskt kan?

Hur kan man vara så ignorant och respektlös? "Sverige har använt sin rättmätiga del av utsläpp"... säger vem då? I relation till vad? Per kvadratkilometer skog? BNP? Så många frågor.
    Ja, man får skala bort alla de där delarna. Artikeln var en intressant idé inlindad i en massa tramsargument och befängda anpassningar för svensk del. Men som grundmekanism för en koldioxidskatt som tillämpas globalt vore idén inte helt dum, tänker jag. Skall ju då naturligtvis ersätta andra svenska motsvarande beskattningar, vilket kanske till och med skulle ge ett lägre bensinpris för svensk del, men istället kanske bli effektiv för att få bort kolkraft osv. samtidigt som det stimulerar forskning.

Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Citat Ursprungligen postat av CFr Visa inlägg
    Ja, man får skala bort alla de där delarna. Artikeln var en intressant idé inlindad i en massa tramsargument och befängda anpassningar för svensk del. Men som grundmekanism för en koldioxidskatt som tillämpas globalt vore idén inte helt dum, tänker jag. Skall ju då naturligtvis ersätta andra svenska motsvarande beskattningar, vilket kanske till och med skulle ge ett lägre bensinpris för svensk del, men istället kanske bli effektiv för att få bort kolkraft osv. samtidigt som det stimulerar forskning.
    Ja precis - det är ju just det där som ofta är problemet, för mig åtminstone. Diskussionerna och idéerna är intressanta, men argumentationen och riktningen på det hela är ofta helt uppåt väggarna. Tyvärr så tappar jag intresset ganska snabbt och har en tendens att avfärda saker när en inlaga är skriven som den är i detta och många andra fall.

Synd, för jag tror de flesta människor är intresserade av att höra nya idéer och tankesätt, men gärna vill lämna höftskotten åt sidan.

Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Kan inte nå den här sidan

•Kontrollera att webbadressen https://www.dn.se är korrekt
    Blodgivare

A SENSE OF HUMOUR

Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Hoj
    Ok
    Sea ice around Svalbard, Norway at the end of February 2020 is way above average, as the graph below shows – with more polar bear habitat now than there has been in two decades.
    https://polarbearscience.com/2020/03...WAchyS2g3uIMII

Full gas spar tid irishs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Jahapp, allt som behövdes var en lite värre flunsa..
    https://www.theguardian.com/environm...-air-pollution
    Improvise, adapt, overcome.

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Ett event kanske inte helt i miljörörelsens smak...

https://www.instagram.com/p/B-fcLCwDJNd/
    The Build Quality Police

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Man kan väl säga att media haft ett annat fokus den sista tiden...?
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	greta.jpg
Visningar:	11
Storlek:	72,4 KB
Id:	453368  
    The Build Quality Police

Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Tankade för 12:20 kr/l igår. Mer Corona tack!

Sidan 122 av 122 FörstaFörsta ... 227297116117118119120121122

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Nja dom var lite för fula Ska ha dom att hålla fast bakskärmen istället för pakethållaren så dom får gärna vara nya. Det verkar lösa sig via en annan forum [...]

bosse-l
Vill du annonsera ovan? Klicka här