Resultat 1 till 9 av 9
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2007
    Hoj
    ingen

Airoh Movement First, invändigt ryggskydd Dainese

Hej.

Köpte ett helkit bestående av tvådelat Daineseställ med ditsatt invändigt ryggskydd Berik handskar, Alpinestars stövlar och en Airoh Movement First hjälm.

Hur vet jag om ryggskyddet är bra? Vilken märkning ska jag leta efter?

Någon med erfarenhet av hjälmen Airoh Movement First? Känns gedigen, inbyggt solvisir, bra passform. Däremot hittar jag inga tester på den, verkar inte vara Sharp-testad... Någon som vet?

Tack för svar!

Medlem Coq Rouges avatar
    Reg.datum
    jul 2014
    Hoj
    Aprilia RSV Mille 1000, -99
    Kika här! Där finns en hel del matnyttigt om skyddsutrustning och klassningar för mc. http://www.motobikers.se/sv/page/314...fo-CE-markning
    Full fart spar tid...

Medlem
    Reg.datum
    aug 2007
    Hoj
    ingen
    Tackar väldans! Hem och kolla märkningen då

fleece fleeces avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Hoj
    Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
    Det viktigaste är att prylarna sitter bra och rätt storlek.
    Jag använder alltid ett löst ryggskydd inte det som sitter i stället. Känns mycket bättre.

Det låter som du har köpt bra saker från kvalitet tillverkare

Medlem
    Reg.datum
    aug 2007
    Hoj
    ingen
    Ja, det jag är osäker på är hjälmen och ryggskyddet. Köpte begagnat, fick grejorna till vrakpris, så att köpa ny hjälm och ryggskydd känns helt ok om det behövs.
    Senast redigerat av GR_COO den 2018-02-10 klockan 15:55.

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av GR_COO Visa inlägg
    Ja, det jag är osäker på är hjälmen och ryggskyddet. Köpte begagnat, fick grejorna till vrakpris, så att köpa ny hjälm och ryggskydd känns helt ok om det behövs.
    Det finns två saker man inte ska skaffa begagnade, och det är kondomer och hjälmar Ryggskydd är på god andraplats där i och för sig. Du har ingen aning om vad dom prylarna har varit med om innan, båda har ju deformationszoner som är engångsprylar, och hjälmen är dessutom något man går in, så att den anpassar sig efter huvudet. Din hjälm har redan anpassats efter någon annan, dvs är den redan där förbrukad. Sen slits hjälmarna ute i UV-ljuset också, och man svettas och har sig inne i dom, vilket också åldrar materialet. Så masa dig iväg till en handlare och prova ut en hjälm som verkligen sitter ordentligt, dvs inte glappar i sidled, inte klämmer och inte går att rotera av framåt eller bakåt.
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

På två hjul hackes avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Hoj
    zx6r -99, z1000 -03, kmx 125 -99
    Har själv en sådan hjälm har använt några få gånger och klarar inte av den, det visslar i vindbruset från typ 100 blir olidligt även med hörselproppar, så jag skulle inte rekommendera hjälmen. Möjligt att det går att modifiera visiret så att det går bort men har inte prövat.

Medlem Coq Rouges avatar
    Reg.datum
    jul 2014
    Hoj
    Aprilia RSV Mille 1000, -99
    Citat Ursprungligen postat av Hoztic Visa inlägg
    Det finns två saker man inte ska skaffa begagnade, och det är kondomer och hjälmar Ryggskydd är på god andraplats där i och för sig. Du har ingen aning om vad dom prylarna har varit med om innan, båda har ju deformationszoner som är engångsprylar, och hjälmen är dessutom något man går in, så att den anpassar sig efter huvudet. Din hjälm har redan anpassats efter någon annan, dvs är den redan där förbrukad. Sen slits hjälmarna ute i UV-ljuset också, och man svettas och har sig inne i dom, vilket också åldrar materialet. Så masa dig iväg till en handlare och prova ut en hjälm som verkligen sitter ordentligt, dvs inte glappar i sidled, inte klämmer och inte går att rotera av framåt eller bakåt.
    Håller helt med dig Hoztic. Dessutom är hjälmar så individuella så det som sitter som en smäck på mig passa inte en annan huvudform. Ut och prova, du kör ju hoj "naken" I jämförelse med andra trafikanter. Trafikanter som tyvärr för ofta inte har koll på vad som händer runt om dom...

Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk
    Full fart spar tid...

Medlem
    Reg.datum
    aug 2007
    Hoj
    ingen
    Tack för alla råd och synpunkter. Hade tänkt att skaffa annan hjälm ändå.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Uppskattar snarare att underhålla bilen själv och njuta av en enklare form av transportmedel. Fan visste inte att jag skulle behöva försvara min karaktär så här [...]

turismo
Vill du annonsera ovan? Klicka här