Video The BAM Road solo on a DR650

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
38 minuter av Gopro film från BAM Road i Ryssland.

Imponerande prestation att våga köra ensam över alla broar, vattenpassager och ödsliga vägar. Jag hade inte gett mig på det utan att minst vara två.

 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Ser najsigt ut. Lite skrämmande med de otroliga ödemarkerna om det händer något.
Jag tycker det är läskigt att åka utanför tullarna. :D Närååå
 

Coq Rouge

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Nacka
Hoj
Aprilia RSV Mille 1000, -99
Dessutom körandes med enbart en hand på styret och i den andra en lång pinne för sin GoPro över broar som jag skulle känt svindel av att ens titta på... :Bugar
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Tja det är ju svårt att klaga på det svenska vägnätet efter att ha sett den videon
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
När han får motorstopp i en av vattenpassagerna med ganska kraftigt vattenflöde var jag säker på att han tagit sig vatten över huvudet. Otroligt nog fick han start på cykeln och tog sig över. Vilken prestation och galenskap :3freak
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det som imponerade mest på mig är att han klarade BAM med den bensin han medförde på hojen.
För endera hade han något 100-tal liter bensin med sig.
För jag såg aldrig att han tankade (eller hände det när jag gjorde annat än kolla på datorn ?)
Eller också körde han bara så långt som man kommer på en tank, 13 (?) liter.
Eller så fanns det regelbundna möjligheter köpa bensin längs BAM.
Eller så hade han följebil med bensin.
Reparationen där man svetsade på hojen ger intryck av att det regelbundet finns samhällen längs BAM.
Med bensin. Gissar jag.
Sedan blev jag väldigt impad som redan skrivits av hans körförmåga.
En hand på styret och selfiepinnen på den andra när jag är ute och åker i trafiken !
Hade jag aldrig klarat.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det som imponerade mest på mig är att han klarade BAM med den bensin han medförde på hojen.
För endera hade han något 100-tal liter bensin med sig.
För jag såg aldrig att han tankade (eller hände det när jag gjorde annat än kolla på datorn ?)
Han körde 1200km, filmen är 38 minuter, det kan vara så att han inte filmade allt ;) Bropassager på något som ser ut som en gammal termitstack är ju klart mer publikfriande än någon som står och häller soppa i en hoj...
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Eller också körde han bara så långt som man kommer på en tank, 13 (?) liter.
.

Det är en eftermarknads/adventure tank han har. Tror den är på 25 eller 30 liter. Om man räknar med en bensinförbrukning mellan 0,43 och 0,5 borde han kunna köra cirka 50 -70 mil per tank.
 

Milleducce

Medlem
Gick med
17 Apr 2005
Ort
Skanör
Hoj
Ducati SS1000 DS
Ja imponerande att han gjort det men en fråga som jag ställer mig är VARFÖR ?
Om det är naturen så finns ju detsamma här i norden ( med mycket bättre vägar, boar etc )
Killen måste vara ute efter att ge sig på
svårigheter och att göra något som ingen annan gjort. Som jag ser det är det duktigt men rätt meningslöst. I vilket fall är jag glad att det inte var jag som stod med hojen innan den där bron eller där vägen plötsligt slutade.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Ja imponerande att han gjort det men en fråga som jag ställer mig är VARFÖR ?
Om det är naturen så finns ju detsamma här i norden ( med mycket bättre vägar, boar etc )
Killen måste vara ute efter att ge sig på
svårigheter och att göra något som ingen annan gjort. Som jag ser det är det duktigt men rätt meningslöst. I vilket fall är jag glad att det inte var jag som stod med hojen innan den där bron eller där vägen plötsligt slutade.

Du har aldrig hört termerna äventyr och minnen för livet?? det är som varför skulle man segla från Europa till Amerika eller ens från Sverige till Finland när man "faktiskt" bara behöver segla runt på Vänern för det är ju ungefär samma miljö liksom, vatten som vatten och lite klippor här och var.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top