Vad gör ni inför säsongen 2018/fördriver tiden?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har snart hojen ramren, motorn ska ur för en topprenovering som också ska göras tillsammans med lite annat plock här och var.

I mitt fall känns det snarare som att vintern är för kort, med allt annat som ska göras så finns det inte en chans att jag får motorn i hojen innan semestern.

Vad ska jag köpa för (billig) hoj som jag kan googla efter på kafferasterna? :va
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Bokat några skidveckor utspridda närmsta veckorna. Köra hoj står väldigt lågt så här års. Det är först i maj suget att köra hoj infinner sig för min del. Det finns andra intressen som är intressantare så här års. Sedan kan man så klart planera in vissa underhåll under vintern så att man slipper ta det när suget och abstinensen är som värst. Det ska bara vara att vrida om nyckeln mer eller mindre och kolla lufttrycket.

Har väl sneglat lite på säkerhetsutrustning, men inte hittat något jag vill ha. Kanske helt enkelt avvaktar till en annan säsong. Inget akut behov av något.
 

aldrig.stanna

Medlem
Gick med
18 Jun 2017
Ort
Söder om söder..
Hoj
Yamaha MT-09 SP 2018
Drog faktiskt ut och körde ett par timmar i veckan. Var riktigt fint väder ( Lund)! Det var hur fantastiskt som helst, men när kylan sedan kom så gick det fort.

Annars har man väl smådonat lite bara... Oljebyte, filter..
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Bygger en åk moppe av en cresent skoterett. Har lyft ur husqwarna flinta motorn o mekat i en vattenkyld minarelli AM6 som fått en 95cc stage6 R/T med stroker vev till jämna 100cc.

Den bör lämna ca 25-28hp på slangen o det räcker till att åka o köpa chips på
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Köper tillbehör och uppgraderingar till alla hojar jag har, även till de som planeras att säljas. Helt idiotiskt, men jag kan inte leva med vetskapen att hojen står där med två olika bobbiner på svingen. :3freak
 
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
Modifierat mer på Kawan. Ute å gasat med bilen. Tränat som vanligt. Längtar till våren.
 

DucceMike

Former M900D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
CBR1000rr -08 Fullsmetad Banhoj + CBR1000RR SP 2016 Ten Kate Ready To Race
Letar Racebuss för fullt, har tröttnat på släp och baksätes sova.
Siktar på Transporter T5 10-11 alt. Vivaro 2.5 10-11 med nygjorda kamremsbyten :).

Sedan hänger jag och dreglar på TenKate för att kolla in allt jag inte har råd med...
Ses snart på banan:tummenupp
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Detta håller vi på med :D
Har åxo bytt olja o filter på stor kåtten,å så väntar vi på att det kommer mer snö som ligger kvar :tummenupp
Polaren som bor vid Mälaren meddelar att det ligget 16cm kärnis på sjön :yoparty men är inte så sugen att åka 2 mil asfaltsväg innan man kommer fram :3freak
 

Bifogat

  • 20170216_202000_resized.jpg
    20170216_202000_resized.jpg
    284.3 KB · Visningar: 92
  • 20170325_213712_resized.jpg
    20170325_213712_resized.jpg
    350.5 KB · Visningar: 97

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Detta håller vi på med :D
Har åxo bytt olja o filter på stor kåtten,å så väntar vi på att det kommer mer snö som ligger kvar :tummenupp
Polaren som bor vid Mälaren meddelar att det ligget 16cm kärnis på sjön :yoparty men är inte så sugen att åka 2 mil asfaltsväg innan man kommer fram :3freak

Project Cars rockar! Lägger ned ohälsosamt många timmar på det:D
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Helt ärligt är det den bästa vinterhoj jag någonsin haft. Bättre än de lv-reggade enduros jag ägt, faktiskt. Nackdel? Ja, generatorn lämnar bara 180 watt, så värmehandtag är bara att glömma. Och urvalet vintersulor med feta klackar är väl inte det bästa men det finns en del hyggliga skotersulor att välja på... Fast jag sladdar glatt på sommarsvålarna, förstås...

köpte en idag med dubbade vinterdäck. hämtar imorn nice att åka hoj (eller ja) till jobbet på måndag


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
köpte en idag med dubbade vinterdäck. hämtar imorn nice att åka hoj (eller ja) till jobbet på måndag


Skickat från min iPhone med Tapatalk



Tjitt! Grattis! Den är bara sååå tokkul. Men får jag rekommendera att du slänger på en rejäl kätting på den? (Jag har alltid med mig ABUS City Chain som jag lindar runt spegelfästena när jag är ute. Men en tankväska går bra med) Även den klåfingriga avarten av mänskligheten verkar gilla den...
 
Last edited:

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Tjitt! Grattis! Den är bara sååå tokkul. Men får jag rekommendera att du slänger på en rejäl kätting på den? (Jag har alltid med mig ABUS City Chain som jag lindar runt spegelfästena när jag är ute. Men en tankväska går bra med) Även den klåfingriga avarten av mänskligheten verkar gilla den...

ok. kommer köra skivbromslås och helförsäkring till att börja med. vad pröjsar du i försäkring?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
ok. kommer köra skivbromslås och helförsäkring till att börja med. vad pröjsar du i försäkring?


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Nej, inte skivbromslås, snälla! Då behöver du nästan inte låsa den alls. 100 kilo fixar vilka sparristomtar som helst. Plättlätt. Och sedan lassas den in i en VW-Transporter, eller annat skåp. Bye, bye, Grom! Den är borta innan du ens hunnit vända ryggen till...

2800. Hel/hel. Svedea,
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Nej, inte skivbromslås, snälla! Då behöver du nästan inte låsa den alls. 100 kilo fixar vilka sparristomtar som helst. Plättlätt. Och sedan lassas den in i en VW-Transporter, eller annat skåp. Bye, bye, Grom! Den är borta innan du ens hunnit vända ryggen till...

2800. Hel/hel. Svedea,

ok. den kommer stå parkerad utanför min port på jobbet så jag tar risken. pallar inte hålla på med kedja o skit


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag... rehabtränar, styrketränar, stretchar, promenerar och planerar. 1-2ggr/dag, sju dagar i veckan. Allt för att jag förhoppningsvis ska kunna sitta på en hoj överhuvudtaget under 2018 :fakta
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top