Vad gör ni inför säsongen 2018/fördriver tiden?

Original_Iron_Mike

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2017
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R/RR
Dagarna räknas ner, downhill till våren nu! Vad gör ni inför säsongen, batteri? drivpaket? går till garaget och startar emellanåt, eller en liten tur i i lokala området i mjukisbyxor och utan hjälm max 30/kmh? Avställt eller på? Hojbyte?

Detta är ingen försäkrings-topic,-tråd utan silly season Qs :3freak kliar i fingrarna... Hur kan man överleva tiden fram till påställning? (kollar lite gammalt kul - uppdrag granskning sporthoj på svt) etc ^^

Hur fördriva tiden? tips på mek?

Mvh :musik
 
Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Blocket-knarkar. Upprörd över att mycket annonsering flyttat över FB Marketplace(sökfiltrering suger).

Letar banhojsobjekt...
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Köpte enduro :banana
Då tar säsongen inte slut, går bara från ena mc säsongen till andra mc säsongen:tummenupp
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Tränar satan så jag fort bort lilla magen, och bygger muskler där jag behöver fylla ut stället.

Sen lagar jag en jävla massa god mat, fixar lite småsaker med hojen, kollar en jävla massa MotoGP-klipp och längtar till våren.

Nu önskar jag naturligtvis att vi hade lite bättre/stabilare väder i Sverige, men jag tycker det är rätt skönt att ta en liten paus från hojen. Kostar rätt mycket och tar väldigt mycket tid, även om jag älskar motorcyklar mest så finns det annat kul i livet med.

Hade det varit kul att köra hoj i 35 grader med skinnställ på? Knappast. Hade vi längtat efter våren lika mycket om vi hade Spaniens väder? Knappast!

Tycker det är rätt mäktigt när våren kommer och hela Sverige förändras, människor blir gladare, tjejer visar mer hud, uteserveringarna öppnar. Känslan och lyckan den första riktiga vårdagen är svårslagen.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skruvar isär och ihop banhojen, byter trasiga delar och ska väl försöka komma till att faktiskt bygga om båten lite.
Ska laga pendlingshojen som sprang läck efter att ha åkt i marken på väg till jobbet.
Och så blir det service av sambons hoj, vilket blir oljebyte, skrubba bromsar, byta bromsbelägg och bromsvätska samt batteribyte och allmän översyn.
Annars så leker jag med andra leksaker, som att kasta pinnar fort på cirklar, stå som ett fån och vifta, blind för omvärlden och skriva otydliga saker på sporthoj.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Blocketknarkar. Pysslar i garaget med tvåtaktarna. Varmkör de andra hojarna emellanåt. Tränar på gymet.
Köpte airbagväst som jag torrkör och nu monterat dragstroppen till. Längtar satan till våren! :3freak

Å så sliter jag ut en miniräknare genom att räkna framlänges och baklänges typ 1000 ggr för att försöka få till ekonomin med att köpa en MT-10 ihop med min grabb. :D:va
 
Last edited:

Dhenniz

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2018
Ort
Strömsund
Hoj
Suzuki: GSF 650 Bandit 2007 och DL 650 V-Strom 2004
BD Krympt.JPG

Kör denna så mycket det bara går, Finns något för varje tid på året. :tummenupp :yoparty :rock
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Till mitt försvar anför jag den gamla allsångsdrapan:

"Det rullar, det rullar, det rullar, det rullar..." und so weiter.


Men, det är väl inget att sticka under stolen med - en 15-20 grader varmare skulle ju inte smakat huggorm...

IMG_0053 (3).JPG
 

illoco

Medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
åker endel enduro ,lite skidor samt bygger motor till suzukin ska bli lite mer cc andra kammar och lite portning av topp så jag längtar med spännig på vären:):banana:tummenupp
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Enduro! Behöver ju nästan inte vara inne här och bråka alls längre.
Deltävling tre i Vintercupen kördes idag!:tummenupp
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Till mitt försvar anför jag den gamla allsångsdrapan:

"Det rullar, det rullar, det rullar, det rullar..." und so weiter.


Men, det är väl inget att sticka under stolen med - en 15-20 grader varmare skulle ju inte smakat huggorm...

View attachment 441617

funderar starkt på en grom som vinter/pendlings hoj/moppe. hur funkar den på vintern? har du vinterdäck på?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Som sagts tidigare, ALLT för att få plats i skinnstället igen! Fortsätter med en del gym på veckorna. Nu efter nyår mkt mer kondition o enbart lätt styrka. Gått ner 7 kg sen nyår. Landa på 90 kg vore drömmen, får se hur det gått när säsongen startar med licenskurs på Mantorp 29/3 ! Kosten är knixig, lätt som tusan efter tunga träningar i höstas att ösa på med käk i tid o otid. Tagit bort mkt av de snabba kalorierna o sett över kosten totalt, vilket gett hyfsat resultat. Vart riktigt flitig o köpt en del extra till cykeln. Service på gafflarna o håller på att laga en del som behövts se över.

27459011_10215213614444273_4687317688386832920_n.jpg
 
Last edited:

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
funderar starkt på en grom som vinter/pendlings hoj/moppe. hur funkar den på vintern? har du vinterdäck på?


Skickat från min iPhone med Tapatalk



Helt ärligt är det den bästa vinterhoj jag någonsin haft. Bättre än de lv-reggade enduros jag ägt, faktiskt. Nackdel? Ja, generatorn lämnar bara 180 watt, så värmehandtag är bara att glömma. Och urvalet vintersulor med feta klackar är väl inte det bästa men det finns en del hyggliga skotersulor att välja på... Fast jag sladdar glatt på sommarsvålarna, förstås...
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Nojjar över termostatbyte till våren, har inte hojen så jag kan meka nu :(

/R
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Kollar så laddaren sitter på (trots att jag vet att den gör det), kollar slitdelar (som jag vet är ok för hojen har gått 170mil), kollar allt annat (som jag vet är ok)..

Sedan letar jag alternativ till vinterhoj. Är just nu insnöad på en Husqvarna FE 501 både för väg och skog.

Förbannades jävla vinterhelvete till att vara svår och slå ihjäl :huvet
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Kör hoj gör man på sommaren för att stå ut med att det inte är skotersäsong. Accelerationen hos en Sidewinder får alla sporthoj inkl min 1198 att framstå som rent joll!
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Kollar så laddaren sitter på (trots att jag vet att den gör det), kollar slitdelar (som jag vet är ok för hojen har gått 170mil), kollar allt annat (som jag vet är ok)..

Sedan letar jag alternativ till vinterhoj. Är just nu insnöad på en Husqvarna FE 501 både för väg och skog.

Förbannades jävla vinterhelvete till att vara svår och slå ihjäl :huvet

Sätt lite fart med att hitta en Husky eller vad du nu är sugen på. Skogsåka är ett mycket värdigt substitut för banåka & annat bus. Med bra dubbdäck så är det inga konstigheter alls att köra gata när det är halt. Fast dom tar ju rätt bra stryk om det är barmark...:crash

Risken är ju dock att det inkräktar på åk-kassan för sommaren med, hålla igång två hojar är lika dyrt som det låter.. :gnissla
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Vintern ägnas åt bitterhet över att man inte kan köra, att spana på hojbyte eller ytterligare hoj, hojgrejer, utrustningskomplettering och lös planering för 2018 års tur på kontinenten.

Just resonerar jag med mig själv om att inte byta hoj, inte köpa massa prylar även om jag nog skulle behöva en ny gps och en läderjacka (till), utan istället lägga pengarna på att köra desto mer. Blev lite lite 2017, bara drygt 2000mil, där finns utvecklingspotential.

Hojar jag överväger:
Ducati Multistrada
BMW K1300S el möjligen GT
Nyare R1200GSA
eller varför inte en Blackbird om jag kom över en 02 el nyare i bra skick till ett hyfsat pris.
Dyker det upp nån VF1000R i bra skick till rimligt pris inte alltför långt bort vore det kul att köpa.

Typ så.

Bara två månader kvar tills man kan dra igång igen. Brukar alltid få till en premiärtur lagom till påsk.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top