Kontakter för batteriladdare

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Jag har sökt som en idiot, utan att hitta någon som säljer den kontakt jag är ute efter.

Är det någon som vet var jag kan hitta kontakter, hona och hane, liknande den gummiklädda kontakten i ändan på denna?

https://www.batteriexpressen.se/pro...upleWYyQSkP8smWuJf5xXVJu31epYWZxoCCMkQAvD_BwE

Kontakterna behöver inte passa ihop med något befintligt, utan bara en hane och hona som passar i varandra, och som jag kan sätta på mina kablar.
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Ja, det är de ställena, samt Google som jag sökt på, utan att hitta något. Det närmsta jag kommer är flatstiftshållare, men det får gärna vara lite smidigare än så, och lite fuktskyddat.

Såg att Ctek har en förlängningskabel, så det börjar nästan luta åt att köpa några sådana och klippa upp.
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Ser man på, tack! Hade sökt hos Conrad på "kontaktdon" kombinerat med en hel del annat, men inte "batteri" :)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ser man på, tack! Hade sökt hos Conrad på "kontaktdon" kombinerat med en hel del annat, men inte "batteri" :)

Jag har monterat ett cigarrettändaruttag framme vid styret.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El/Batteriverktyg-och-tillbehor/Batterisladd-2000016427/
Och dragit sladdarna (med förlängning och kabelskor vid batteriet) till batteriet där det också sitter en 5A säkring i ledningen från Pluspolen till Cigguttaget.
Och laddaren har i sladdänden en Plugg
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/12-Volt/Stickkontakt-2000028592/
På fotot är en Voltmeter monterad på en Plugg som sitter i Cigguttaget på Sprint RS.
 

Bifogat

  • Kjell-Co-Voltmeter.jpg
    Kjell-Co-Voltmeter.jpg
    30.5 KB · Visningar: 48

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Intressanta prylar. :tummenupp
Inte varit på Conrads hemsida på mkt länge...
Man bör ha bra grejor till batterianslutning och inte dra ur/sätta ihop dem med ström påkopplad.. (sliter på/bort kontaktmaterialet.)
Ev spänningsfall i kontakten adderas till batteriets polspänning så med en dålig kontaktfunktion finns risken att acken inte blir full.
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Det slutade med att jag beställde lite Ctek förlängningskablar, känns som att de kontakterna är mer rejäla än det jag har. Passade även på att beställa klämmor och öglor med indikator på, så ser man om batterierna behöver kopplas in eller inte.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top