Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 76
    Progressiv klassicist Coola Olas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Hoj
    SV 650 -08, CCM R30 -03
    Citat Ursprungligen postat av Zork Visa inlägg
    ä
    Som jag skrev tidigare, varför ska man utveckla mer än nödvändigt? Går man utanför vad en SV650 är, dess design och karaktär, så är det inte längre en SV650 utan något helt annat och det är inte utveckling enligt mig. Vill man inte ha en SV650 så finns det en massa andra hojar att köpa.
    Visst har det hänt mycket med SVn sedan 99, men det är ju knappast så att det inte finns utrymme för förbättring. Bara kolla på något av de stora SV-forumen så finns de ju mängder av ändringar man ”ska” göra. Jag äger en själv och är jättenöjd med vad den är, men det finns ju mycket man kunnat göra med grunden.
    Sju och en halv minuters lycka för motornörden. BRM V16 på okänd bana:
    http://www.youtube.com/watch?v=OnEA-m8cVcE

Progressiv klassicist Coola Olas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Hoj
    SV 650 -08, CCM R30 -03
    Citat Ursprungligen postat av MartinB Visa inlägg
    Allt är roligt i början som t.ex sporthojar sent 90-tal där "rymdteknologin" blev konsumentiserad. Jag antar att det planat ut med de material vi har rimlig tillgång till idag.
    Internetboomen var också rolig i början, alla gjorde hemsidor och spelade doom. Man var tvungen att använda sökmotorer för att överhuvud taget hitta sajter. Idag består webben av.... ptja.... tio sidor för en svensk? Fejan, några nyhetssajter, sporthoj. Söker man planlöst så är det möjligen för att hitta ett datablad till en bränd komponent i en tjugo år år gammal distbox eller något. Fast det räcker oftast att knacka in beteckningen på komponenten direkt på eBay.

Snowboardtävlandets intåg i finrummet med alla loosa, sköna typer som tävlade när det räckte att vara entusiastisk.
    Just nu, för mig är 3d-skrivare superskoj men jag gissar att det är fullständigt mellanmjölk om tio år och tekniken förfinats bortom finlirandets gräns.

Nä. Branschen som så behöver disruptas och jag tror personligen el är vägen fram. Potentiellt möjligt att ha räserbanor intill bostadsområden, inga klagomål från Thailandflygande miljövänner, inga (?) frågor om motoroljor, inga klock-klock-klock-klock efter det där mystiska tjuvstoppet under varmkörningen.
    Ny och bättre teknik för varje år vilket ger lust att köpa nytt. Besynnerliga problem att tjafsa om hela nätterna.
    Fiffiga lösningar som kan tas fram i källarlokaler lika gärna som i brutala labb.

Åh vad jag längtar. Att bränna pengar är jätteroligt men man vill ju känna att det ger något i själen också.
    Jag tror att elhojar kan innebära ett minskat engagemang för hojägandet när de blir mer problemfria att äga. Det blir mer som en hushållsprodukt. Med det sagt tror jag starkt på elhojar och ser fram emot att äga en!
    Sju och en halv minuters lycka för motornörden. BRM V16 på okänd bana:
    http://www.youtube.com/watch?v=OnEA-m8cVcE

Medlem
    Reg.datum
    feb 2018
    Hoj
    -
    Citat Ursprungligen postat av Coola Ola Visa inlägg
    Visst har det hänt mycket med SVn sedan 99, men det är ju knappast så att det inte finns utrymme för förbättring. Bara kolla på något av de stora SV-forumen så finns de ju mängder av ändringar man ”ska” göra. Jag äger en själv och är jättenöjd med vad den är, men det finns ju mycket man kunnat göra med grunden.
    Så vad är det man "ska" göra på en 2017-2018 SV650?

Medlem
    Reg.datum
    okt 2013
    Hoj
    FZ-6 Fazer
    Citat Ursprungligen postat av Zork Visa inlägg
    Provat alla hojar, därför som jag med säkerhet kan säga att det enligt mig inte finns en bättre hoj i segmentet. Design ligger som mycket annat i betraktarens ögon och jag med flera föredrar mjuka runda former framför kantiga och spetsiga. Vet ingen som har kört hojen som klagat på motorkaraktären.
    Håller med om att det är en av de trevligaste hojarna i segmentet. Och just ordet segmentet är viktigt dock ibland svårdefinierat. Men en SV650 är en billigare typ av hoj med mycket trevliga balanser mellan olika egenskaper.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg

Du måste ju typ kunna skrynkla ihop bouleklot med högerhanden...
    Inte en chans jag skulle kunna skrynkla ihop bouleklot med högerhanden.

Hemligheten var Ferodo Racing Green bromsbelägg.
    Nån i gänget fick nys om dessa och så beställde vi alla tre Ferodo Racing Green bromsbelägg från England till våra hojars trumbromsar.
    Sedan var det inga problem bromsa tills däcken började kasa.
    Senast redigerat av Comeback den 2018-02-10 klockan 23:29.

? Randonörds avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Hoj
    KTM, Duke -01. Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14, KTM 450xc r -08, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 17.
    Vad kommer hända 2019?
    Har planer på att byta ut min stora KTM 1290 SA -16 till säsongen 2019. (Den med jättetanken mm)
    Eller skall man behålla den jag har eftersom "T" modellen har försvunnit.
    Finns det inget bättre, så finns ju ingen anledning att byta ...

Old dirtbag on two wheels! SuTens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Hoj
    Yamma
    Blir bara en ond cirkel - ju mer de höjer priserna, på dåligt uppdaterade modellprogram, ju mindre kommer de sälja - slutkunden är ju inte helt dum i huvudet speciellt inte med dagens fantasipriser!

:moppefucko Bentebents avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    höhö
    Citat Ursprungligen postat av Randonörd Visa inlägg
    Vad kommer hända 2019?
    Har planer på att byta ut min stora KTM 1290 SA -16 till säsongen 2019. (Den med jättetanken mm)
    Eller skall man behålla den jag har eftersom "T" modellen har försvunnit.
    Finns det inget bättre, så finns ju ingen anledning att byta ...
    Jag är rätt taggad på 2019. 790 Adventure, Yamaha T7, kanske nya 690 Enduro/SM, något nytt i turboväg kanske?
    huehue

Old dirtbag on two wheels! SuTens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Hoj
    Yamma
    Citat Ursprungligen postat av Bentebent Visa inlägg
    Jag är rätt taggad på 2019. 790 Adventure, Yamaha T7, kanske nya 690 Enduro/SM, något nytt i turboväg kanske?
    T7 inbokad till 2020

Småvild Plasts avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Hoj
    TL1000S -99
    Jag är mest nyfiken på Yamaha eluder. Det är deras nya konkurrent till goldwing. Fast den verkar inte komma till Sverige

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av Plast Visa inlägg
    Jag är mest nyfiken på Yamaha eluder. Det är deras nya konkurrent till goldwing. Fast den verkar inte komma till Sverige
    E-luder, vilket fantastiskt namn, helt klart i klass med Honda Fitta, eller Locums reklamkampanj för sperma:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	locum.jpg
Visningar:	42
Storlek:	28,1 KB
Id:	441802
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Socio #5052 J_Parks avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Hoj
    Honda CBR600RR, Vespa PX 200e
    Denna är jag taggad på (att försöka få till en provkörning jallafall).
    https://www.kawasaki.se/sv/products/...l9ZCwlbXFxdDF8

Medlem AxelSas avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Hoj
    Yamaha MT-10 2016
    Tycker också att handlarna borde lägga ner mer krut på sin försäljning. Får kanske skylla mig själv med att man bor i den norra delen av landet. Men det finns väldigt få modeller att provköra, alltså rena demo hojar. Kan finnas någon retro/scrambler hoj, och eventuellt nån A2 hoj. Sällan man ser literhojar eller endurohojar. Förstår att handlarna inte kan ha varenda modell som demo, men kommer man till en affär och vill ha någon dyrare modell så är oftast svaret att dom inte har nån demo av den modellen och man får köpa hojen i blindo utan att kunna prova.

Småvild Plasts avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Hoj
    TL1000S -99
    Citat Ursprungligen postat av Hoztic Visa inlägg
    E-luder, vilket fantastiskt namn, helt klart i klass med Honda Fitta, eller Locums reklamkampanj för sperma:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	locum.jpg
Visningar:	42
Storlek:	28,1 KB
Id:	441802
    Haha ja namnet lär väl ändras om den kommer hit. I staterna heter den star eluder

Medlem fazerfuns avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    Ducati 900 SSie -00, Ducati 1098 S -08 banprojekt, Honda CRF 450 R -08
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Jag tror att vi pratar om två olika saker. Du pratar om bling och design, jag pratar om grundläggande funktion för den tilltänkta målgruppen. Långt gången avsaknad av ABS-bromsar visar att Suzuki har förstått vad som är målgruppen för just denna hoj. Varför ska de lägga ner tid och pengar på att bestycka hojen med ABS, som ändå kommer att demonteras eller i alla fall kopplas ur av 95% av köparna...? Att det överhuvudtaget sitter ABS-bromsar på sådana hojar har väldigt lite med prestanda men väldigt mycket med lagkrav att göra.

Den nuvarande generationen GSX-R 1000 har en underbart linjär motorkaraktär, men den kommer inom kort att anses som undermotoriserad, i alla fall så fort blaskorna får till lite jämförelsetester mot det senaste. Jag anser dock fortfarande att chassit är ett mycket lyckat, kompetent och välbalanserat chassie för just privat racing på hög nivå och det fina i kråksången är att det har varit så i princip sedan 2009.
    Du har säkert rätt i att ABS inte är vattendelaren, det var mer ett exempel. Och som sagt, jag har haft ett gäng gsxr 1000 -det är skitfina hojar. Fast det är ju Bladen också. Och R1. Och RSV4R.

Mfl mfl.

Dessutom: efter att ha jobbat med KGK i många år så var det svårt att missa en långvarig frustration över att just gsxr 1000 inte utvecklades riktigt i par med konkurrenterna -eller hur mcpressen bedömde konkurrenterna sinsemellan. Och resultatet var att handlarna hade svårt få ut modellen ur hallarna.

Nu verkar det ju som om man är tillbaka -vilket värmer ett blå-vitt hjärta
    http://www.ducatiklubben.se

http://www.rc51.org

"Age is not about years. Its about the degree of pain you experience when confronted with new ideas"

Medlem DampKids avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Hoj
    Många Hyndor
    ...Och här kommer Hondas CB1000R+ med lite extra bling-bling...

Nä, nu kanske vi kan snabbspola till våren, istället...

https://www.bing.com/videos/search?q...C&&FORM=VRDGAR
    A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Medlem fazerfuns avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    Ducati 900 SSie -00, Ducati 1098 S -08 banprojekt, Honda CRF 450 R -08
    Citat Ursprungligen postat av DampKid Visa inlägg
    ...Och här kommer Hondas CB1000R+ med lite extra bling-bling...

Nä, nu kanske vi kan snabbspola till våren, istället...

https://www.bing.com/videos/search?q...C&&FORM=VRDGAR
    Hmm cool hoj men ser inte ut som designteamet jobbat övertid direkt....ser väääldigt bekant ut

https://www.ducati.com/ww/en/bikes/monster/monster-1200
    http://www.ducatiklubben.se

http://www.rc51.org

"Age is not about years. Its about the degree of pain you experience when confronted with new ideas"

Med TL´n är man herre över åskan!
    Reg.datum
    sep 2004
    Hoj
    Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
    Bekant.. Hm..Jo men visst fan är det ett gammalt Transalp-cyklop som letats fram ur gömmorna!

Medlem DampKids avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Hoj
    Många Hyndor
    Citat Ursprungligen postat av fazerfun Visa inlägg
    Hmm cool hoj men ser inte ut som designteamet jobbat övertid direkt....ser väääldigt bekant ut

https://www.ducati.com/ww/en/bikes/monster/monster-1200

Pja, men utan att ha luppgranskat skillnaden mellan CB:n och Duccen så tycker jag nog Hondan plockar rätt mycket stilpoäng, ändå... Skulle nog vilja ge den fem snöbollar av fem möjliga. Fast kanske inte av den hårdkramade isbollsmodellen?
    A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Medlem
    Reg.datum
    dec 2013
    Hoj
    Ducati Monster 821
    Citat Ursprungligen postat av DampKid Visa inlägg
    Pja, men utan att ha luppgranskat skillnaden mellan CB:n och Duccen så tycker jag nog Hondan plockar rätt mycket stilpoäng, ändå... Skulle nog vilja ge den fem snöbollar av fem möjliga. Fast kanske inte av den hårdkramade isbollsmodellen?
    Håller med..Det är den första Hondan på läääänge som väcker något som helst intresse.
    Triumph Speed Triple - 2007
    Triumph Street Triple R - 2014
    Ducati Streetfighter 848 - 2014
    Triumph Speed Triple - 2014
    Ducati Monster 821 - 2015

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

HALLÅ!? WSBK IGÅNG IMORGON!!! Blir intressant med alla nya förare som anlänt! PJ, yonni, baz, toprak! Hur mycket bättre eller sämre blir Honda? Hur mycket när [...]

vurparen
Vill du annonsera ovan? Klicka här