Sidan 6 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 101 till 120 av 123
  1. #101
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2015
    Ort
    Upplands Väsby
    Hoj
    1994 Suzuki GSX1100F
    Inlägg
    318
    Jösses!

    Jag ryser av välbehag

  2. #102
    Medlem Startgass avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Finspång
    Hoj
    Gasgas 450 quad
    Inlägg
    764
    Haha, jävlar så fränt!

  3. #103
    Progressiv klassicist Coola Olas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    I verkligheten, idag
    Hoj
    Ducati SuperSport 939S -17, SV 650 -08, CCM R30 -03
    Inlägg
    2 475
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    Fränt ljud, jag var rädd för att den skulle låta oharmoniskt fult.
    Ja, det låter riktigt bra! Jag får lite vibbar av BRM V16 (i min signatur), vasst men samtidigt fylligt och rått! Den vill man höra på full mutter längs någon lång raka
    Sju och en halv minuters lycka för motornörden. BRM V16 på okänd bana:
    http://www.youtube.com/watch?v=OnEA-m8cVcE

  4. #104
    Hellre liten o rapp än stor o slapp .... Haakans avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Täby
    Hoj
    Utan stödhjul
    Inlägg
    320
    Mäktigt
    Staketexpert

    roadracing4fun.se

  5. #105
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Nacka
    Hoj
    Kawasaki Z1000SX -2017
    Inlägg
    247
    Hur går det med detta fantastiska bygge?
    Zündapp KS 125 -80 Såld
    Yamaha DT 125 -78 Såld
    Suzuki GSX 750 -79 Kraschad
    Suzuki GS1000E -80 Kraschad
    Yamaha FJ 1100 -84 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -93 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -97 Såld
    Kawasaki Z1000SX -12 Såld

  6. #106
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Sandefjord Norge
    Hoj
    Gsxr 1100 86 streetfighter, Gsxr 600 with busa engine, Cbr600 stunt bike
    Inlägg
    50
    Citat Ursprungligen postat av Anca Visa inlägg
    Hur går det med detta fantastiska bygge?
    Nå har jeg litt sommerferie så har ikke gjort så mye mer med motoren den siste måneden. Tenkte å lage en ramme til den i høst, så da for vi se om jeg for prøvd den på veien til våren og benkkjørt den

  7. #107
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Sandefjord Norge
    Hoj
    Gsxr 1100 86 streetfighter, Gsxr 600 with busa engine, Cbr600 stunt bike
    Inlägg
    50
    Her har jeg lagt ut en bedre video med bedre lyd. Låter mye mer likt som i virkeligheten.

  8. #108
    Blicken framför allt! Josefs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
    Inlägg
    3 473
    Låter arg och rapp.
    Jag är sjukt imponerad!

  9. #109
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Nacka
    Hoj
    Kawasaki Z1000SX -2017
    Inlägg
    247
    Nu när sommaren passerat och det troligtvis inte blir något mera kört denna säsong så längtar man ju lite extra efter att få höra Hayabusans 5 (!) cylindrar mullra igen.
    Har du startat upp den på sistone?
    Zündapp KS 125 -80 Såld
    Yamaha DT 125 -78 Såld
    Suzuki GSX 750 -79 Kraschad
    Suzuki GS1000E -80 Kraschad
    Yamaha FJ 1100 -84 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -93 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -97 Såld
    Kawasaki Z1000SX -12 Såld

  10. #110
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Sandefjord Norge
    Hoj
    Gsxr 1100 86 streetfighter, Gsxr 600 with busa engine, Cbr600 stunt bike
    Inlägg
    50
    Citat Ursprungligen postat av Anca Visa inlägg
    Nu när sommaren passerat och det troligtvis inte blir något mera kört denna säsong så längtar man ju lite extra efter att få höra Hayabusans 5 (!) cylindrar mullra igen.
    Har du startat upp den på sistone?
    Ja da, har startet den flere ganger i sommer for og høre på lyden
    Har ikke bestemt meg for om det blir noe ramme til den, den har endel sekunder ubalanse. Så jeg lurer litt på å skjære den opp og bygge den om til en sekser. Men har ikke bestemt meg

    Jeg kan enten bygge den om som en vanlig sekser med 60 grader mellom hver tenning. Eller lage min egen versjon der den tenner alle 5 med 90 graders mellom rom så 180 til syl 4. Den har kanskje aldri blitt lagd før så hadde vært gøy å prøvd
    Senast redigerat av ragekiller den 2018-11-06 klockan 16:54.

  11. #111
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Nacka
    Hoj
    Kawasaki Z1000SX -2017
    Inlägg
    247
    Citat Ursprungligen postat av ragekiller Visa inlägg
    Ja da, har startet den flere ganger i sommer for og høre på lyden
    Har ikke bestemt meg for om det blir noe ramme til den, den har endel sekunder ubalanse. Så jeg lurer litt på å skjære den opp og bygge den om til en sekser. Men har ikke bestemt meg

    Jeg kan enten bygge den om som en vanlig sekser med 60 grader mellom hver tenning. Eller lage min egen versjon der den tenner alle 5 med 90 graders mellom rom så 180 til syl 4. Den har kanskje aldri blitt lagd før så hadde vært gøy å prøvd
    Jag kan bara lyfta på hatten för ditt engagemang och dina kunskaper.
    "Jag lurar på att skära upp den och bygga om den till en sexa".
    Gör det, det går nog fort.....
    Ska den in i en ram i så fall?

    - - - Updated - - -
    Zündapp KS 125 -80 Såld
    Yamaha DT 125 -78 Såld
    Suzuki GSX 750 -79 Kraschad
    Suzuki GS1000E -80 Kraschad
    Yamaha FJ 1100 -84 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -93 Stulen/skrotad
    Honda Fireblade -97 Såld
    Kawasaki Z1000SX -12 Såld

  12. #112
    Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Där jag tar av mig hatten
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Inlägg
    12 641
    Nej, förstör inte nu, bygg gärna en sexa också men inte av femman.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

  13. #113
    Medlem Startgass avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Finspång
    Hoj
    Gasgas 450 quad
    Inlägg
    764
    Haha, ja behåll 5an och gör en 6a av två andra motorer.

  14. #114
    Nu i tvåtaktsträsket Mr Motos avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Javisst
    Hoj
    RVF 400, NSR250 SP
    Inlägg
    235
    Ubercoolt, att det kan vara så enkelt. Bara svetsa på en cylinder till

  15. #115
    EX SP Nr:90 MagnusKs avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Vetlanda
    Hoj
    Några olika
    Inlägg
    2 896
    Citat Ursprungligen postat av Mr Moto Visa inlägg
    Ubercoolt, att det kan vara så enkelt. Bara svetsa på en cylinder till
    ”Enkelt” är en grov understatement

    Byggherren får något otroligt komplext att se enkelt ut
    ”Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety”

    www.nr90.se

  16. #116
    Progressiv klassicist Coola Olas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    I verkligheten, idag
    Hoj
    Ducati SuperSport 939S -17, SV 650 -08, CCM R30 -03
    Inlägg
    2 475
    Citat Ursprungligen postat av MagnusK Visa inlägg
    ”Enkelt” är en grov understatement

    Byggherren får något otroligt komplext att se enkelt ut
    Va, menar du det?!!
    Tror nog att Mr Moto och många andra i tråden är väl medvetna om komplexiteten och bara är förvånade/roade av trådstartarens sätt att uttrycka sig i enkla termer.

  17. #117
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Sandefjord Norge
    Hoj
    Gsxr 1100 86 streetfighter, Gsxr 600 with busa engine, Cbr600 stunt bike
    Inlägg
    50
    Citat Ursprungligen postat av Anca Visa inlägg
    Jag kan bara lyfta på hatten för ditt engagemang och dina kunskaper.
    "Jag lurar på att skära upp den och bygga om den till en sexa".
    Gör det, det går nog fort.....
    Ska den in i en ram i så fall?

    - - - Updated - - -
    Da må jeg nesten sette den inn i en Radical bil. Blir for stort med rekke 6 Busa i en motorsykkel
    Mulig jeg beholder den 5 syl motoren, så kan jeg heller få tak på to stk Busa motorer til hvis jeg skal bygge sekser

  18. #118
    Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Inlägg
    4 871
    Citat Ursprungligen postat av ragekiller Visa inlägg
    Da må jeg nesten sette den inn i en Radical bil. Blir for stort med rekke 6 Busa i en motorsykkel
    Mulig jeg beholder den 5 syl motoren, så kan jeg heller få tak på to stk Busa motorer til hvis jeg skal bygge sekser
    Sätt den i en troll

    Skickat från min Pixel via Tapatalk

  19. #119
    Nu i tvåtaktsträsket Mr Motos avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Javisst
    Hoj
    RVF 400, NSR250 SP
    Inlägg
    235
    En fundering som slog mig när jag satt och räknade. Du har ju 3 cylindrar kvar och med en motor till får vi 7....
    Ovanstående var ju bara på skoj.
    Men när jag tänker efter. 1 cylindrigt, 2 cylindrigt, 3 cylindrigt, 4 cylindrigt, 5 cylindrigt, 6 cylindrigt, 8 cylindrigt har jag sett. Förstår ju att det blir lite skumt med en V7. Men varför har ingen byggt 7 cylindrig när man byggt allt annat? Blir det inget bra? Eller?

  20. #120
    Medlem stevies avatar
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    göteborg
    Hoj
    2012 triumph thruxton
    Inlägg
    143
    Citat Ursprungligen postat av Mr Moto Visa inlägg
    Men varför har ingen byggt 7 cylindrig när man byggt allt annat?
    Jorå, det är gjort. Inte Inline förvisso, men ändå.
    Namn:  7cyl-2.jpg
Visningar: 197
Storlek:  8,8 KB
    Namn:  7cyl.jpg
Visningar: 198
Storlek:  8,7 KB
    The Great Escape

Sidan 6 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Min "Fredags" Bimota YB4IE 1988 Inte så gammal i gården (garaget) Svårfångad, en YB6 med 1000cc motorn är betydligt lättare? 1987 vann YB4IE [...]

Toyman
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här