Hojcenter Länna och Sollentuna i konkurs

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Att handla lokalt kan innebära att en butik finns kvar när nån skitgrej pajar vid lunchtid en fredag och man då kan köpa den på väg hem från jobbet. Finns inte butiken kan man ge sig fan på att det är enda helgen med vackert väder den sommaren som går åt till att vänta på ett paket från Uzbekistan.
 

Freddan1337

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2018
Ort
Stockholm
Hoj
2016 Aprilia Tuono RR
Att handla lokalt är något jag är helt för, men om man som lokal handlare vill behålla sina kunder och har svårt att konkurrera med pris får man sticka ut på något annat sätt. Om jag går till mig själv så betalar jag gärna några hundralappar extra till en lokal handlare OM jag får riktigt bra service, vilket man tyvärr ofta inte får. Ett riktigt bra exempel är Mcboden dit jag kom och skulle handla en ny hjälm där personalen la över en halvtimme på att hjälpa mig hitta rätt, dessutom fick jag förslag på "billigare" hjälmar när de enkelt skulle kunna sälja på mig en dyrare hjälm.
Motsatsen var en annan handlare som jag inte tänker nämna vid namn som var oengagerad och tyckte nog mest jag var besvärlig när jag kom med mina frågor och ville spendera några tusenlappar. Ni kan gissa vilken handlare som fick mina pengar och vilken jag kommer vända mig till igen. Lika med webhandeln, det går idag oftast fortare att få leveranser från tyskland än från handlare i Sverige som dessutom tyvärr ofta har dåliga webbsidor utan aktuellt lagersaldo etc.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Senaste ( sista?) gången jag handlade på Mc-Varuhuset så fick jag betala i förväg, vänta 10 dagar och sen sätta mig i bilen och åka till Norra Stationsgatan...

Med den "servicen" blir det inte särskilt ofta tyvärr.

Jag handlade en hel del delar av Mcproffsen, innan de stängde. Bra service men horribla priser.

Hur ska mc handlarna överleva? Innan 24mx och xlmoto så brydde de sig inte ens om sina hemsidor.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Senaste ( sista?) gången jag handlade på Mc-Varuhuset så fick jag betala i förväg, vänta 10 dagar och sen sätta mig i bilen och åka till Norra Stationsgatan...

Med den "servicen" blir det inte särskilt ofta tyvärr.

Jag handlade en hel del delar av Mcproffsen, innan de stängde. Bra service men horribla priser.

Hur ska mc handlarna överleva? Innan 24mx och xlmoto så brydde de sig inte ens om sina hemsidor.

24MX och XLMoto är samma företag ;) (och sledstore)

/R
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Senaste ( sista?) gången jag handlade på Mc-Varuhuset så fick jag betala i förväg, vänta 10 dagar och sen sätta mig i bilen och åka till Norra Stationsgatan...

Med den "servicen" blir det inte särskilt ofta tyvärr.
Japp, och gäller oavsett vad du ska ha, dom har ingenting hemma, verkligen ingenting. Jag skulle köpa en pryl för 200 kr, men jag var ändå tvungen att ta mig in dit, och eftersom jag jobbade i Södertälje då så var det inte helt enkelt, men dom vägrade ta hem den utan att få 20kr i förskott :huvet Dom sålde inte den till mig :fakta
 

Str3 R

Guest
Förstår att de konkade. De skickade mig till konkurrenten att handla där istället.

Behövde ny packning till växellådan eftersom jag bytte en sensor som sitter mot veven. Och jag var hur tydlig som allra helst vilken packning jag behövde och det slutade med att de tyckte jag skulle kontakta Lelles i Uppsala istället, som visste direkt vad jag behövde och… Jag köpte packningen där istället, fick hem den ganska snabbt så jag kunde bli klar med hojen.
 

Drax

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2018
Ort
Sverige
Hoj
KTM 1290 Super Duke R
Nu har jag ingen personlig erfarenhet av företaget men har genom bekanta fått höra både det ena och det andra, och inget var i positiv mening.
 

Str3 R

Guest
Nä jag har en mer negativ bild av företaget. De förra ägarna ordnade onsdagskörningar fyra gånger per säsong på riktigt fina vägar till nåt fik norr eller söder om sta'n. Tyckte det var en lite mer mogen butik. Upplevde att man strävade bakåt med nya ägarna. Det kanske funkade på 80- eller 90-talet med brudar i minimala korta kjolar på utställningar och andra jippon. Onsdagskörningarna försvann direkt, likaså mekarna som fanns i butiken förr. Med dom försvann tyvärr kunnandet på Triumph som märke.

Jag stod en dag förra sommaren och skulle ha ett nytt bränslefilter, påpekade att hojen har förgasare (Scramblern) och tjejen letar hela tiden på insprutningsmodellen. Jag tjatade om och om igen att det här rör förgasarmodellen, inte insprutningsmodellen eftersom filtren är olika. Efter 20 minuters tjat om förgasarmodell kroknade jag och sa att det räcker så här, olja + filter bara så köper jag bränslefiltret nån annanstans.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top