Hojcenter Länna och Sollentuna i konkurs

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Men de är väl återförsäljare ? Då är det ju bara lämna in till nån annan
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Köpte språjtans ny hoj där i september...nu känns livet spännande.

Om du köpt en ny hoj har du garantier från märket, inte ÅF. Det betyder att du kan lämna den precis vart som sålänge de är en auktoriserad verkstad. Jag köpte min KTM 1290 ny på Bike Göteborg, inte alls nöjd med dom. Gick till Cross och endurokompaniet istället som är auktoriserade och det var inga problem om det skulle hända något.

Däremot kan jag inte svara på vad som händer om man köpt begagnat och det är firman som lämnat någon egen slags garanti som dom ofta gör på 6mån-1år efter köpet. Då kan de nog bli svårare att få någon annan firma att vidhålla den lovade garantin när dom inte vet något om förehavanden eller leveransservise osv. Jag hade nog inte som firma vågat ta över någon annan firmas garanti i de läget.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Antingen så blir det en ombildning av företaget eller så tas säkerligen Triumph över av någon av de andra stora handlarna i Stockholm.
 

Laponia

Medlem
Gick med
14 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2021, BMW S1000R
Tråkigt besked då jag alltid tyckt att jag har fått ett personligt bemötande hos Hojcenter. På motorcyklisters sått så att säga. Vad jag har förstått har Triumph valt att inte fortsätta med att ha Hojcenter som återförsäljare. Att det skulle vara orsaken till att det enda alternativet för Hojcenter var att gå i kk.
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Triumph har ett jäkligt bra modellprogram och har haft det en längre tid. Bolagen borde stå i kö för att få ta över efter hojcenter.
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Det verkar visst vara Probike som fick ta över efter Hojcenter, står på deras sida nu. Har hört både bu och bä om Probike så man får väl se hur det går.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Det verkar visst vara Probike som fick ta över efter Hojcenter, står på deras sida nu. Har hört både bu och bä om Probike så man får väl se hur det går.

Probike tagit över Triumph? Hjälp.....
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Då blir det att leta efter service/reservdelar någon annanstans helt enkelt. Är det någon som har synpunkter bra/dåliga om Lelles vad det gäller verkstad/service?
 

P-Zero

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R -14
Då blir det att leta efter service/reservdelar någon annanstans helt enkelt. Är det någon som har synpunkter bra/dåliga om Lelles vad det gäller verkstad/service?

Har lämnat min Street Triple till både Hojcenter och Lelles, Lelles var ljus år bättre på servicen och bättre pris.
I mina ögon var hojcenter ett par rejäla klåpare och det förvånar mig inte att dom tappar Triumph och går i konkurs.
Dom kunde inte ens montera en RG skylt hållare rätt...:va
 

irak61

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2012
Ort
Linköping
Hoj
Triumph 800 xcx 2016
Köpte min nya XCX 2016 förra året fick bra bemötande på min första service så nu blir man ju lite orolig var man skall serva min andra service någonstans känns som att det blir på lelles för dom ligger ju närmast hur är deras service är dom okej eller? bor ju som sagt i Linköping vi hade en triumph återförsäljare för ett par år sen här men dom får ju inte serva hojen så länge jag har garantierna kvar. såg förresten att Karlskrona blir återförsäljare för Triumph. Men det blir ju ännu längre att åka till för lite service: mad:
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
....såg förresten att Karlskrona blir återförsäljare för Triumph. Men det blir ju ännu längre att åka till för lite service: mad:

För din del, i Östergötland, så är det närmare till Anderstorp: http://m.stigefeltsmotor.se/verkstad-delar-och-service/

Bra service. Jag vet folk som kör rejält mycket längre sträckor än vad du har för att få serva på just Stigefelt - och då har dom ändå Triumphverkstad hemma i grannbyn.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Alternativ 1 i Kalmar har visst Triumph från och med i år.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top