Hojcenter Länna och Sollentuna i konkurs

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Mkt tråkigt...

Känns väl inte alltför långsökt att tro att MV Agusta har puttat dem över kanten.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Yupp. Lika trist som väntat, egentligen. Ligger man på siffror för nyförsäljningen av mc totalt (inkl moppar, trikes, ATV) kring svältfödda 15 000 per år så blir det tillslut knappt plats ens för de större handlarna. Sticker än mer elakt i ögonen då bilbranschen väl redovisade 379 000 nysålda fordon förra året...?

Ur led är den jäkla tiden
 

Bobbadilla67

Medlem
Gick med
15 Jan 2012
Ort
Bandhagen
Hoj
Tiger 800 XRt-15
Trist, har handlat 3 hojar där under åren, alltid blivit bemött sjyst å trevligt. Var servar jag Trajan nu då?
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Jag är inte förvånad, servicen där i Länna är värdelös! Skulle kolla på en MV Agusta som fanns på blocket, gick runt i flera minuter och försökte hitta hojen. Jag var ensam i butiken och det stod tre personer och snackade bakom disken, ingen sa hej till mig, men de tittade på mig som om jag var en utomjording.

Efter lite letande gick jag fram och frågade vart hojen på blocket finns, och den fanns såklart inte där. Trots att bilden på hojen var tagen i butiken så var annonsen mer för att visa att de kan få hem den modellen.

Så jag tackade för mig själv och åkte och köpte en sprillans ny hoj på ett annat ställe.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
ÅR 2016 visar på en oms på 22 miljoner och ett resultat på ca 150 tkr, vilket är jävligt svagt, dock så har de ett lager på dryga 6 miljoner. Har sett att de har haft ett antal MV Agusta som de nästan skänkt bort på blocket, tror att det är en del av förklaringen då Triumph verkar sälja bra.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag är inte förvånad, servicen där i Länna är värdelös! Skulle kolla på en MV Agusta som fanns på blocket, gick runt i flera minuter och försökte hitta hojen. Jag var ensam i butiken och det stod tre personer och snackade bakom disken, ingen sa hej till mig, men de tittade på mig som om jag var en utomjording.

Efter lite letande gick jag fram och frågade vart hojen på blocket finns, och den fanns såklart inte där. Trots att bilden på hojen var tagen i butiken så var annonsen mer för att visa att de kan få hem den modellen.

Så jag tackade för mig själv och åkte och köpte en sprillans ny hoj på ett annat ställe.

Tråkig erfarenhet!
Annars är ju hojcenter kända för sitt trevliga bemötande och goda service.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Var faktiskt inne i butiken i Sollentuna med, lika dött med kunder där med, lite bättre service men ändå inte speciellt imponerad, tyvärr.

Generellt är det nog rätt svårt med MC-intresset i Sverige, jag vet inte hur försäkringspriserna ser ut i andra länder.
Men att vara runt 30 och köra hoj i Sthlm är svindyrt, oavsett sporthoj eller ej. Tror många inte helt enkelt tycket det är värt det.
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Tråkig erfarenhet!
Annars är ju hojcenter kända för sitt trevliga bemötande och goda service.

Nja, dom var kända för det tidigare. Men så har det inte varit de senaste 2 åren.
Det blev en stor skillnad när flera av dom som jobbade där slutade, både på verkstaden och sälj.
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Misstaget var att öppna i Sollentuna. Mer lokalhyra och personalkostnader. Är en kass kombination i en bransch som har smala marginaler. Tycket att servicen i Sollentuna funkade bra med Nico som jobbade på verkstaden där.
Blir lite jobbigare nu att åka till Uppsala för service om dom inte återuppstår på rekonstruktion......
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Vi får skylla på Triumph (EDIT: och inte KTM som jag skrev först.......) som ville att dom skulle ta över norra sidan efter att Din MC tappade dom som återförsäljare :gnissla
 
Last edited:

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Nja, dom var kända för det tidigare. Men så har det inte varit de senaste 2 åren.
Det blev en stor skillnad när flera av dom som jobbade där slutade, både på verkstaden och sälj.

japp de gamla lirarna i Länna köpte jag en zx6r ifrån och de var väldigt hjälpsamma. Var kvar en extra 30-45min för att ge mig tiden att hämta hojen då man vart fast i trafiken.

har du satt på akran!?!?
 

Freddan1337

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2018
Ort
Stockholm
Hoj
2016 Aprilia Tuono RR
Trist, jag köpte en begagnad hoj där i höstas och upplevde ett riktigt bra bemötande, frågan är vad som händer nu med eventuella garantiåtgärder etc? De som har vinterförvaring hos dem ska nog fundera på att hämta sina cyklar!
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Jag är inte förvånad, servicen där i Länna är värdelös! Skulle kolla på en MV Agusta som fanns på blocket, gick runt i flera minuter och försökte hitta hojen. Jag var ensam i butiken och det stod tre personer och snackade bakom disken, ingen sa hej till mig, men de tittade på mig som om jag var en utomjording.

Efter lite letande gick jag fram och frågade vart hojen på blocket finns, och den fanns såklart inte där. Trots att bilden på hojen var tagen i butiken så var annonsen mer för att visa att de kan få hem den modellen.

Så jag tackade för mig själv och åkte och köpte en sprillans ny hoj på ett annat ställe.

Håller med helt. Verkstaden lika inkometenta. (Kanske inte alla men han jag pratade med).
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Vilka djävla nötter, skönt att det gick som det gick, även om det dröjde längre än jag trodde.

Min vän lämnade in sin Trajja för ventilkoll. De lyckades sedan på något magiskt sätt montera packningen åt fel håll vilket resulterade i att den kissade rikliga mängder olja på bakdäcket - tänk marinerad flintastek i kyldisken på Statoil. Som tur var upptäcktes det innan det var dags för dagens första nerlägg. Han försökte då få nissarna på Hojcenter att bjuda på ett nytt bakdäck eftersom han inte hade dödslängtan - inte just den dagen i alla fall - men det gick minsann i n t e.
'Det är inte så farligt. Kör lugnt första 10 milen. Vi kan tvätta med T-Sprit...'
Efter mycket om och men, diverse bortförklaringar och trams, tog de på sig bytet - och bytte FRAMdäcket...:glömdet
 
Last edited:

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Alltid trist när företag konkar, dock hävdar jag med den prisättning många handlare har att de själv över tid bidrar till sitt fall.
 

Tomte87

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2017
Ort
Märsta
Hoj
Triumph Tiger XCx 800 -16
Tråkigt att se, men har HojCenter gått ut med något info vad gällande om man ännu har en garanti tid kvar hos dem?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top