Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 67
    Medlem doolychecks avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Ducati scrambler 2015
    Åh probike.... vilket lyft....

Medlem
    Reg.datum
    feb 2012
    Hoj
    Factory
    Har ProBike tagit över Triumph?!

765:an RS inhandlas, och servas, således i Uppsala framöver

Medlem fazerfuns avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    Ducati 900 SSie -00, Ducati 1098 S -08 banprojekt, Honda CRF 450 R -08
    Citat Ursprungligen postat av H_____P Visa inlägg
    ÅR 2016 visar på en oms på 22 miljoner och ett resultat på ca 150 tkr, vilket är jävligt svagt, dock så har de ett lager på dryga 6 miljoner. Har sett att de har haft ett antal MV Agusta som de nästan skänkt bort på blocket, tror att det är en del av förklaringen då Triumph verkar sälja bra.
    Med såna siffror låter det snarare som klåpare i ledningen än vilka fabrikat man säljer....

Har ingen erfarenhet av firman i sig och det är klart att det är tråkigt att folk blir av med jobbet men givet hur marknaden ser ut så tror jag vi bara sett början på handlardöden. Jag slutade köpa nytt -04 eftersom märkeshandlare med väldigt få undantag inte levererar något mervärde. De är på sin höjd alerta när köpekontraktet ska signeras, sen svalnar intresset markant. Låter det bekant?

Att på det sättet skita i kundupplevelsen när det finns en levande begmarknad och x sajter som erbjuder samma produkter till lägre kostnad är en dead end. Då kanske man ska pyssla med annat?
    http://www.ducatiklubben.se

http://www.rc51.org

"Age is not about years. Its about the degree of pain you experience when confronted with new ideas"

Medlem fazerfuns avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Ballistic Visa inlägg
    Det verkar visst vara Probike som fick ta över efter Hojcenter, står på deras sida nu. Har hört både bu och bä om Probike så man får väl se hur det går.
    Aj fan....

"Age is not about years. Its about the degree of pain you experience when confronted with new ideas"

Medlem DampKids avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Hoj
    Många Hyndor
    Citat Ursprungligen postat av fazerfun Visa inlägg
    Klipper, klipper, klipper...

Jag slutade köpa nytt -04 eftersom märkeshandlare med väldigt få undantag inte levererar något mervärde. De är på sin höjd alerta när köpekontraktet ska signeras, sen svalnar intresset markant. Låter det bekant?

Att på det sättet skita i kundupplevelsen när det finns en levande begmarknad och x sajter som erbjuder samma produkter till lägre kostnad är en dead end. Då kanske man ska pyssla med annat?
    Klippslut.

Vi är alla olika. Och tur är väl det. Jag köper bara flångnytt, det är liiite min grej. Fullt medveten om värdeminskning och annan skit. Det kan jag ta, utan att grina. För det är nästan magiskt den där speciella "nydoften" även om den inte varar för evigt. Det tror jag de flesta medger. Sedan trivs jag också förbaskat väl vid att åka in till "min" handlare, snacka lite skit, sparka däck, torrgasa och sedan förmodligen snacka lite mer skit. Utan något krav på att handla något just vid det tillfället. Inga hästhandlarfasoner, eller jobbigt lismande, ingen som flåsar en i nacken så armhåren reser sig. Bara lite sunt flummande kring den hobby vi alla älskar. Ungefär som det funkar på ett sådant här forum, fast live, istället. Jag skulle bli klart ledsen på ögat den dag det kanske inte finns några handlare kvar. Inte någon att utbyta tankar med. Det är kanske en social låtsasvärld, men fan så mycket mer tilltalande än cyberrymdens pseudosociala bubbla...För mig det vill säga...

Okej, jag menar inte att det inte kan vara skoj att handla beggat. Det är bara inte min grej. Och det kommer alltid att förbli ett mervärde i att slippa grunna över hur tidigare ägare skött/misskött just min baby, och som högst troligt kommer bli min kompanjon och polare på många resor framöver och förhoppningsvis tokmycket kul de närmaste åren...
    A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Medlem fazerfuns avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av DampKid Visa inlägg
    Klippslut.

Vi är alla olika. Och tur är väl det. Jag köper bara flångnytt, det är liiite min grej. Fullt medveten om värdeminskning och annan skit. Det kan jag ta, utan att grina. För det är nästan magiskt den där speciella "nydoften" även om den inte varar för evigt. Det tror jag de flesta medger. Sedan trivs jag också förbaskat väl vid att åka in till "min" handlare, snacka lite skit, sparka däck, torrgasa och sedan förmodligen snacka lite mer skit. Utan något krav på att handla något just vid det tillfället. Inga hästhandlarfasoner, eller jobbigt lismande, ingen som flåsar en i nacken så armhåren reser sig. Bara lite sunt flummande kring den hobby vi alla älskar. Ungefär som det funkar på ett sådant här forum, fast live, istället. Jag skulle bli klart ledsen på ögat den dag det kanske inte finns några handlare kvar. Inte någon att utbyta tankar med. Det är kanske en social låtsasvärld, men fan så mycket mer tilltalande än cyberrymdens pseudosociala bubbla...För mig det vill säga...

Okej, jag menar inte att det inte kan vara skoj att handla beggat. Det är bara inte min grej. Och det kommer alltid att förbli ett mervärde i att slippa grunna över hur tidigare ägare skött/misskött just min baby, och som högst troligt kommer bli min kompanjon och polare på många resor framöver och förhoppningsvis tokmycket kul de närmaste åren...
    Jag gillar också flångnytt -ibland

Min poäng i relation till vad TS började med var att branschen behöver förändras -och att det inte är så konstigt att många firmor fått och kommer att få stänga. Allt ligger naturligvis inte på enskilda åf, även tillverkarna behöver nog se över sina affärsmodeller. Men 150k på sista raden med en omsättning på 22Msek, det är riktigt kasst.

Men bottom line är Sverige en väldigt liten marknad som inte rymmer hur många aktörer som helst. Jag tror att även fortsättningsvis kommer att finnas fysiska butiker (liksom för bilar, båtar och skotrar) men avsevärt färre.

Hur många kommer att bero på hur pass bra man är på att anpassa sig till ändrade kundbeteenden (iofs inte unikt för mchandeln eller andra kapitalvaror) och leverera en betydligt bättre upplevelse från köp till eftermarknad, tillbehör mm än vad konkurrenterna gör.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2010
    Hoj
    Yamaha FZR1000
    Hej, Men för er som bor i södra Sthlm och vill ha hjälp med Triumph så har ni ju Blixten i Gubbängen?
    Han klarar garanterat av Triumph fullt ut, han var ju service chef för Triumph 99-07
    Hemsidan är uppe igen http://mcverkstaden.se/page002.html

Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    Tiger 800 XRt-15
    Citat Ursprungligen postat av 3LE Visa inlägg
    Hej, Men för er som bor i södra Sthlm och vill ha hjälp med Triumph så har ni ju Blixten i Gubbängen?
    Han klarar garanterat av Triumph fullt ut, han var ju service chef för Triumph 99-07
    Hemsidan är uppe igen http://mcverkstaden.se/page002.html

Tack för den infon.

//Peter

2017: Superstock 600! Fordons avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    KTM ZX6RRR
    Är ni sugna på att behålla mc-butiker i Sverige, så rekommenderar jag att alltid handla i butikerna. Både hoj, skydd och reservdelar. Det kan vara lockande att köpa på eBay då det kan vara några hundralappar eller en tusenlapp billigare men den mellanskillnaden kan vara det som gör att butikerna inte går i konkurs

Hen kan du vara själv . Gubbkärring. mml_42s avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Hoj
    Suzuki GSX-R1000 -06, Suzuki GSX-R750 -00, KTM 390 Duke -14, KTM 690 Duke -14
    Citat Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
    Är ni sugna på att behålla mc-butiker i Sverige, så rekommenderar jag att alltid handla i butikerna. Både hoj, skydd och reservdelar. Det kan vara lockande att köpa på eBay då det kan vara några hundralappar eller en tusenlapp billigare men den mellanskillnaden kan vara det som gör att butikerna inte går i konkurs
    Gäller även klädbutiker, matbutik o.s.v

Jag personligen känner att jag behöver köpa reservdelar till min Gixxer på ebay då vi i Sverige har så begränsat urval av begagnade reservdel och det inte är värt att köpa nytt (banhoj).

Men Trajan köptes ny av Hojcenter, och KTM:en servades där så jag försökte bidra till att dom skulle vara kvar.
    Klart stökigare för mig nu eftersom jag behöver åka längre för att serva hojen framöver.

Medlem AxelSas avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Hoj
    Yamaha MT-10 2016
    Det är väl tyvärr där det brister hos många handlare, om man söker efter reservdelar eller tillbehör möts man ofta av en receptionist som kanske måste koppla en vidare till en säljare som sen i sin tur ska snacka med meckar-Pelle som är halva tiden i verkstan och inte har tid just nu.

När man väl får tag i någon tjomme så är den delen man söker efter restad eller gått ut helt ur sortimentet. Därför väljer jag många gånger att handla på nätet, man ser delen man ska ha. Trycker beställ så har man den nån dag senare.

Medlem
    Reg.datum
    mar 2015
    Hoj
    Speed Triple -07 GSF650 -07
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    För din del, i Östergötland, så är det närmare till Anderstorp: http://m.stigefeltsmotor.se/verkstad-delar-och-service/

Bra service. Jag vet folk som kör rejält mycket längre sträckor än vad du har för att få serva på just Stigefelt - och då har dom ändå Triumphverkstad hemma i grannbyn.
    Kan hålla med om detta.
    Stor tumme upp för Stigefelts Motor!
    Gjorde ett besök dit i somras för service av framgafflarna på Speeden och de kommer få mina framtida besök också.

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av AxelSa Visa inlägg
    Det är väl tyvärr där det brister hos många handlare, om man söker efter reservdelar eller tillbehör möts man ofta av en receptionist som kanske måste koppla en vidare till en säljare som sen i sin tur ska snacka med meckar-Pelle som är halva tiden i verkstan och inte har tid just nu.

När man väl får tag i någon tjomme så är den delen man söker efter restad eller gått ut helt ur sortimentet. Därför väljer jag många gånger att handla på nätet, man ser delen man ska ha. Trycker beställ så har man den nån dag senare.
    Eller så är dom bara otrevliga och har en översittarattityd. När kamkedjesträckaren packade ihop på min FJR så tänkte jag vara PK så jag ringde till MC-varuhuset som säljer Yamaha i Stockholm för att kolla pris osv. Då läxade han upp mig, jag hade fel, han hade minsann aldrig bytt en sån på en FJR, så det kunde omöjligt vara fel på min, jag hade helt fel och behövde absolut inte byta just den. Det ska också tilläggas att jag ringde in, och han hade aldrig vare sig sett eller än mindre hört min hoj. Så jag shoppade på nätet, från samma europeiska centrallager, till betydligt bättre pris och betydligt snabbare leverans. Mycket riktigt var det också den som var slut.
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Honda CBR900RR Fireblade, Suzuki DL1000 V-Strom & Yamaha XT600K Motard/Enduro
    KK auktionerna för Sollentuna och Länna verkar finans uppe: http://www.pn-trading.se/Auktioner/AuktionerLista.aspx
    klicka på länkarna för respektive butik på sidan.

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    den bästa
    Med tanke på hur det ser ut på bilderna så kan jag förstå att dessa butiker har kånkat.. sjukt tomt o rörigt.

Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Honda CBR900RR Fireblade, Suzuki DL1000 V-Strom & Yamaha XT600K Motard/Enduro
    En KTM Skylt kanske inte hade varit fel i garaget
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Hojcenter_1.jpg
Visningar:	55
Storlek:	69,8 KB
Id:	441848

Lite KTM verktyg kanske

Namn:	Hojcenter_2.jpg
Visningar:	57
Storlek:	131,4 KB
Id:	441849

MV Agusta ställ för att kunna ställa hojen i vardagsrummet

Namn:	Hojcenter_3.jpg
Visningar:	69
Storlek:	109,1 KB
Id:	441850

Garagematta med lite oljefläckar

Namn:	Hojcenter_4.jpg
Visningar:	53
Storlek:	74,3 KB
Id:	441851

Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    .
    Är det någon som förstår vad som ingår i de olika auktionerna?
    http://www.pn-trading.se/tabid/98/id...t/default.aspx

Är det hjälmställ inkl hjälmar eller är det bara stället de säljer?

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    den bästa
    Citat Ursprungligen postat av Boris JR Visa inlägg
    Är det någon som förstår vad som ingår i de olika auktionerna?
    http://www.pn-trading.se/tabid/98/id...t/default.aspx

Är det hjälmställ inkl hjälmar eller är det bara stället de säljer?
    Jag funderade på samma sak men gav upp du får nog ringa o fråga

Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    .
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg
    Jag funderade på samma sak men gav upp du får nog ringa o fråga
    Ja det är imponerande oorganiserat av auktionsförättaren. Det ger ju väldigt mycket sämre betalt om man auktionerar iväg 5 hyllsektioner med olika grejer i ett...

Eller säljer en hylla däck utan märkning.
    http://www.pn-trading.se/tabid/98/id...4/default.aspx
    Senast redigerat av Boris JR den 2018-02-18 klockan 12:52.

Medlem fazerfuns avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
    Stödköp menar du? För att "alla handlare ska leva"...

Handlar gärna i butik -om det ger någon form av mervärde. Jämförelsen med mat och klädbutiker som någon gjorde tycker jag haltar lite men där har man ju delvis tvingats inse man måste erbjuda något mer än bara hyllor med produkter. Kedjor som inte fixar det kommer sannolikt att behöva sålla i butiksnätet -eller slå igen. Teknikmagasinet är ju ett exempel.

Det kanske har förändrats men jag har tyvärr mest dåliga erfarenheter vad gäller bemötande och kompetens, iaf när vi pratar de "stora" handlarna runt Stockholm.

Känns som om de under många år kallt räknat med och levt på att folk inte tycker att man har något val om man ska kunna göra en bra hojaffär. Som fastighetsmäklare ungefär. Det har i sin tur odlat en rätt osund kultur som jag som själv jobbat med försäljning i över 20 år tycker är helt obegriplig.

Att det är skitdåligt betalt och noll karriärmöjligheter kanske inte gör det enklare att anställa rätt folk men det är å andra sidan inte mitt problem.

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Uppskattar snarare att underhålla bilen själv och njuta av en enklare form av transportmedel. Fan visste inte att jag skulle behöva försvara min karaktär så här [...]

turismo
Vill du annonsera ovan? Klicka här