Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 71
    Medlem doolychecks avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Ducati scrambler 2015

Hojcenter Länna och Sollentuna i konkurs

Mycket tråkiga nyheter detta
    Att det ska vara så svårt att överleva i denna branch.https://www.allabolag.se/5563982460/...-i-huddinge-ab

Trygghetsnarkoman H_____Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Ducati Hyperstrada
    Mkt tråkigt...

Känns väl inte alltför långsökt att tro att MV Agusta har puttat dem över kanten.
    Föredettingar: Bmw 650 Funduro, Bmw r1150r rockster, Bmw F800ST, Yamaha 660 XTX, Bmw x-moto, Suzuki GSR 600, Bandit 1250, Yamaha FZ1

Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Ducati scrambler 2015
    Citat Ursprungligen postat av H_____P Visa inlägg
    Mkt tråkigt...

Känns väl inte alltför långsökt att tro att MV Agusta har puttat dem över kanten.
    Kan det möjligen vara så?
    Annars känns ju både Triumph och KTM som märken som säljer bra.

superdupermoderator sportbikes avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    I wish
    Såg att dom sökte mekaniker nyligen, hoppas ingen kom i kläm där.

Medlem DampKids avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Hoj
    Många Hyndor
    Yupp. Lika trist som väntat, egentligen. Ligger man på siffror för nyförsäljningen av mc totalt (inkl moppar, trikes, ATV) kring svältfödda 15 000 per år så blir det tillslut knappt plats ens för de större handlarna. Sticker än mer elakt i ögonen då bilbranschen väl redovisade 379 000 nysålda fordon förra året...?

Ur led är den jäkla tiden
    A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    Tiger 800 XRt-15
    Trist, har handlat 3 hojar där under åren, alltid blivit bemött sjyst å trevligt. Var servar jag Trajan nu då?

Medlem P-Es avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    GSX-R750 -16
    Jag är inte förvånad, servicen där i Länna är värdelös! Skulle kolla på en MV Agusta som fanns på blocket, gick runt i flera minuter och försökte hitta hojen. Jag var ensam i butiken och det stod tre personer och snackade bakom disken, ingen sa hej till mig, men de tittade på mig som om jag var en utomjording.

Efter lite letande gick jag fram och frågade vart hojen på blocket finns, och den fanns såklart inte där. Trots att bilden på hojen var tagen i butiken så var annonsen mer för att visa att de kan få hem den modellen.

Så jag tackade för mig själv och åkte och köpte en sprillans ny hoj på ett annat ställe.
    Ciao Marco 1987-2011

Trygghetsnarkoman H_____Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Ducati Hyperstrada
    ÅR 2016 visar på en oms på 22 miljoner och ett resultat på ca 150 tkr, vilket är jävligt svagt, dock så har de ett lager på dryga 6 miljoner. Har sett att de har haft ett antal MV Agusta som de nästan skänkt bort på blocket, tror att det är en del av förklaringen då Triumph verkar sälja bra.
    Föredettingar: Bmw 650 Funduro, Bmw r1150r rockster, Bmw F800ST, Yamaha 660 XTX, Bmw x-moto, Suzuki GSR 600, Bandit 1250, Yamaha FZ1

Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Ducati scrambler 2015
    Citat Ursprungligen postat av P-E Visa inlägg
    Jag är inte förvånad, servicen där i Länna är värdelös! Skulle kolla på en MV Agusta som fanns på blocket, gick runt i flera minuter och försökte hitta hojen. Jag var ensam i butiken och det stod tre personer och snackade bakom disken, ingen sa hej till mig, men de tittade på mig som om jag var en utomjording.

Efter lite letande gick jag fram och frågade vart hojen på blocket finns, och den fanns såklart inte där. Trots att bilden på hojen var tagen i butiken så var annonsen mer för att visa att de kan få hem den modellen.

Så jag tackade för mig själv och åkte och köpte en sprillans ny hoj på ett annat ställe.
    Tråkig erfarenhet!
    Annars är ju hojcenter kända för sitt trevliga bemötande och goda service.

Medlem P-Es avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    GSX-R750 -16
    Var faktiskt inne i butiken i Sollentuna med, lika dött med kunder där med, lite bättre service men ändå inte speciellt imponerad, tyvärr.

Generellt är det nog rätt svårt med MC-intresset i Sverige, jag vet inte hur försäkringspriserna ser ut i andra länder.
    Men att vara runt 30 och köra hoj i Sthlm är svindyrt, oavsett sporthoj eller ej. Tror många inte helt enkelt tycket det är värt det.
    Ciao Marco 1987-2011

Medlem Halvdampiss avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Hoj
    TV4 Fact. -17
    Citat Ursprungligen postat av doolycheck Visa inlägg
    Tråkig erfarenhet!
    Annars är ju hojcenter kända för sitt trevliga bemötande och goda service.
    Nja, dom var kända för det tidigare. Men så har det inte varit de senaste 2 åren.
    Det blev en stor skillnad när flera av dom som jobbade där slutade, både på verkstaden och sälj.

Ja inte bitter Thomas_Ws avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
    Misstaget var att öppna i Sollentuna. Mer lokalhyra och personalkostnader. Är en kass kombination i en bransch som har smala marginaler. Tycket att servicen i Sollentuna funkade bra med Nico som jobbade på verkstaden där.
    Blir lite jobbigare nu att åka till Uppsala för service om dom inte återuppstår på rekonstruktion......

Ja inte bitter Thomas_Ws avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
    Vi får skylla på Triumph (EDIT: och inte KTM som jag skrev först.......) som ville att dom skulle ta över norra sidan efter att Din MC tappade dom som återförsäljare
    Senast redigerat av Thomas_W den 2018-01-22 klockan 14:41.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Hoj
    Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
    Citat Ursprungligen postat av Halvdampis Visa inlägg
    Nja, dom var kända för det tidigare. Men så har det inte varit de senaste 2 åren.
    Det blev en stor skillnad när flera av dom som jobbade där slutade, både på verkstaden och sälj.
    japp de gamla lirarna i Länna köpte jag en zx6r ifrån och de var väldigt hjälpsamma. Var kvar en extra 30-45min för att ge mig tiden att hämta hojen då man vart fast i trafiken.

har du satt på akran!?!?

Medlem
    Reg.datum
    jan 2018
    Hoj
    Triumph Street triple R
    Trist, jag köpte en begagnad hoj där i höstas och upplevde ett riktigt bra bemötande, frågan är vad som händer nu med eventuella garantiåtgärder etc? De som har vinterförvaring hos dem ska nog fundera på att hämta sina cyklar!

Medlem Mjölnaren75s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    250 Grand Dink, KTM 690 Duke
    Citat Ursprungligen postat av P-E Visa inlägg

Håller med helt. Verkstaden lika inkometenta. (Kanske inte alla men han jag pratade med).
    fgfgfgf

gnicararysålbmaet HCNs avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Hoj
    GråMorrandeGatslampa®
    Vilka djävla nötter, skönt att det gick som det gick, även om det dröjde längre än jag trodde.

Min vän lämnade in sin Trajja för ventilkoll. De lyckades sedan på något magiskt sätt montera packningen åt fel håll vilket resulterade i att den kissade rikliga mängder olja på bakdäcket - tänk marinerad flintastek i kyldisken på Statoil. Som tur var upptäcktes det innan det var dags för dagens första nerlägg. Han försökte då få nissarna på Hojcenter att bjuda på ett nytt bakdäck eftersom han inte hade dödslängtan - inte just den dagen i alla fall - men det gick minsann i n t e.
    'Det är inte så farligt. Kör lugnt första 10 milen. Vi kan tvätta med T-Sprit...'
    Efter mycket om och men, diverse bortförklaringar och trams, tog de på sig bytet - och bytte FRAMdäcket...
    Senast redigerat av HCN den 2018-01-21 klockan 12:01.
    ..unsuccessfullycopingwiththeconsequences
    createdintheuseofadrugthatisextremelypotent...

Citat Ursprungligen postat av Arkstedt Visa inlägg
    De totalballa effektliterbögarna och självmordspiloterna här har inte alltid så bra koll på det...

Gillar udda hojar. MJ_s avatar
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    För många att räkna upp
    Alltid trist när företag konkar, dock hävdar jag med den prisättning många handlare har att de själv över tid bidrar till sitt fall.
    Älskar "experter" på hojar de bara sett på bild. :))

Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Citat Ursprungligen postat av MJ_ Visa inlägg
    Alltid trist när företag konkar, dock hävdar jag med den prisättning många handlare har att de själv över tid bidrar till sitt fall.
    Precis! Dom är så billiga att det inte bli pengar över att betala skatter och löneavgifter med.
    IBA #40701

Medlem
    Reg.datum
    jul 2017
    Hoj
    Triumph Tiger XCx 800 -16
    Tråkigt att se, men har HojCenter gått ut med något info vad gällande om man ännu har en garanti tid kvar hos dem?

Sidan 1 av 4 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Ska precis ner och snurra i de trakterna själv, fast jag åker bara åt ena hållet. Skickade ner hojen med lastbil förra veckan och sitter just nu och väntar på f [...]

Bonzo
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här