RR som friskvård?

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Så är det...:(

Att vara motorcyklist är snäppet värre än att bara vara motorsportintresserad, och med SportHoj kan även de med "rätt" sorts motorcykel se ner på en...:(

Svårt för någon att se ned på den som är långt framför.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Svårt för någon att se ned på den som är långt framför.

När detta om att det alltid körs fort med SportHoj kommer upp brukar jag berätta att jag har en specialbyggd motorcykel! Den har nämligen ett reglage på höger sida av styret med vilken hjälp man kan ändra inte bara hastighet utan även volym ur ljuddämparen! :tummenupp

Och det bästa är att det är jag, som förare, som bestämmer! :tummenupp

Den vidsynte förstår naturligtvis att det är människans omdöme som avgör hur man beter sig. Oavsett om det är i trafiken eller någon annanstans.
Jag har hört människor berätta att de inte kan ha öl hemma för då dricker de upp allt. De tillhör gruppen som skulle TjÖra Igälsig DireCkT på en SportHoj. :(

Men alla har vi hatobjekt. Jag ogillar cyklister i åtsittande lycra. Lycra stryper, som alla vet, blodtillförseln till huvudet och försämrar dennes omdöme! :D
Men jag vet ju att alla inte är svin bara för att jag alldeles för ofta ser egoister i lycra som inte anpassar sig efter omgivningen. För det är människan, särskilt de som har attityden att du flyttar dig när jag kommer, som är problemet. Vare sig det är i sadeln på en trampcykel, SportHoj, i butiken eller någon annanstans där man inte är ensam.
Men de flesta ser inte människan utan idioten i sadeln innan denne hunnit visa om det stämmer eller inte. Vare sig det är trampcykel eller SportHoj. Så de cyklister som inte kör ute i vägbanan och går ännu längre ut när de hör mig komma får tummen upp av mig! :tummenupp

Jag har kamrater med alla sorters motorcyklar och de flesta är överens om att vi ska köra det vi själv gillar, inte det andra tycker är lämpligt. Vill man ha GoreTex eller en jacka med fransar så går det bra bara jag slipper...
Jag har en kamrat som kör en Blyvinge med goa nerlägg på landsväg! Vi kör likadant så på landsväg är det en fröjd att ligga bakom. Trafiksäkert men kanske inte helt enligt Tragikvärkets hastighetstalibaner. ;)

F,låt lång utläggning...
Men däcksvideon du la upp tackar jag för!
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Nu har jag fått ut hela årets friskvårdsbidrag för bandagarna i somras. Till nästa sommar ska jag begärda bättre kvitton. Den enda som hade ett kvitto som uppfyllde alla kriterier hos oss var Filip Backlund trackdays. Men jag lyckades även med att skicka in fakturan från sub5.

Så nu har man köpt sitt sista gymkort. :tummenupp
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Försökte hitta kvitto från en bankörning med SMC men hittar ej, någon som vet om det går att hitta på deras sida?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Försökte hitta kvitto från en bankörning med SMC men hittar ej, någon som vet om det går att hitta på deras sida?

Är det school blir det nobben. Jag testade...

Får väl köra med Backlund 2021 då.
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Jag måste tyvärr uppdatera lite.

Backlund fick jag godkännt med lite tur inser jag, då mitt kvitto för sub5 inte blev det. Tydligen krävs det att det är flera pass/tillfällen om beloppet är över 1000kr. Men jag har bett sub5 att leverera ett kvitto där det framgår att det är flera pass på en dag. Och det ska enligt våran friskvårds-administratör vara ok.

Jag väntar fortfarande på kvittot. Jag får se hur det går.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

PgFrank

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2020
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha r7
Jag förväntade mig inte att tjänsten skulle fungera så fort.Vi köpte en ny soffa i huset, men den gamla har ännu inte utfärdats någonstans. Det tog upp för mycket utrymme.Och vi bestämde oss för att hitta var du kan Annonsera gratis och hittade ett lämpligt alternativ.Annonsen lämnades in på kvällen och förväntade sig inte vad som skulle hända härnäst. Nästa morgon klockan 8 vaknade jag av ett telefonsamtal om en annons. Och efter 2 timmar togs soffan från mitt hus.En sådan trevlig händelse kastade mig i chock. Jag blev kvar i en trevlig chock.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top