www.kessekisses.com - Pålitlig eller inte

AcidSleeper

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2018
Ort
Sundsvall
Hoj
Saknas
www.kessekisses.com - Hjälmköp - Pålitlig eller inte

Hej allesammans!

Mitt första inlägg och jag hoppas att jag hittade rätt bland alla subforum! =)

Jag är på jakt efter en hjälm och hittade http://www.kessekisses.com där hjälmarna är väldigt billiga i jämförelse med svenska sidor och butiker.

Är det någon som köpt därifrån och är nöjd med butiken? Inte nöjd? Varför?

Tack på förhand!

PS. Härlig sida Sporthoj! :tummenupp
 
Last edited:

Raderad medlem 51742

Guest
Välkommen till Sporthoj! :tummenupp

Det där är en fejksida. Ingen kontaktinfo, priserna på hjälmarna är helt orealistiska (om något verkar för bra för att vara sant är det förmodligen inte sant) och googlar man på dem dyker det upp information från andra forum där folk varnar för att det är bluff.
 

AcidSleeper

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2018
Ort
Sundsvall
Hoj
Saknas
Tack.
Jag sökte på google innan jag skrev här men hittade bara en från Bike.se där någon skulle beställa från sidan men hade inte fått hem hjälmen ännu.
Ändrade lite i sök och hittade förmodligen samma som dig, också Bike.se med en recension om att man får någon tröja istället.

Synd för det var bra pris! =)
 

AcidSleeper

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2018
Ort
Sundsvall
Hoj
Saknas
tack för tipset.

Nu har jag snöat in på hjälmar från Shoei och specifikt NXR. Ska iväg och testa den idag hos en lokal återförsäljare men pga prisbilden så kommer jag köpa via nätet.

Är det fel att fastna på Shoei direkt från start eller ska jag titta på någon annat märke som är lika bra men billigare än Shoei?
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Är det fel att fastna på Shoei direkt från start eller ska jag titta på någon annat märke som är lika bra men billigare än Shoei?

Inte fel, men kom ihåg att Shoei kanske inte passar din huvudform, så testa olika tillverkare och se vad som känns bäst. Finns mängder av bra hjälmtillverkare.
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Är det fel att fastna på Shoei direkt från start eller ska jag titta på någon annat märke som är lika bra men billigare än Shoei?

Det känns som du focuserar på Shoei för att det är ett känt märke. Alla människor har olika huvudform, och olika hjälmfabrikat passar olika huvudformer. Mitt råd till dig är att prova ut en hjälm som sitter bra i förhållande till ditt huvud. Då kommer du heller inte att ångra dig.
 

AcidSleeper

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2018
Ort
Sundsvall
Hoj
Saknas
Tack för tipsen.
Ska ju till den lokala idag så lär väl kanske testa en del olika märken.
Några märken man kan kolla efter som är bra. Jag kommer inte direkt åka till Jula och köpa en MC-hjälm där men...
 

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Gävle
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
tack för tipset.

Nu har jag snöat in på hjälmar från Shoei och specifikt NXR. Ska iväg och testa den idag hos en lokal återförsäljare men pga prisbilden så kommer jag köpa via nätet.

Om du bara ska utnyttja den lokala återförsäljaren som provrum, så tycker jag du ska låta bli att åka dit.
Beställa din hjälm och om den inte passar, så får du väl skicka tillbaka den och byta den mot en annan.
Om priset är så styrande så får du helt enkelt ta att du inte får den service det innebär att kunna prova flertalet hjälmar i en butik.
 

Jimmy

Guest
Att prova stillastående i en affär är en sak, att prova med lite fartvind och körställning är något annat...
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
tack för tipset.

Nu har jag snöat in på hjälmar från Shoei och specifikt NXR. Ska iväg och testa den idag hos en lokal återförsäljare men pga prisbilden så kommer jag köpa via nätet.

Är det fel att fastna på Shoei direkt från start eller ska jag titta på någon annat märke som är lika bra men billigare än Shoei?
Testa så många fabrikat som möjligt. :fakta
Ditt huvud är viktigare än priset på hjälmen. :7peta

Kolla det här jag skrev för snart 5-år sedan: Handla lokalt

Svängde förbi den lokale mc-handlaren och sa att jag vet att ni kan ta hem ett sånt där ställ men vad skulle det kosta mig? Jag vet mkt väl vad det kostar att få hem från Europa inkl. frakt och vad riktpriset här hemma. Vad får jag betala, här nu?

Efter en stunds knappande på miniräknaren så blev resultatet dryga 15% på riktpriset!
biglaugh.gif

Några få hundringar dyrare än från utlandet. Och jag slipper ligga ute med pengar i väntan på stället.
biglaugh.gif


Han sa sen ngt i stil med att alla affärer, även små är bättre än inga affärer!
Klart man handlar där, igen!
smile.gif

Så fråga i alla fall, det kan löna sig. :fakta
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
tack för tipset.

Nu har jag snöat in på hjälmar från Shoei och specifikt NXR. Ska iväg och testa den idag hos en lokal återförsäljare men pga prisbilden så kommer jag köpa via nätet.

Är det fel att fastna på Shoei direkt från start eller ska jag titta på någon annat märke som är lika bra men billigare än Shoei?

Jag skulle säga att det i så fall är bättre att fråga om dom kan göra något på priset. Det går oftast att förhandla lite på priset och det är inte säkert att det blir så mycket dyrare än att beställa från nätet.
Du slipper ligga ute med pengar plus att du vet att du faktiskt får hjälmen. Händer något med hjälmen så du måste reklamera så blir det också mycket enklare.
Dessutom så gynnar du den lokala handlaren så att denne med större sannolikhet finns kvar nästa gång du ska köpa ny hjälm. Annars finns kanske inte någon att prova hjälmar hos.

Jag köper bara MC grejor direkt i butik i stort sett. Jag gillar att klämma och känna.
I fallet med en hjälm så vill jag ju gärna veta att paketet inte bankats 13 gånger mot en hård betongvägg av postnord på vägen till mig också.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Med tanke på hur paket i allmänhet behandlas och ser ut när de kommer fram så skulle jag personligen ej köpa hjälm på postorder.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Oftast sparar man ju bara några hundralappar med att köpa via nätet, en försvinnande liten summa om man ser till totalekonomin....

Att ens tänka tanken att prova hos handlare för att sedan köpa via nätet borde genera en snigel på ögat..
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Gillar hur tråden gick från frågor angående hjälmar till vart han ska köpa den (jag håller fullt med er att det bör handlas i butik!).. JAG ÄLSKAR SPORTHOJ :tummenupp:tuttar
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Gillar hur tråden gick från frågor angående hjälmar till vart han ska köpa den (jag håller fullt med er att det bör handlas i butik!).. JAG ÄLSKAR SPORTHOJ :tummenupp:tuttar

Haha, börjar vänja mig och visst är det underbart:tuttar (För det mesta):3freak

När tråden ändå redan spårat passar jag på med lite mer OT.
Var trogen din favorithandlare och gör alla dina inköp där. Var lite social när du är där och ansträng dig att vara trevlig tillbaka. Min erfarenhet är att det leder till att man blir en uppskattad stamkund som ofta får bra dealar och rabatter. Jag har minst 10% på allt utan att ens behöva fråga och får kanonerbjudanden ibland. Är rätt säker på att jag tjänat på detta i längden jämfört med att beställa via nätet. För att inte tala om service, bytesrätt, reklamationer m.m. som blir så mycket smidigare. Sen känns det dessutom som om de tar hand om hojen bättre på verkstaden när man är en trogen stamkund, men det är som sagt bara en känsla.:D

Edit.
Måste erkänna att jag är illojal när det gäller däck. Alldeles för stor prisskillnad för samma kvalitet. Byter däck 2-3 gånger per säsong så...
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag har riktigt bra rabatt på stor mc dels handlares enda butik, på 5 min avstånd en bilfri kväll. Men köper ändå 80% av alla grejer på eBay, för det är så jävla billigt att man skäms, och ibland får ett gott skratt över hur kassa grejer det finns:D Finns cross stövlar för 100 sek inkl frakt, var nära att beställa men de var skrattretande redan på de dåliga bilderna:rofl

Man ska ju inte tro att ett par diodblinkers i ett glasskåp på mc varuhuset är något annat än ett högmarginalstorskblänke från kina dock.
 

Desmodeath

Medlem
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Stockholm
Hoj
2006 Ducati Multistrada S DS. Tidigare: Ducati 900 SSie, Ducati 750 SS samt Suzuki DR 600 och Suzuki Dr 350.
Ja med tanke på att jag beställt en Shoei NXR från FC-Moto för två månader sedan som ännu inte kommit så får jag säga att e-handel äger...:gnissla:gnissla

Om jag köper en likadan hjälm som jag hade sist och jag vet vad som passar, så duger nätet. Provar gärna skinnställ hos en handlare och på mässor men beställer på nätet. Klart jag gynnar fysiska butiker om jag kan och priset är rätt. Kommer köpa skydd hos en handlare i Uppsala då de är slut på FC-moto. :)

P
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Med tanke på att du bor i Sundsvall och jag köpte min första integralhjälm där på Jula i Birsta vintern 2010 på rea för 289kr om jag minns rätt. **** hos sharp. Och helt OK för min rundskalle. (Stulen vid inbrott 2 år senare :mad:)
https://sharp.dft.gov.uk/helmets/?manufacturer=V-Can&model=V190&type=1
så tycker jag du kunde göra ett varv på Jula och kolla om dom har någon V210B inne som passar dig.
Annars har Biltema en hjälm som fått mycket bra resultat i säkerhetstest (passar ovalskalle, inte min rundskalle)
https://www.testfakta.se/sv/product/biltema-integralhjalm-nr-82991
så jag skulle börja och prova om en sådan passar innan du går vidare med "postorderköp"
som man sa förr.
Just nu har jag en X-Lite 802 R som kostar ca 3000kr på Postorder. den har **** precis som V-Can V190 och immar igen vid regn precis lika lätt som V-190. Trots Pinlock !
Så jag har betalt ca 2700kr för "Varumärket" ! :mad:
Jämfört med V-Can V190

Vad det gäller kessekissis.com så saknar företaget fast adress !
If you want to return your items, you must contact us for our shipping address.
Saknar vad jag ser telefonnummer !

Undvikes.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top