Obekvämaste hojen?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Som motvikt till tipsen på sköna och bra hojar - vilken är den mest obekväma hoj du kört?

Mitt bidrag blir utan konkurrens mina ZX7:eek:r :rolleyes:
Motiv: starkt framåtlutad körställning som plågar triceps i hastigheter under 130, benen vikta till smärtgränsen, snål svängradie.
 

Litenochklen

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jun 2015
Ort
Örebro
Hoj
En gammal vän.
Jag har en 125cc Husqvarna LV-reggad enduro.
Jag tror den ligger bra till i den här tråden.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag är 193 och har chimpansarmar, och har trots det tillbringat tusentals mil på mina gixxer 750 SRAD, och jag satt hur bra som helst. Och det har jag gjort på dom flesta sporthojar jag har kört. Men när jag skulle köra en XT660 från MC-varuhuset till Rapido MCK i södra Stockholm, ca 1 mil, var jag en hårsmån från att kliva av halvvägs :gnissla
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Utan konkurrens en HD Breakout 2015. Klev av efter 5 km då jag inte stod ut längre med att ha höger ben utvikt, ont i öronen och resten fortfarande vibrerande efter fem minuters rast.

Insåg snabbt varför den typen av hoj sällan körs mer än några mil per år.


Buy quality, cry once
 

Jimmy

Guest
I fallande ordning: zx6-r 98, R6, 954, R1, Mille. Kawan led jag, som ovan, av en jäkligt framåtlutande körställning. Inte ens på bana fann jag den i närheten av de övriga. Millen och 954 klara favoriter för all körning.
 

Boofer

Sporthojsnörd
Gick med
12 Sep 2016
Ort
Umeå
Hoj
S1000R-15
Suzuki VL 1500 Intruder. Ont i ryggen efter en halvtimme, omöjlig att byta sittställning på.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Min TTR kanske inte är världens bekvämaste. Men funkar ändå att köra 80 mil över en helg.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Utan konkurrens en HD Breakout 2015. Klev av efter 5 km då jag inte stod ut längre med att ha höger ben utvikt, ont i öronen och resten fortfarande vibrerande efter fem minuters rast.

Insåg snabbt varför den typen av hoj sällan körs mer än några mil per år.


Buy quality, cry once

- Ja va fan är det med HD o dessa vibrationer? Stärker det varumärket med domningar i händer och underarmar?
Jag provkörde en Sportster 1200 av nyare modell för något år sedan o reagerade på vilken skrammelhög det var redan efter 3 km´s körning.
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
- Ja va fan är det med HD o dessa vibrationer? Stärker det varumärket med domningar i händer och underarmar?
Jag provkörde en Sportster 1200 av nyare modell för något år sedan o reagerade på vilken skrammelhög det var redan efter 3 km´s körning.

Det är en del av deras image. Den råa charmen. Brutal kraft som bara väntar på att släppas loss.

Eller nåt sånt :rofl :rofl :banana
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Den obekvämaste hoj jag nånsin haft var en Ducati 916.
Att köra den var som att stå på alla fyra nerför en trappa, med en planka uppkörd i röven.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Den obekvämaste hoj jag nånsin haft var en Ducati 916.
Att köra den var som att stå på alla fyra nerför en trappa, med en planka uppkörd i röven.

Ha ha, jag provsatt en sådan och jag tänkte ungefär att ”vem klarar av att köra en sånhär i verkligheten?” Bra beskrivet!


Buy quality, cry once
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Min nuvarande Harley-möghög.

Jag har kört sporthojar och streethojar förut, men tyckte att nu var det dags för en bekväm hoj, alla polare kör ju glidare ändå.

JO ELLER HUR, det är den obekvämaste av dom alla.

En sportig hoj är lite obekväm att sitta framåtlutad på om man inte kör aktivt, men på HD:n sitter man i en gynekologstol och då jag har armar som en schimpans så sitter jag en aning bakåtlutat vilket gör att det hela tiden gnager i den nedre delen av ryggen.

Hade bara fotstöden varit rakt nedanför mig så hade jag kunnat sitta ganska bekvämt tror jag, men eftersom fötterna ska fram en meter så blir det att man hela tiden får lyfta upp överkroppen för den skjuts bakåt när benen skjuts framåt.

Och då har jag inte ens kommit in på vilket jävla 1940-tals skruttibang det är. Helt ärligt så har den 1 fördel, den låter och går helt underbart i motorn om man bara ska glida i 30-70 km/h. Så på så vis tycker jag faktiskt om den.

Men kvaliteten i övrigt stannar ungefär där de andra lämnade någonstans runt 1977.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Min gamla Ducati 996(916-998). Den var lika hemsk på oengagerad gatkörning som den var tilltalade på motiverad banpiskning. Att "stå på alla fyra nedför en trappa" är den mest korrekta beskrivningen jag hört :tummenupp


Vart köper jag en igen?
 
Gick med
2 Jul 2009
Ort
Hägersten
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
Jag får väl säga BMW R nineT Racer som jag dock endast provat på start2ride, och alltså ingen snabb bana alls vilket den förstås borde köras på... precis som nämnda ducatis här ovan :rolleyes:
Men av de tjugo hojjar jag provade den dagen så var den här tveklöst obekvämast!
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Det är en del av deras image. Den råa charmen. Brutal kraft som bara väntar på att släppas loss.

Eller nåt sånt :rofl :rofl :banana

Äh vad är det för fjanterisnack?

Jag har haft 2 st xr1200 som vibrerade så jävligt att man var rädd att lämna hojen på stödet när den gick på tomgång.
Men under körning var vibrationerna inte värre än på någon annan hoj med twin som jag har haft.

Obekvämaste hoj jag testat är..

Ducati Diavel (modell med framflyttade fotpinnar)
Harley D Sportster 48 där jag satt på svanskotan och körde. Kan säkert vara bekvämare om man är lite resligare än jag.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top