Lyft en bra tråd! Nya och gamla SH-are får lästips:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag tänkte att det vore roligt att lyfta upp läsvärda trådar för återläsning. Det spelar ingen roll hur gamla de är, bara de är läsvärda.

Motivering är nödvändig, så det inte bara blir spammande utan kommentarer. Varför är tråden läsvärd?

Jag börjar med Pledians tråd om fjällresan med en CBR 125-a. Den handlar så mycket om enkelheten med hojåkning, upptäckarglädje, friluftsliv och vacker natur. Dessutom med fina bilder. En fantastisk tråd att upptäcka för en 16-åring med nytaget körkort. Dessutom en påminnelse till alla om att själva hojen inte spelar någon som helst roll för vare sig resmål eller hojglädje.

https://www.sporthoj.com/forum/show...ntyrstouring-fjällen-på-en-CBR!-mycket-bilder


Buy quality, cry once
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det finns en humortråd för dessa trådar. Här gäller KVALITET och framförallt MOTIVERING. :fakta


Buy quality, cry once
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Okay, här kommer en bra tråd:
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?273095-Polisen-stal-Johans-hoj

Den har allt: ett självklart scenario - som ändras brutalt under det att tråden utvecklas, den har en initial förvirring, den visar det breda spektrum av åsikter som finns bland våra deltagare och den har en upplösning.

Bra tråd, tragisk tråd och belyser ett problem vi motorcyklar har att tackla. ...eftersom ingen annan gör det.

Den har tyvärr också ett mycket tragiskt efterspel, där huvudpersonen fortsätter att köra hoj han inte har behörighet för, och kör ihjäl en tant på ett övergångsställe, smiter och låtsas som det regnar.

Extremt beteende i ett nötskal. Är man nytillkommen bör man absolut läsa tråden för att förstå vad som pinnas på oss riktiga motorcyklister.
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Okay, här kommer en bra tråd:
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?273095-Polisen-stal-Johans-hoj

Den har allt: ett självklart scenario - som ändras brutalt under det att tråden utvecklas, den har en initial förvirring, den visar det breda spektrum av åsikter som finns bland våra deltagare och den har en upplösning.

Bra tråd, tragisk tråd och belyser ett problem vi motorcyklar har att tackla. ...eftersom ingen annan gör det.

Den har tyvärr också ett mycket tragiskt efterspel, där huvudpersonen fortsätter att köra hoj han inte har behörighet för, och kör ihjäl en tant på ett övergångsställe, smiter och låtsas som det regnar.

Extremt beteende i ett nötskal. Är man nytillkommen bör man absolut läsa tråden för att förstå vad som pinnas på oss riktiga motorcyklister.

Bra tråd, men jag missa vart de står att han fortsatt köra samt kört ihjäl någon osv? :tummenupp
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Bra tråd, men jag missa vart de står att han fortsatt köra samt kört ihjäl någon osv? :tummenupp

Hemsk läsning:

https://www.sporthoj.com/forum/show...tningolycka-MGM-fick-sin-MC-quot-stulen-quot-!

Som att sitta på parkett och se en katastrof utveckla sig i slow-motion, gång på gång och i all evighet framgent.

Tyvärr nyttig läsning om man har svårt att förstå vad det är somliga gör med sitt liv.

Sorry BrooklynS, det var inte meningen att din tråd skulle ta snedstuds på detta viset. Jag skall nog komma på något lättsamt att länka till också.
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Hemsk läsning:

https://www.sporthoj.com/forum/show...tningolycka-MGM-fick-sin-MC-quot-stulen-quot-!

Som att sitta på parkett och se en katastrof utveckla sig i slow-motion, gång på gång och i all evighet framgent.

Tyvärr nyttig läsning om man har svårt att förstå vad det är somliga gör med sitt liv.

Sorry BrooklynS, det var inte meningen att din tråd skulle ta snedstuds på detta viset. Jag skall nog komma på något lättsamt att länka till också.

Ditt inlägg på sida 3... :tummenupp.... men den där människan är inte värd så fin omtänksamhet. Om allt de han skrev är sant så är det en rent kriminell person med noll empati för andra. Han berättar ju hur han utsätter andra för direkt livsfara flertalet gånger utan någon som helst skuldkänsla eller förståelse för vad han håller på med. Jag kan inte mer än att avundas ditt tålamod och omtänksamhet som sträcker sej så långt som till denna typ av människa. :krama
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Sorry BrooklynS, det var inte meningen att din tråd skulle ta snedstuds på detta viset. Jag skall nog komma på något lättsamt att länka till också.

Snedstuds är väl ett av SportHojs mellannamn? :va

Och en anledning att trådar inte bara kan spåra ur utan också bli ganska läsvärda! :tungan

F,låt ämnesflykt...:rodnar
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017

Är på sida 18 nu och kan inte sluta! Så JÄVLA BRA!!! :rofl

”Alla vet ju att sporthojar tappar all kraft efter 200km/h” ”Nästan vilken bil som helst steker en 1000cc R hoj bara man vägar gasa” ”Jag har lagt ut film på youtube men postat via ett annat BMW forum för ni skulle bara säga att den är fejkad” :fakta :7peta :rofl Finns så många citat här som skall till historien. Imorgon e de jag som sitter och printar ut på papper för detta ska pryda mina väggar i fina Ikea ramar i mitt kommande garage!!!

BMW_330 är en legend. Han lyckades få igång en tråd på 45 SIDOR!!? genom sina citat ovan.. helt jävla fantastiskt ! Jag är SÅÅÅÅ lycklig just nu :confused:
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top