MC-Mässa Göteborg 2018! (25-26-27-28 jan)

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Torsdagen den 25 januari slår Svenska Mässan upp portarna för hojmässan 2018!

Årets första milstolpe hojåret -18 och som jag anser vara det som sparkar igång den nya säsongen. Ska bli riktigt kul att komma till Göteborg och som vanligt längtar jag nåt oerhört. Det är med glädje jag, traditionsenligt på juldagen, rullar igång årets mässtråd!


I år är nyheterna fler än tidigare; ny Ducce Panigale V4, ny Guldvinge, ny KTM Duke, m.fl och i år har arrangören varit förutseende nog att lista de hetaste nyheterna redan på mäss-sajten – smart! Lockar säkert de som står i valet och kvalet inför ett besök och dessutom har de släppt små teasers på tuben:
https://www.youtube.com/results?search_query=MC+Mässan+2018

För mig själv råder det ingen tvekan om jag ska dit, jag har redan ställt in mig på att gå upp i svinottan och packa in mig i taxibussen för att vara vid mässan när de öppnar, ska bli så kul!

Vilka ska dit och vad ska ni kolla på? Det är dags att börja fundera på det, för det är inte länge kvar! :)

https://mcmassan.se/
 
Last edited:

illoco

Medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
jag och hustru ska dit å nagelfara kawa 900rs bla:tummenupp
 

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Ja
Hoj
MT-09 2021
Otroligt pepp på att besöka mässan! I mitt fall skulle det bli ett dagsbesök typ tidig morgon till eftermiddag/kväll. Är det värt att åka till Göteborg (typ 30 mil enkel) för ett dagsbesök? Hinner jag med att se ett par utvalda märken på den tiden? Vilken dag vore då bäst?
 

illoco

Medlem
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
torsdag,fredag eller söndag brukar vara mer lagom med folk än lördag
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Otroligt pepp på att besöka mässan! I mitt fall skulle det bli ett dagsbesök typ tidig morgon till eftermiddag/kväll. Är det värt att åka till Göteborg (typ 30 mil enkel) för ett dagsbesök? Hinner jag med att se ett par utvalda märken på den tiden? Vilken dag vore då bäst?

Klart det är värt det, det är ju ett helt år kvar till nästa mässa! :)

Satsa på torsdan, lättare att kolla och torrbryta på de fräna hojarna. Och åker du torsdag hinner du med hela mässan på en dag.
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag och två polare ska dit för första gången, några tips?

Vill ni ha det lugnt och städat går ni torsdag, fredag fram till lunch, eller söndag. Fredag em/kväll och lördag är det tjockt med folk vilket iofs kan va kul, men trångt vid de hetaste hojarna.
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Otroligt pepp på att besöka mässan! I mitt fall skulle det bli ett dagsbesök typ tidig morgon till eftermiddag/kväll. Är det värt att åka till Göteborg (typ 30 mil enkel) för ett dagsbesök? Hinner jag med att se ett par utvalda märken på den tiden? Vilken dag vore då bäst?

Klart det är! :banana
Helgerna brukar vara mest besökta så kan du ta ledigt och åka dit en vardag så kommer du nog hinna se det mesta du önskar
.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Självklart skall man dit! Kommer t o m att jobba i TOMCC:s monter (http://www.tomcc.se/) på söndagen (lät mig övertalas...:) )

Torsdag är bäst, som redan skrivits. Minst folk då. Men alla kanske inte kan ta ledigt från jobbet på en vardag? Satsar för min del på ett torsdagsbesök, ifall det inte sk*ter sig på jobbet....

Lördag är det knôkfullt med folk. Jobbigt trångt men ändå rätt kul. Skall nog dit då p g a att några av hojpolarna fixar ett "paket" med räkmacka till lunch på Gothia Towers, några öl, och sedan mässbesök. Inklusive några öl. :)

söndag är det monterjobb som sagt. En skaplig dag för mässbesök. Mindre folk än på lördag. Särskilt på eftermiddagen. Kan vara lite utplockat hos handlarna, i fall man tänkte fynda något. Å andra sidan är de kanske mer öppna för prutning de sista timmarna före stängning?

Då återstå bara fredag. Då är jag ledig (från mässor, alltså!) :)
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Självklart blir det mässan! Finns många godsaker i år så svårt att välja vilken som drar i en mest :va:tummenupp
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Yo!

Toppgodiset 2018 är för mig stänklätt:
Kawasaki Z900RS och Honda CB1000R. Men, jag kan inte på hyggligt rak arm påminna mig något år med sååå många märken, med sååå många modeller, som så fullkomligt fallit mig på läppen tidigare? Låt vara att min smak är en smula ensidig: Naket OCH retro. Gärna i bedövande snygg kombo.

Annars hoppas jag bara att nyförsäljningen av mc ska få ett duktigt lyft 2018. Handeln behöver det. Vi behöver det. Och fan vet om inte trafikmiljön behöver det?

För ett i alla bemärkelser big time bättre mc-år 2018!
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag är nyfiken på H2 SX:en och hur den kommer att se ut "på riktigt." De tidigare H2:eek:rna har varit lite väl mycket Darth Vader för min smak, hoppas de tonat ner det lite grann.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Var på mässan i Sthlm i år och det får räcka.

Dock beror det mest på att det inte släppts några nya modeller som är intressanta.

Hade det däremot gjort det hade jag definitivt åkt till Göteborg, druckit öl, kollat på brudar, spanat in hojen jag suktar efter, blivit sådär mysigt full och köpt hoj på plats. :fyllisar:D:tuttar
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Undrar om de släpar med sig nya Ducce V4:an? Skulle va skitkul att se en live!

Ducati Panigale V4.jpg
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Undrar om de släpar med sig nya Ducce V4:an? Skulle va skitkul att se en live!
Skulle tro det. Tro alltså - inte detsamma som att veta! :)
Bike har nämligen förhandsvisning (och uppstart!) av Panigale V4 redan den 15/1. Se här: http://bikegoteborg.se/nyheter/ Och är den redan "i stan" 15/1 så finns viss sannolikhet att den är med på mässan. Skulle jag tro.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Skulle tro det. Tro alltså - inte detsamma som att veta! :)
Bike har nämligen förhandsvisning (och uppstart!) av Panigale V4 redan den 15/1. Se här: http://bikegoteborg.se/nyheter/ Och är den redan "i stan" 15/1 så finns viss sannolikhet att den är med på mässan. Skulle jag tro.

Just det, hade ingen aning. Då är det nog rätt troligt att den finns på mässan, även om vi inte får provlyssna. Tyvärr.
 

sportolln

Medlem
Gick med
11 Jun 2017
Ort
-
Hoj
YZF-R3 -16
Undrar om de släpar med sig nya Ducce V4:an? Skulle va skitkul att se en live!

View attachment 440828

Skulle tro det. Tro alltså - inte detsamma som att veta! :)
Bike har nämligen förhandsvisning (och uppstart!) av Panigale V4 redan den 15/1. Se här: http://bikegoteborg.se/nyheter/ Och är den redan "i stan" 15/1 så finns viss sannolikhet att den är med på mässan. Skulle jag tro.

Just det, hade ingen aning. Då är det nog rätt troligt att den finns på mässan, även om vi inte får provlyssna. Tyvärr.

Dom gör reklam för den på sin hemsida, så den kommer absolut finnas där!

"Ducati hittar du i monter B08:22 Ducati Pangiale V4 väger in på 195 kilo, det är 5.5 kilo mer än föregångaren 1299 Panigale S." mcmassan.se. Pangilae V4 ligger även under "Nyheter" på mcmassan.se
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ska dit på lördagen med en hojpolare från jobbet. :tummenupp

Då kommer du inte va ensam i allafall! :) Saxat från SMC ang mässan 2016:

"Trenden med fler besökare på MC-Mässan håller i sig även i år. 23260 kom till mässan på lördagen. Det är en ökning med 1149 jämfört med förra gången mässan hölls i Göteborg. Totalt under de tre första dagarna har 39449 passerat ingången. "
http://www.svmc.se/smc/Nyheter/Manga-besokare-pa-MC-Massan/

Det börjar närma sig, bara två veckor kvar. :tummenupp



Hitta lite mer besökarsiffror:
http://www.svemo.se/sv/Grenar/Roadracing/Nyheter/Tackforbesoket/
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top