Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Hoj
    Honda CB250N
    Gillar bygget

Men missuppfatta mig rätt nu, tycker att att arrangemanget runt fästet av sadeln kunde ser ut lite "plottrigt". Nu är det ju svårt att veta hur man kan få till det utan att se hela hojen men jag skulle försökt sänka sadeln för att täcka de dit svetsade rören som ligger under sadeln med sidorna på sadeln och förmodligen skulle sadeln då hamna nere på original ramen.

Annars skulle det vara intressant att se hur det hela skulle se ut om man hade nån form av små täcksidor mellan sadeln och övre röret på originalramen som döljer plottret under sadeln.

Medlem HerrLantzs avatar
    Reg.datum
    jul 2017
    Hoj
    Kawa Z750 -84 (bygge), Suzuki DR650R -94 (leksak)
    Citat Ursprungligen postat av bosse-l Visa inlägg
    Gillar bygget

Men missuppfatta mig rätt nu, tycker att att arrangemanget runt fästet av sadeln kunde ser ut lite "plottrigt". Nu är det ju svårt att veta hur man kan få till det utan att se hela hojen men jag skulle försökt sänka sadeln för att täcka de dit svetsade rören som ligger under sadeln med sidorna på sadeln och förmodligen skulle sadeln då hamna nere på original ramen.

Annars skulle det vara intressant att se hur det hela skulle se ut om man hade nån form av små täcksidor mellan sadeln och övre röret på originalramen som döljer plottret under sadeln.
    Tack för feedback!

Anledningen till varför jag byggde sadeln något högre var dels för att jag ville få upp sitthöjden något (är 188cm lång) för en bekväm åkposition, men också för att skapa lite mer plats för all el som huserar under sadeln.

Har lite planer på att bygga täcksidor som går hela vägen upp till sadeln, men vill först få tillbaka tanken från svetsaren så jag kan få lite bättre helhetsbild innan jag börjar bygga!

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Medlem HerrLantzs avatar
    Reg.datum
    jul 2017
    Hoj
    Kawa Z750 -84 (bygge), Suzuki DR650R -94 (leksak)
    Inget har hänt med bygget de senaste veckorna. Har fått klart min bushoj (en DR650R -94 som bestyckats, fått nya lager, en service och fräschats upp) och jobbat med lite delar till en kund de kvällar jag varit ute i verkstaden. Har dock beställt lite rörböjar och börjat titta efter ljuddämpare till Kawan, har inte en aning just nu om hur jag vill att det ska se ut (och låta) när det är klart.

Ska även svänga förbi svetsaren och stressa honom lite. Han har haft min tank lite för länge nu tycker jag!

Medlem Kawa-Arnolds avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Hoj
    1973, Kawasaki, Z1 900

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag har riktigt bra rabatt på stor mc dels handlares enda butik, på 5 min avstånd en bilfri kväll. Men köper ändå 80% av alla grejer på eBay, för det är så [...]

Chronic
Vill du annonsera ovan? Klicka här