Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 90
    Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Citat Ursprungligen postat av Cowdriver Visa inlägg
    Någon som har gjort Östersjön runt? Färja till Finland (från tjockholm), sedan söderut. Vägen från Tyskland kan jag hem sedan. Men hur funkar det med campingar och dylikt på andra sidan? Någon som testat? (såklart någon har). Vad att tänka på?
    Vafan, kör via Haparanda!

Skickat från min G8231 via Tapatalk
    Buy quality, cry once.

...." diobo' ragazzi quanti siete! ".... Cowdrivers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Hoj
    Aprilia RSV4 R, Aprilia RS 250
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Vafan, kör via Haparanda!

Skickat från min G8231 via Tapatalk
    När jag blir stor och tjöppt en "Äventyrshoj" kanske, men tills vidare nöjer jag mig med touring hemmavid.

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    När jag blir stor och tjöppt en "Äventyrshoj" kanske, men tills vidare nöjer jag mig med touring hemmavid.
    Inte behöver du en äventyrSHoj, det går att köra längre sträckor med en SportHoj också.
    Jag har kört via Utsjoki, cirkus 80 mil norr om Happis, som längst norrut men inte söderut om Finland på östra sidan om Östersjön så den biten ner till Polen kan jag tyvärr inte uttala mig om...
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

...." diobo' ragazzi quanti siete! ".... Cowdrivers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Hoj
    Aprilia RSV4 R, Aprilia RS 250
    Citat Ursprungligen postat av Old Badger Visa inlägg
    Inte behöver du en äventyrSHoj, det går att köra längre sträckor med en SportHoj också.
    Jag har kört via Utsjoki, cirkus 80 mil norr om Happis, som längst norrut men inte söderut om Finland på östra sidan om Östersjön så den biten ner till Polen kan jag tyvärr inte uttala mig om...
    Kör längre sträckor med min SportHoj varje år! Faktiskt det enda jag gör numera. Borde ta licens snart... och börja köra endurance...!!Kan Sverige upp och ner, fram och baklänges. Detsamma med västra Europa. Men som sagt, lite nyfiken på att åka runt pölen, öster om Östersjön. Så nära men känns ändå jäkligt avlägset! Ingen som testat??!!

Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Kom igen nu, det hänger inte på hojen...

Buy quality, cry once
    Buy quality, cry once.

Medlem
    Reg.datum
    okt 2016
    Hoj
    Knappt
    Ni Norgeveteraner, om man bara har tid för en långhelg, bör man hålla sig till de södra delarna och leta sig fram till Preikestolen med omnejd, eller fungerar det OK att köra uppåt längs med svenska gränsen?

Längs med västkusten samt trakterna kring Geiranger är gjort. Sugen på något nytt.

Float like a butterfly, sting like a bee TMax500s avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    Triumph Thruxton 2008, Triumph Sprint ST 2003, Kawasaki J300 2014, Moto Guzzi Quota 1100 ES 2000
    Varifrån startar du? "Skogen" är inte så upplysande. Jag bor i skogsbrynet, och jag ser dig inte någonstans!
    "Folk tror på det ena och det andra, det är Jesus och det är Gud å hela gängen där. Jag tror på IFK Göteborg, Frölunda och Liverpool."
    --Glenn Hysén--

"Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar."
    --Karl-Bertil Jonsson--

Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Kör Dalsland-Töcksfors-Drammen (undvik E18).
    Buy quality, cry once.

Medlem
    Reg.datum
    okt 2016
    Hoj
    Knappt

Vi är minst sagt flexibla även med rutten i Sverige då vi alla ändå startar från helt olika delar av landet. (Både Tokholm och de värmländska skogarna, t ex).

Vi har kört mycket i just Dalsland och Värmland, så det ligger nära till hands att välja några av de finare vägarna i dessa landskap mot själva gränsen. Om man har tänkt köra i södra Norge då förstås. Känns ju helt klart som det naturliga alternativet då de östra delarna av landet inte ser så där superkul ut på kartan åtminstone.

Funkar det OK att helt enkelt slingra sig fram kring Norges sydkust?

Float like a butterfly, sting like a bee TMax500s avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    Triumph Thruxton 2008, Triumph Sprint ST 2003, Kawasaki J300 2014, Moto Guzzi Quota 1100 ES 2000
    Citat Ursprungligen postat av Oktanhalt Visa inlägg
    Ni Norgeveteraner, om man bara har tid för en långhelg, bör man hålla sig till de södra delarna och leta sig fram till Preikestolen med omnejd, eller fungerar det OK att köra uppåt längs med svenska gränsen?...............
    Södra Norge är fint på många håll. Har du kört i trakterna av Lysefjorden? 44:an vid Flekkefjord?

Man kan få en fin tur från t ex Horten (färjan från Moss) och sedan köra snett över landet mot exempelvis Flekkefjord. Väljer man konsekvent små vägar - och undviker E18! - så får man en fin tur till Flekkefjord. Kika på kartan och välj de mindre/minsta vägarna som 306, 32, 356, 38, 358, 41, 42, 43.

Från Flekkefjord kan man sedan köra den fina 44:an längs kusten till Egersund, sedan sikta på 45:an till Lysebotn, som bör köras först nedför (fin utsikt) och sedan uppför (roligare körning), vidare Suleskarsvägen över fjället (väg 337) och möta väg 9 vid Rysstad. Från Rysstad tar du 9:an norröver, in på 45:an till Dalen (fin sträcka)... osv!

Nä nu kan jag inte skriva mer, måste iväg på middagsbjudning!

EDIT: Såg just ditt nya inlägg. Man kan nog slingra sig fram. Kanske. Men som BrooklynS skrev - undvik E18!!

EDIT 2: Det finns en del go' körning i Östfold också. Halden//Rackestad/Sarpsborg/Mysen/Lilleström. Väg 21 och 22. Vägarna 114 och 115. Delar av 170. Säkert ännu mera....
    Senast redigerat av TMax500 den 2018-01-06 klockan 22:20. Anledning: Rettade stavvningen...
    "Folk tror på det ena och det andra, det är Jesus och det är Gud å hela gängen där. Jag tror på IFK Göteborg, Frölunda och Liverpool."
    --Glenn Hysén--

"Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar."
    --Karl-Bertil Jonsson--

Medlem
    Reg.datum
    okt 2016
    Hoj
    Knappt
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Läsvärd text
    Trakterna kring Halden har jag kört, annars ser det mesta nytt ut av det där. Nu har jag en hel del att kika på. Tackar ödmjukast!

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Kör längre sträckor med min SportHoj varje år! Faktiskt det enda jag gör numera. Borde ta licens snart... och börja köra endurance...!!Kan Sverige upp och ner, fram och baklänges. Detsamma med västra Europa. Men som sagt, lite nyfiken på att åka runt pölen, öster om Östersjön. Så nära men känns ändå jäkligt avlägset! Ingen som testat??!!
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Kom igen nu, det hänger inte på hojen...

Buy quality, cry once
    Om du inte vill köra ensam och inte planera allt själv kan en idé vara att få med några här.
    En SportHojsresa där resan flätas samman av medlemmar här!

Klarar man inte 500 mil tar man och hänger med på delar...

https://www.google.com/maps/dir/Torn...85!2m1!3b1!3e0
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Mycket bra initiativ! Dock verkar krånglet med visum till Ryssland medföra att man hellre åker över Tallin.

Buy quality, cry once
    Buy quality, cry once.

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Någon som har gjort Östersjön runt? Färja till Finland (från tjockholm), sedan söderut. Vägen från Tyskland kan jag hem sedan. Men hur funkar det med campingar och dylikt på andra sidan? Någon som testat? (såklart någon har). Vad att tänka på?
    Japp, fast åt andra hållet: https://www.sporthoj.com/forum/showt...ttenviken-runt Där finns också en länk till min resedagbok.

Vi har lite funderingar på att göra om det i år, trots att vi var rätt missnöjda med vägarna i Finland förra året. Men, i år kör vi GPS med rutter vi har gjort hemma i soffan, då är det mycket lättare att hitta roliga och krokiga vägar med Google maps och sen lägga in det i GPSen. Förra gången körde vi roadbook, och då valde vi lättnavigerade vägar i första hand, och fanns det olika rimliga val så tog vi dom som på håll såg ok ut. Sen funderar vi på att ta färjan till Åbo, och köra motsols, eller möjligen studsa över Åland, istället för svenska kusten upp och färjan hem från Helsingfors.
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Medlem Kexfabrikens avatar
    Reg.datum
    apr 2016
    Hoj
    Yamaha XV750 -82 // MT-09 -16
    Citat Ursprungligen postat av Bonzo Visa inlägg
    Inga fel alls. Vi har kört en årlig Norgetripp på försommaren de senaste fyra åren och kommer göra likadant nästa år. Har ni några specifika planer gällande vilka områden ni tänker besöka?
    Faktiskt inte, varit alldeles för mycket jobb så planeringen har blivit lidande :/

Trying real hard to be the shepherd Bonzos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
    Citat Ursprungligen postat av Kexfabriken Visa inlägg
    Faktiskt inte, varit alldeles för mycket jobb så planeringen har blivit lidande :/

Beroende på när ni åker i tid så kan det fortfarande vara en del snö längre upp, men oavsett så är det rätt fint i de södra delarna också. Inlägget från T-max ovan är en bra grundplåt.
    Det är lite "svenskt" de första milen i Norge, men tar man sig bara sig förbi Drammen, eller som i exemplet ovan - färjan till Horten, så blir det snart bättre.

Vi har härjat runt mestadels i de södra delarna, 2015 gjorde vi dock Trollstigen och Geiranger, men som sagt var det en del snö bitvis.

Klicka på bilden för en större version

Namn:	Norge 2015.jpg
Visningar:	84
Storlek:	93,7 KB
Id:	440945

(Vad gäller hojen på bilden så är det inte min, det var en av reskamraterna som blev tvungen att låna frugans tjejHarley då han inte trodde att hans egen dragbike skulle funka i de norska fjällen.)
    Senast redigerat av Bonzo den 2018-01-09 klockan 13:03.

Medlem z1000sxs avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Hoj
    2017, Kawasaki, Z1000SX
    Citat Ursprungligen postat av Hixman Visa inlägg
    Om nån skulle vara intresserad så har jag börjat lägga upp filmer från Europa touren 2017.
    https://www.youtube.com/channel/UCaw..._as=subscriber
    Hur stora SD-kort och hur många har du med dig på dina resor?
    Du filmar en hel del på dina resor ser jag.

Medlem Hixmans avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Hoj
    KTM 1290 S -17
    Citat Ursprungligen postat av z1000sx Visa inlägg
    Hur stora SD-kort och hur många har du med dig på dina resor?
    Du filmar en hel del på dina resor ser jag.
    Har ett 64 Gb som brukar räcka för en dag. Ibland blir det fullt och då har jag ett par 32 Gb i reserv. Tömmer SD-korten till en extern hårddisk varje kväll. Tycker det är guld värt att kunna återuppleva resorna. Speciellt nu i vintermörkret. Det som ligger på YT är bara en mindre del av all film. Snittar ca. 3 timmar film per dag.
    Senast redigerat av Hixman den 2018-01-10 klockan 13:43.

Village Idiots MC Wizzards avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Hoj
    GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
    Hej jag kör ner till Cuneo (söder om Turin) runt den 18 juni tanten flyger ner till Turin den 22 så jag behöver hinna ner och hämta upp henne. Gjorde motsvarande i Innsbruck förra året..
    /Wizz
    GSX-R 1100 -92
    GSX-R 1300 -14
    Village Idiots MC

Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Hoj
    Multistrada 1200 S
    Citat Ursprungligen postat av Hixman Visa inlägg
    Om nån skulle vara intresserad så har jag börjat lägga upp filmer från Europa touren 2017.
    https://www.youtube.com/channel/UCaw..._as=subscriber
    Nice ! Nu blev man jäkligt sugen på en liten tripp i Europa =) .

Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Tackar Micke. 52.... 52 och perfect för mig, ersätter mitt gamla som är lite buskigt..... 58? En dag dyker det upp, men tre färger är det ju. Några har du? Mvh [...]

Toyman
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här