Delning/bultcirkel på drev och bromsskiva bak, KTM LC4

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ska köpa nytt bakhjul med ryckutjämnare till mitt bygge, och har fastnat för Haan Wheels bakhjul för LC4-hojar. Behöver dock veta delning och bultcirkel (har alla LC4-modeller samma delning?), så att jag kan kolla om mitt nuvarande drev och bromsskiva passar eller om jag måste köpa nytt. Någon som vet?
 

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja
Måste bara fråga- var köper du haan nav och vad kostar dom? Funderar på nytt baknav med ryckutjämnare till min motard.
 

Davidof

Sporthojsnörd
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Ådalen
Hoj
Ktm 790 adventure
Här är bakdrevet till en 640 lc4.
3fc8a4177c3befaf43f7672aa4e75d06.jpg
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Måste bara fråga- var köper du haan nav och vad kostar dom? Funderar på nytt baknav med ryckutjämnare till min motard.

Man kan bara köpa som komplett hjul eftersom fälgen ska borras så det passar navet, säger Haan iaf. Jag har snackat med med Tobbe på Cross Center, de ska ha 10 lakan för ett komplett hjul med 4,5” excel-fälg :näsblod

Edit Men ja, bra grej med ryckutjämnare om du mest åker asfalt. Finns de som säger sig ha kört sönder lådan efter att ha motardkonverterat utan ryckutjämnare. Även Talon har ett nav med ryckutjämnare, men har hört att många har problem med att gummi fallerar i det.
 
Last edited:

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja
Man kan bara köpa som komplett hjul eftersom fälgen ska borras så det passar navet, säger Haan iaf. Jag har snackat med med Tobbe på Cross Center, de ska ha 10 lakan för ett komplett hjul med 4,5” excel-fälg :näsblod

Edit Men ja, bra grej med ryckutjämnare om du mest åker asfalt. Finns de som säger sig ha kört sönder lådan efter att ha motardkonverterat utan ryckutjämnare. Även Talon har ett nav med ryckutjämnare, men har hört att många har problem med att gummi fallerar i det.
Aha. Jag har redan en excel-fälg men talon nav. Tänkte om man lite smidigt kan byta bara navet men då går kanske inte det. Det är iofs många som kör Xr650r som jag utan ryckutjämnare men det hade helt klart känts bättre med. Men några 10 tusen är inte aktuellt :3freak
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Både drev och skiva är ktm universal. Samma på cross enduro och alla lc4.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ritning med mått på skivan finns på galfers hemsida men mobilen vägrar länka
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Motard, supermoto, mx, enduro, hjul, fälgar http://www.blocket.se/vi/70843241.htm

Dessa fälgar byggs i finland o dom har ryckutgämnare till ktm

Eftersom fälgarna var så granna så passar det väl med en bild så här i juletid!

View attachment 440435

Ser ut att vara riktigt fina fälgar, men om jag läser rätt så kan man inte få fälgbanor i guld=deal braker. Med de priserna vågar man nog gissa att det är kinaproduktion på hela klabbet. Hur håller de tro?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ser ut att vara riktigt fina fälgar, men om jag läser rätt så kan man inte få fälgbanor i guld=deal braker. Med de priserna vågar man nog gissa att det är kinaproduktion på hela klabbet. Hur håller de tro?
Ja de är kinesiska. De duger för amatöråka men är inget för tävlingsbruk.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top