DynDNS

donald duck

Medlem
Gick med
8 Aug 2011
Ort
t
Hoj
japansk riskokare
Någon som har koll på om det finns någon bra gratis tjänst för DynDNS som fungerar bra och helat utan att man måste fylla i någon "captcha" med jämna mellanrum för att det ska fortsätta fungera.

Har ett gäng givare i huset som det skulle vara bra att ha koll på via mobiltelefonen och det vore smidigt att slippa ha koll på om man har fått en ny IP-adress. Funderade ett tag på att köra ett script på jobbet (har fast IP där) och låta den ha koll på min IP-adress hemma så kan appen i telefonen uppdatera själv vilken IP den ska ansluta mot.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Så höll jag också på själv innan jag tänkte, även om jag bara spenderar lite tid någon enstaka gång då och då för att det ska lira - är det bättre att slippa tänka alls på om det funkar eller inte, jag köper numera dyn.com's tjänster istället sedan 5 år tillbaks och lägger min tid roligare saker och slipper oroa mig.
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Loopia har stöd för DynDns Updater. Dom brukar köra kampanjer på vissa toppdomäner titt som tätt.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Loopia använder jag. Har några egna domäner med diverse tjänster kopplat och använder ett script för att prata med deras API för ändring av IP-nr om så behövs. Inga stora pengar det rör sig om och man har bra kontroll på sin DNS zonfil.

Skickat från min SM-G930W8 via Tapatalk
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Jag kör denna. https://freedns.afraid.org/ Funkar bra. Behöver inte krånglas med. Kan ha ett cron script eller liknande om man behöver uppdatera. Oftast får man behålla samma ip läääänge. Och vem vill inte ha ett chickenkiller.com hostnamn :banana
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Installera softether server på någon burk i nätverket så har den en gratis dynamisk dns xxxx.softether.net eller xxxx.v4.softether.net respektive xxxx.v6.softether.net
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top