Begriper ni reglerna för att få tanka på Shell?

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag betalar gärna med kort och tankar glatt själv utan "hjälp".
Har ingen lust att betala varken för onödig service eller för att andra ska kunna smita från notan, det gör jag tillräckligt till skattmasen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
För typ 10 år sedan var det en mack i Sundsvall (tror jag det var) som var väldigt utsatt för smittankare, dom visste ju precis vilka personer det var och vilken bil dom körde, så dom slog helt enkelt av pumparna när den bilen svängde in.

Det blev ett jävla liv om det i media, för personerna fick för sig att det var diskriminering av en viss folkgrupp som dom tillhörde (jag vet inte om dom var samer, kineser eller någon annan grupp)

Då började macken med att göra så mot alla kunder, och förlorade säkert flera kunder som tyckte att det blev besvärligt att tanka, och media fortsatte att tjafsa om saken.

Jag har ingen aning om hur det slutade, om han som ägde macken fick finna sig i att förlora hela dagens förtjänst varje gång dessa prakt-skitstövlar som inte betalade för sig hälsade på.

Jag skulle i alla fall inte tanka på en mack där man måste knata in först, eller parkera bilen på ett visst sätt, men jag korttankar ju till 99% ändå.
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Vad är det för fel på er grabbar? Om alla utom en pump är upptagna tar man förstås den lediga och gör såhär. Slangen är längre än 1 meter av just den anledningen.

Förutsatt att du har en liten biljävel. Skåpbil eller större kombi så blir det värre.
Tanklocket måste vara placerad långt bak för att det ska fungera bra.
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Förklara hur. Och vilket problem du i så fall har löst. Du har tanklocket på vänster sida.
På de flesta bilar, inte alla, har man en spak till höger om sig. På den finns ett R. Om man placerar spaken i läge R så kan man nog lösa situationen.

Men ska jag ärligt säga hur jag hade löst det? Jag hade väntat. :)
Men att vänta har jag ju upptäckt inte är en populär företeelse i större större. Men det går faktiskt helt ok 99% av gångerna. :)

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Episk tråd.

Det är kö på macken/jag måste betala först innan jag tankar/jag kan inte backa/jag har tanklocket på fel sida/för lång bil/för hög bil/andra vill också tanka/etc

KrenGt!

crybaby.jpg
 

Raderad medlem 51742

Guest
Det är detta som kommer driva samhället mot eldrivna bilar som, likt automatiska gräsklippare, själva kör in i garaget för att "tanka", åt rätt håll i förhållande till eluttaget... för husfridens skull. Vi människor har då sedan länge förlorat förmågan att stå ut med och kunna hantera varandras tillkortakommanden och försökt avskaffa sådan samvaro så långt det går.
 
Last edited by a moderator:

Smagatusk

Guest
Jag tycker att tråden ska handla om regler på Shell. Inte bara tankningen alltså. I så fall kan jag inte spy min galla på Shell som jag hemskt gärna vill.

Vi hade ramavtal med Shell/SevenEleven fram till för ett par år sedan. Deras fastigheter sköts av Johnson Controls som har ett säkerhetstänk som inte är av denna värld.

Vi tekniker fick till exempel inte prata i telefon samtidigt som vi körde bil på väg till ett anmält fel på Shell. JC kunde till och med ringa och kontrollera (!) att vi inte gjorde detta. Om det framgick att vi svarat under tiden vi körde så var det skäl att säga upp avtalet med oss.

Tekniker fick endast vistas i deras lokaler utan hjälm om vi var där för att tanka eller handla.

Om vi bytte dörrautomatik skulle entrén spärras av såvida det inte innebar ett särdeles besvär för kunder eller anställda. Detta innebär att vi tekniker fick jobba medan kunder sprang under våra stegar för att ta sig in i butiken. Men vi skulle ha varselväst och hjälm. Svälja kameler?

Thank heaven for 7/11? :zpy
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Vad är det för fel på er grabbar? Om alla utom en pump är upptagna tar man förstås den lediga och gör såhär. Slangen är längre än 1 meter av just den anledningen.

Nej, man kör runt och ställer bilen så att tanklocket kommer närmast pumpen. Ser inget problem alls i det. Har man en sådan där hatchback så är det ju lugnt. Det har inte jag.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Det är detta som kommer driva samhället mot eldrivna bilar som, likt automatiska gräsklippare, själva kör in i garaget för att "tanka", åt rätt håll i förhållande till eluttaget... för husfridens skull. Vi människor har då sedan länge förlorat förmågan att stå ut med och kunna hantera varandras tillkortakommanden och försökt avskaffa sådan samvaro så långt det går.

Sett filmen Falling down med Michael Douglas? Har en kompis som brukar ringa mig från bilen när han är uttråkad och han är allt annat än trevlig där i sin ensamhet. Man lägger ifrån luren med ett fånigt leende och tänker ett och annat som man inte säger och lägger på. Ibland ger man honom hintar. Han lever ett frustrerat liv som många andra. Tyvärr får det utlopp på bensinstationer och dylikt där han och många andra tycker att alla andra är idioter.

Vette fan om någon elbil kommer att göra folk mindre frustrerade. Autonoma bilar någon... gud hjälpe oss.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag gick in på Cirkle K för att förskottsbetala, behövde c:a 3/4 tank i Polo:n.
Hur många liter ska du ha, frågade mannen bakom kassan?
Det vet jag inte exakt, svarade jag.
Det måste du veta, annars kan jag ju inte ta betalt, sa mannen.
Men om du slår in den här femhundringen så kan jag ju få tillbaka överskottet, sa jag.
Vi jobbar inte så här... (kön bakom växte)

Sen frågade han varför jag inte betalar med kort direkt i automaten istället, men då tyckte jag det räckte och åkte till en annan mack.
Åk alltså inte till Cirkle K i Nacka Strand om du har cash.

Du menar att han borde sett att din Polo i själva verket var en tidsmaskin och att du bara är här på besök från 80-talet? :7peta
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
På de flesta bilar, inte alla, har man en spak till höger om sig. På den finns ett R. Om man placerar spaken i läge R så kan man nog lösa situationen.

Men ska jag ärligt säga hur jag hade löst det? Jag hade väntat. :)
Men att vänta har jag ju upptäckt inte är en populär företeelse i större större. Men det går faktiskt helt ok 99% av gångerna. :)

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Varfor vanta da? Orkar inte ga ett halvt varv runt bilen..? :)
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Varfor vanta da? Orkar inte ga ett halvt varv runt bilen..? :)
Vill man bums dra en skitig slang över bilen får man väl göra det.

Aldrig riktigt upplevt problemet med att det är fullt på macken.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Nej, man kör runt och ställer bilen så att tanklocket kommer närmast pumpen. Ser inget problem alls i det. Har man en sådan där hatchback så är det ju lugnt. Det har inte jag.

Då kommer det någon lurk och tar din plats, för att det sedan blir tomt på en pump bröööve och historien upprepar sig.
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Jag jobbar på en Shell station. Vi är väldigt förskonade från smitningar jämfört med syskonstationerna närmare e-vägar och storstäder.

Förskottsbetalning med shells(7-elevens) system är lite knöligt, kontanter är inga bekymmer, förskott med kort funkar inte.

Principen är den att du låser pumpen till en viss summa, ett maxbelopp, men man kan givetvis stanna pumpen innan det och få tillvaka växeln. (Vi kan inte slå ut betalningen förrens tankningen är genomförd ändå).

Ang. Slang på rätt sida. Det stämmer att slangen är lite längre än vad som behövs, men nej tanken är inte att du ska dra den över/runt bilen. Det är en onödig stress på slangen.

Men om en kund skulle mot förmodan ställa sig galet o dra slangen över bilen så aktiverar jag pumpen ändå, visst, jag kommer idiotförklara dig mentalt, men det finns så mycket lustigt folk ute på vägarna så är iaf inte ensam. (Du och de andra dementa tanterna/gubbarna på 70+ som absolut prompt måste använda den pumpen de alltid använt de senaste 20 åren annars slår det runt helt.)

Det som stör mig mest är de som tankar med kort och suckar o stönar när de hamnar i en kö o måste vänta när det enda de handlar är bränsle ändå. Har ni bråttom, använd våra kontopumpar så slipper ni eventuellt stå i kö bakom korvkunder.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top