Förbud mot mobiltelefon i trafiken

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Dåliga däck, då bör man stanna hemma å inte ge sig alls ut....

Jag vet inte hur många tiotals mil du skrapat ihop på vägarna genom livet, men ibland händer det faktiskt att väglaget plötsligt förändras när man är ute och kör... Det där brukar man lära sig under första året med körkort - om inte förr.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Det spelar ingen roll om man får hålla mobilen i handen eller inte. Det är nästan lättare att titta på TV när man kör om man inte behöver hålla mobilen själv. Bra prioriteringar här... :huvet


TV i bil.jpg
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
När jag körde av gasvajern för massa år sedan fick jag skruva upp trottlarna och ta mig hem på det viset. En bilist som tyckte jag hade "fel" hastighet körde igång vindrutespolningen vid omkörningen för att "lära mig" att hålla "rätt" hastighet. :tummenupp

Jag borde naturligtvis svängt av och stannat... :(
Dubbla amal? jag blev nerskvätt av en volvomupp på gammeltrajan i somras, han såg skamsen ut och saktade ner när jag gasade upp bredvid honom och tittade frågande?
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Någon som vet vilket vetenskapligt underlag som finns för beslutet? Eller är det känslor och ”sunt förnuft” som har väglett?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Dåliga däck, då bör man stanna hemma å inte ge sig alls ut....

Jag vet inte hur många tiotals mil du skrapat ihop på vägarna genom livet, men ibland händer det faktiskt att väglaget plötsligt förändras när man är ute och kör... Det där brukar man lära sig under första året med körkort - om inte förr.

Fick en dansk trallskruv i det nya bakdäcket för ett antal år sedan. Jag svängde inte av och stannade utan fortsatte till lämplig plats där jag kunde låna en 46-hylsa och en saxdomkraft så jag kunde få av bakhjulet och låna bil för att köra till en däckshandlare som bara hade ett begagnat för 1 200 danska.:mad:
Trallskruven hade vridits och förstört korden på mitt nya däck...:(

På väg hem från utlandet med min son bakpå säger min son när vi tar en bensträckare. -Pappa, ska däcket se ut så? Då tittar korden fram...:rodnar
Största delen av däcket hade gott mönster och jag kollade däcket, som man alltid gör, vid varje stopp.
Det var inte nytt men borde räckt hem när jag med son kör, ännu :), lugnare än vanligt.
Nä, jag svängde inte av och stannade utan körde de sista 5 milen hem... :)

Men för en massa år sedan sprack den nya slangen i en kurva på en smal krokig väg. Efter ett antal stoppsladdar åt båda håll svängde jag av och stannade. :)
Och väntade med att kliva av tills pulsen gått ner under 200. Men jag svängde av och stannade! :D


Dubbla amal? jag blev nerskvätt av en volvomupp på gammeltrajan i somras, han såg skamsen ut och saktade ner när jag gasade upp bredvid honom och tittade frågande?

Dubbla Concentric! Men det finns en enkelförgasartopp som "bara" ska fixas när ett nytt elsystem är tillverkat... :D
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top