Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 66 av 66
    Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Citat Ursprungligen postat av JPT Visa inlägg
    Dåliga däck, då bör man stanna hemma å inte ge sig alls ut....
    Jag vet inte hur många tiotals mil du skrapat ihop på vägarna genom livet, men ibland händer det faktiskt att väglaget plötsligt förändras när man är ute och kör... Det där brukar man lära sig under första året med körkort - om inte förr.
    Buy quality, cry once.

För gammal för att dö ung. PeteR1s avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Hoj
    600+650+800+1000x2
    Det spelar ingen roll om man får hålla mobilen i handen eller inte. Det är nästan lättare att titta på TV när man kör om man inte behöver hålla mobilen själv. Bra prioriteringar här...

Klicka på bilden för en större version

Namn:	TV i bil.jpg
Visningar:	37
Storlek:	127,6 KB
Id:	440240

Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Citat Ursprungligen postat av Old Badger Visa inlägg
    När jag körde av gasvajern för massa år sedan fick jag skruva upp trottlarna och ta mig hem på det viset. En bilist som tyckte jag hade "fel" hastighet körde igång vindrutespolningen vid omkörningen för att "lära mig" att hålla "rätt" hastighet.

Jag borde naturligtvis svängt av och stannat...
    Dubbla amal? jag blev nerskvätt av en volvomupp på gammeltrajan i somras, han såg skamsen ut och saktade ner när jag gasade upp bredvid honom och tittade frågande?

Medlem Klosses avatar
    Reg.datum
    sep 2016
    Hoj
    BMW
    Någon som vet vilket vetenskapligt underlag som finns för beslutet? Eller är det känslor och ”sunt förnuft” som har väglett?

Medlem Klosses avatar
    Reg.datum
    sep 2016
    Hoj
    BMW
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    ...någon som vinglat och kört allmänt konstigt, bara för att upptäcka att det handlar om en facebookande kärring...
    Eller en man som:

- Fipplar med alla tusen inställningar som man måste göra på bilens stora skärm (standard på alla bilar numera)

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av JPT Visa inlägg
    Dåliga däck, då bör man stanna hemma å inte ge sig alls ut....
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Jag vet inte hur många tiotals mil du skrapat ihop på vägarna genom livet, men ibland händer det faktiskt att väglaget plötsligt förändras när man är ute och kör... Det där brukar man lära sig under första året med körkort - om inte förr.
    Fick en dansk trallskruv i det nya bakdäcket för ett antal år sedan. Jag svängde inte av och stannade utan fortsatte till lämplig plats där jag kunde låna en 46-hylsa och en saxdomkraft så jag kunde få av bakhjulet och låna bil för att köra till en däckshandlare som bara hade ett begagnat för 1 200 danska.
    Trallskruven hade vridits och förstört korden på mitt nya däck...

På väg hem från utlandet med min son bakpå säger min son när vi tar en bensträckare. -Pappa, ska däcket se ut så? Då tittar korden fram...
    Största delen av däcket hade gott mönster och jag kollade däcket, som man alltid gör, vid varje stopp.
    Det var inte nytt men borde räckt hem när jag med son kör, ännu , lugnare än vanligt.
    Nä, jag svängde inte av och stannade utan körde de sista 5 milen hem...

Men för en massa år sedan sprack den nya slangen i en kurva på en smal krokig väg. Efter ett antal stoppsladdar åt båda håll svängde jag av och stannade.
    Och väntade med att kliva av tills pulsen gått ner under 200. Men jag svängde av och stannade!

Citat Ursprungligen postat av Twintorsk Visa inlägg
    Dubbla amal? jag blev nerskvätt av en volvomupp på gammeltrajan i somras, han såg skamsen ut och saktade ner när jag gasade upp bredvid honom och tittade frågande?
    Dubbla Concentric! Men det finns en enkelförgasartopp som "bara" ska fixas när ett nytt elsystem är tillverkat...
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

jag tror han menade mitt lastbilsexempel med motorbortfall pga att mobilbatteriet dött eller wifi-kontakten brutits.

Jörgen Karlsson
Vill du annonsera ovan? Klicka här