Resultat 1 till 6 av 6
    Administrator Swedies avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Planerar =)
    Blogginlägg
    3

Vid olycka - skyll på spöket laban och gå fri?

http://www.helahalsingland.se/gavleb...vt-rattfylleri

2.19 promille och rökt på (cannabis). Frias från rattfylleri även fast han ligger bredvid hojen i diket, men för cannabis åker han dit för det går mäta i blodet.

* knyter näven i fickan och gör ett inlägg på nätet *

Finns det fall som postats i media där man går på vad TROLIGEN hänt och som är det mest rimliga? Jag menar nu går man på att någon annan kört, för att han säger han inte kört och det måste ju därför någon annan som kört och han är ett offer...
    Webansvarig för Sporthoj.com (teknisk drift, kodknackare samt underhåll och administration)

Seriöst fartblind - The Black Mambas RymdBörjes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Hoj
    Ducati 748, 848 m.fl
    Hellre fria än fälla?

Cannabis i blodet tyder på ett intag som alltid är olagligt oavsett om det är ett fordon inblandat eller ej.
    För att ha ska fällas för rattfylleri så krävs att det är ställt bortom allt rimligt tvivel att det är han som var föraren.

Vad som är troligt, sannolikt och rimligen har hänt är om det inte går att föra i bevis bara intressant på sin höjd.
    Med det sagt så.

Det märkligaste är att i andra sammanhang så finns det de som blivit dömda på tveksamma indicier för långt mycket allvarligare brott. Utan att det funnits någon meningsfull teknisk bevisning. Vårt rättväsende är, när de gör något det vill säga, tydligen starkt statistikstyrt. Det får till följd att man inte förutsättningslöst utreder utan tidigt låser på mål.

Så det märkliga är att han här blir frikänd när i övrigt samma omständigher men med hojen utbytt mot en döing och en hammare så hade han sannolikt blivit fälld. Det är märkligt och oroväckande.
    Är detta vägen till evigheten? Javisst!
    Det är bara inte skyltat!

www.ducatiklubben.se

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Mållgan sprang tydligen från polisen: https://www.svd.se/skyllde-pa-mallgan--friades

Polischefens bil var ju ute och fyllkörde också: https://www.hd.se/2012-11-12/nagra-a...attfyllerifall
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Det löser sig nog suzukipojken86s avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Hoj
    hojlös
    Haha Mållgan, det kommer jag ihåg, allt va Mållgans fel efter den domen.

Medlem PimXs avatar
    Reg.datum
    okt 2011
    Hoj
    Suzuki GSXR 750 L0
    hahahaha ska lätt göra så om jag blir stoppad med bilen för fortkörning, öppna förardörren, hoppa över i passagerarsätet och säga att mållgan körde

Exilsvensk Jimmie DKs avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    640A/640E
    Citat Ursprungligen postat av suzukipojken86 Visa inlägg
    Haha Mållgan, det kommer jag ihåg, allt va Mållgans fel efter den domen.
    Ja, den historien var skoj. Var det inte en norrman på besök som drog den och gick fri?
    Pas på dig selv - der er ikke så mange andre til det.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

jag tror han menade mitt lastbilsexempel med motorbortfall pga att mobilbatteriet dött eller wifi-kontakten brutits.

Jörgen Karlsson
Vill du annonsera ovan? Klicka här